Honda chce vyrábět masově vodíková auta od začátku další dekády

 

Honda se nevzdává vývoje automobilů s palivovými články. Sériovou verzi FCV chce začít prodávat v Japonsku již za necelý rok a chystá masovější produkci.

Honda představila bílý prototyp FCV poprvé loni v listopadu doma v Tokiu, pak jej přivezla i do lednového Detroitu a březnové Ženevy. Thomas Brachmann, šéf vývoje pohonných jednotek japonské automobilky, nyní pro britský Autocar potvrdil: „Ano, je velmi blízký sériovému vozu. Budeme jen muset revidovat některé vnější panely karoserie“

Zásadním problémem a jednou z hlavních existujících překážek je zatím nedostatečná infrastruktura, vodík se nedá tankovat na každém rohu, ale japonský výrobce této technice věří. „Například Norsko se soustřeďuje na elektromobily, plně poslední dva roky a klienti potřebují vozy, které ujedou větší vzdálenost,“ dodal Brachmann. Což palivové články místo tradičních baterií pochopitelně umožní. FCV má v současnosti dojezd vyšší než 483 km a její palivová nádrž se naplní během pěti minut, první údaje, které byly zveřejněny před šesti měsíci, byly ještě mnohem optimističtější. Elektromobily přitom reálně dosahují na jedno nabití 150 km, Tesla je vzácnou výjimkou.

Brachmann neřekl, kolik futuristických hond se ročně objeví na silnicích, ale rozhodně jich dle něj nemá být jen 250 až 1.000, nýbrž více. Takto nízké prodeje rozhodně nestačí, i když nebudou levně. Produkční varianta přijde na japonský trh příští rok v březnu, v USA a Evropě se jí dočkáme později. Natankování by při tlaku 70 MPa mělo trvat už jen tři minuty. Palivové články jsou o 33 % menší a mají o 60 % vyšší kapacitu, než tomu bylo v případě FCX Clarity. Vývoj jde tedy neustále mílovými kroky kupředu, za skoro osm let opravdu značně pokročil.

Do masovější výroby vodíkových aut se Honda chce pustit po roce 2020. Brachmann také odhaduje, že novou techniku přijme klientela zhruba do 10 až 15 let. „Je to pravděpodobné, pokud bychom změnili marketingovou strategii a také by se proměnila společnost, v tomto případě by to mohlo být ještě rychlejší. Ale v průběhu příštích několika let máme připravené široké spektrum pohonných jednotek, dokud všichni elektrická vozidla s palivovými články neakceptují.“

Psali jsme: Honda FCV Concept: Vodíkové auto nemusí být ošklivé. Ani uvnitř...

Spolupracujeme s TipCars.com
Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu INFOGRAFIKA: Hlavní úkoly, které čekají na příštího šéfa průmyslu

Nový ministr průmyslu se musí rychle zorientovat…

 
Zdroj: Autocar, WorldCarFans
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně řekla velvyslankyně a britský reportér?

Den Velké Británie v Praze: Co o útoku v Londýně…

Pouhý den po teroristickém útoku v Londýně se na Malostranském náměstí ve čtvrtek pod taktovkou britského…

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

Letní čas 2017: Kdy nastane a proč ho ještě pořád máme?

I letos se na konci března ručičky hodinek posunou o hodinu vpřed z 2:00 na 3:00 a Česko ze zimního času přejde…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…