Za řidítky Harley-Davidson Street Rod: Mistr krátkých tratí
Městský rebel Street Rod nechodí kolem horké kaše. Nedá vám prostor přemýšlet, co všechno si sbalíte, koho vezmete do tandemu a kam pojedete. Je tady, abyste jezdili a zatraceně si to užili. Abyste se na něj těšili, abyste se usmívali, když k němu přicházíte, abyste s ním dělali parádu při korzování po městě a okolí. Nic víc, nic míň. Prostě motorka pro radost. Za slušných 215.245 Kč se slavným logem na nádrži a démonickou vizáží nám to dává celkem smysl.
Letošní novinka je derivátem před dvěma lety představeného lidového modelu Street 750. Ve zkratce připomeňme, že se vyrábí v Indii, jeho vidlicový dvouválec má pro Harley netypické vodní chlazení a začíná na 189.000 Kč.
Street Rod je z bratrů agresivnější. Pokérovaný výrostek s cigárem v koutku, co by se jen poflakoval po ulicích, dělal humbuk a bavil svoje kámoše. Syna takového nechcete. Harleye ano.
Stejně jako k lidem se svéráznou náturou si i ke Street Rodu musíte chvíli hledat cestu. Když jsme poprvé pracně složili kosti do absolutně nepřirozené polohy, napadlo nás, že tohle fakt ne. Sedíme akčně v předklonu, ruce na širokých rovných řídítkách, kolena u brady a vůbec nevíme, kam s pravou nohou, abychom neměli křeče a dokázali alespoň s minimálním citem šlapat zadní brzdu. Nadávek postupně ubývá, tělo si zvyká a mozek získává v zatáčkách jistotu. Novinku můžeme naklánět víc než základní model, a i když nám to v pozici skrčence nejdřív připadalo proti přírodě, začínáme v tom agresivním posezu nacházet jisté kouzlo.
Celkem tvrdý podvozek má proti výchozímu streetu zkrácený rozvor, delší zdvih zadního odpružení, širší pneumatiky a hlavně účinnější brzdy. Předloni jsme na ně dost nadávali, letošní novinka dostala i druhý přední kotouč, navíc s větším průměrem a celkově brzdí mnohem lépe.
Asi nejvíc si nás získal motor. Byť vodník, a tedy ne zcela podle tradiční receptury HD, má krásný zvuk, akorátní dávku neurvalosti a pro uvažované využití spoustu síly. Změněno bylo hodně – dostal ostré vačky, hlavy s lepším průtokem plynů, kompresi 12:1 místo 11:1, vyšší maximální otáčky (9000) a také o 20 % víc výkonu a o 10 % víc momentu. V nejpoužívanějším, středním pásmu otáček teď má mnohem víc chuti do života a přelety od semaforu k semaforu jsme si vážně užívali.
Street Rod nesedne každému. Je to svéráz, se kterým nebudete chtít jet na dovolenou. Ideálně se hodí na kratší, ale o to intenzivnější zážitky.
Harley-Davidson Street Rod | |
Motor | čtyřdobý vidlicový dvouválec OHC |
Chlazení | kapalinou |
Zdvihový objem (cm3) | 749 |
Výkon (kW/ot. za min) | 50/8750 |
Točivý moment (N.m/ ot. za min) | 65/4000 |
Převodovka, sekundární převod | 6°, řemen |
Startování | elektrické |
Brzdy P/Z (mm) | kotoučové s ABS 2x 300/300 |
Pneumatiky P a Z | 120/70 R17 a 160/60 R17 |
Rozvor (mm) | 1510 |
Výška sedla (mm) | 765 mm |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 238 |
Objem nádrže (l) | 13,1 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,3 |
Základní cena (Kč) | 215 245* |
* Přepočteno z eur kurzem ČNB k 9. 8. 2017 |
Plusy
- Charismatická osobnost
- Silný motor
- Hbitý podvozek
- Velké množství doplňků
Minusy
- Nepohodlný posaz
- Vedro od motoru
- Lacinější detaily