Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Holden v roce 2016 přestane vyrábět, australský automobilový průmysl tím skončí

Diskuze (32)
Automobilka zatím informace popírá, australští politici jsou ale přesvědčeni, že Holden stejně jako Ford ukončí v roce 2016 lokální výrobu.

Australská televizní stanice ABC News informovala, že podle nejmenovaného ministra se chystá koncern GM ukončit výrobu automobilů v Austrálii. Opoziční politici podobné oznámení už delší dobu očekávají. Toto rozhodnutí mělo být původně oficiálně zveřejněno už tento týden, nakonec se ale odkládá na začátek příštího roku. Automobilka Holden, která zastupuje GM v Austrálii, prý čeká, až se dělníci vrátí z letních prázdnin (ano, jedná se o Austrálii…).

Důvody pro ukončení činnosti v roce 2016 jsou ekonomické – loni Holden vykázal ztrátu v přepočtu tři miliardy korun. Pro GM, který se teprve nedávno dostal poprvé od bankrotu v roce 2009 do zisku, je ztrátová divize zbytečnou přítěží. Australský Ford již dříve oficiálně oznámil ukončení činnosti k říjnu 2016. I zde jsou důvodem hospodářská ztráta, podložená dvojnásobnými náklady na výrobu ve srovnání s Evropou.

Zatím není zřejmé, zda se koncern General Motors chystá pouze ukončit výrobu a pod značkou Holden prodávat importovaná auta, nebo tradiční značku zcela zrušit. Holden je tradiční značkou, první vůz vlastní konstrukce vyrobil v roce 1948. V nedávné minulosti se vlastní modely Holdenu prodávaly i pod dalšími značkami GM – sportovní kupé Monaro jako Pontiac GTO a Vauxhall Monaro VXR, sportovní sedan Commodore SS/HSV se zase proměnil v Pontiac G8 a Vauxhall VXR8. Výroba probíhala výhradně v Austrálii.

Ford má ještě delší tradici, v Austrálii vyrábí od roku 1925. Kořeny australského automobilového průmyslu ale sahají až do roku 1896. V minulosti na tomto kontinentu vyráběli také Chrysler, Mitsubishi nebo Nissan. V budoucnu zůstane jediným australským výrobcem Toyota, která zde ovšem vyrábí své globální modely.

Diskuze (32)
13. 12. 2013 12:52
Re: Chudáci Australané...
Jezdit ve starém autě není to stejné jako koukat na starou telku. 80kg vážící rybí oko vs. pár kilo úsporná LEDka, nevidím žádný důvod nechávat si tu starou
Avatar - Barrichello
10. 12. 2013 16:27
Re: Osud
Za poslední krize zmizel jen Pontiac a Mercury.

Saturn byla uměle vytvořená značka z konce 80. let jako konkurence japonský značkám a Hummer z poč. 90.....

Oldsmobile skončil už dřívě, stejně jako Plymouth, to ještě žádná krize defakto nebyla.

A co se týče krize v 70. letech a předchozích krizí....to je zas jiná písnička. Není moudré mít 50 značek dělající stejné vozy, ale není dobré mít ani 3 globální značky. Chce to zdravý kompromis.
Avatar - Barrichello
10. 12. 2013 16:24
Re: GM ruší co může
>:D >:D >:D >:D
HIHI

Tady se snaží být někdo vtipný.

Co je v té autstrálii tak drahé? Krom pracovní síly? Děn? Proč tedy nezatlačí an vládu aby jim dala výhodnější podmínky? Lepší slevit pro vládu než nemít žádný průmysl a řešit nezaměstnané.

Anebo co je tam tak drahého? Proud, voda, plyn?

Jako expert nám to určitě povíš.

Dobrý manažer musí umět vyjendávat nejn s odbory, zaměstnanci ale i s vládou.

Pokud je problém jinde, jistě nám ho jako odborník osvětlíš >:D
Avatar - Barrichello
10. 12. 2013 14:45
Re: GM ruší co může
Naopak, já mam radost že se GM daří. Ale s americkými modely, ne s Daewoo se špatným logem...
10. 12. 2013 00:24
Re: GM ruší co může
Ty danove prazdniny mohl vyuzivat jeste zhruba 5 let, problem spis byl v prudkem poklesu poptavky po CRT obrazovkach.