reklama


Honda chce vyrábět masově vodíková auta od začátku další dekády

 

Honda se nevzdává vývoje automobilů s palivovými články. Sériovou verzi FCV chce začít prodávat v Japonsku již za necelý rok a chystá masovější produkci.

Honda představila bílý prototyp FCV poprvé loni v listopadu doma v Tokiu, pak jej přivezla i do lednového Detroitu a březnové Ženevy. Thomas Brachmann, šéf vývoje pohonných jednotek japonské automobilky, nyní pro britský Autocar potvrdil: „Ano, je velmi blízký sériovému vozu. Budeme jen muset revidovat některé vnější panely karoserie“

Zásadním problémem a jednou z hlavních existujících překážek je zatím nedostatečná infrastruktura, vodík se nedá tankovat na každém rohu, ale japonský výrobce této technice věří. „Například Norsko se soustřeďuje na elektromobily, plně poslední dva roky a klienti potřebují vozy, které ujedou větší vzdálenost,“ dodal Brachmann. Což palivové články místo tradičních baterií pochopitelně umožní. FCV má v současnosti dojezd vyšší než 483 km a její palivová nádrž se naplní během pěti minut, první údaje, které byly zveřejněny před šesti měsíci, byly ještě mnohem optimističtější. Elektromobily přitom reálně dosahují na jedno nabití 150 km, Tesla je vzácnou výjimkou.

Brachmann neřekl, kolik futuristických hond se ročně objeví na silnicích, ale rozhodně jich dle něj nemá být jen 250 až 1.000, nýbrž více. Takto nízké prodeje rozhodně nestačí, i když nebudou levně. Produkční varianta přijde na japonský trh příští rok v březnu, v USA a Evropě se jí dočkáme později. Natankování by při tlaku 70 MPa mělo trvat už jen tři minuty. Palivové články jsou o 33 % menší a mají o 60 % vyšší kapacitu, než tomu bylo v případě FCX Clarity. Vývoj jde tedy neustále mílovými kroky kupředu, za skoro osm let opravdu značně pokročil.

Do masovější výroby vodíkových aut se Honda chce pustit po roce 2020. Brachmann také odhaduje, že novou techniku přijme klientela zhruba do 10 až 15 let. „Je to pravděpodobné, pokud bychom změnili marketingovou strategii a také by se proměnila společnost, v tomto případě by to mohlo být ještě rychlejší. Ale v průběhu příštích několika let máme připravené široké spektrum pohonných jednotek, dokud všichni elektrická vozidla s palivovými články neakceptují.“

Psali jsme: Honda FCV Concept: Vodíkové auto nemusí být ošklivé. Ani uvnitř...

Spolupracujeme s TipCars.com
Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení Země těžící ropu se přibližují hranici dohodnutých omezení

Země, které těží ropu, se přibližují hranici dohodnutých…

Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně Kontrolní hlášení přineslo deset miliard navíc, tvrdí Babišova náměstkyně

Díky zavedení kontrolního hlášení se výběr daně z přidané…

Galerie: Women's March v New York City Galerie: Women's March v New York City

Více než milion lidí se sešel ve Washingtonu, Los Angeles…

 
Zdroj: Autocar, WorldCarFans
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel Prodejce Maserati si v pátek 13. natáčel svoji jízdu na mobil. Zemřel

Čtyřiadvacetiletý prodejce vozů Maserati ve Spojených…

 






 
Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Rallye Monte Carlo 2017: Vítězná premiéra Ogiera, Kopecký osmý

Dnes 16:18

Obhájce titulu Francouz Sebastien Ogier vyhrál s vozem Ford Fiesta WRC ´17 Rallye Monte Carlo, úvodní podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích 2017.




Blesk.cz

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

 

iSport.cz

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu. Biatlon svolal kongres

Fourcade a spol. hrozili, že postojí na startu.…

Mezinárodní biatlonová unie (IBU) se rozhodla kvůli ruské dopingové kauze svolat ještě před mistrovstvím světa v…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

České zdravotnictví: S úspornými recepty nejsou žerty!

Bavily se dvě asi desetileté slečny v brněnské šalině (pardon, tramvaji): „Jak dnes nemáš známýho doktora, tak…

 
 
reklama