Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic: Široká ramena pro WTCC 2014

Michal Fokt
Diskuze (2)
Vzhled cestovních závodních vozů série WTCC se pro letošek hodně přiblíží německému DTM. Honda momentálně testuje svůj rozšířený Civic WTCC 2014 na španělském Aragonu.

Loňský ročník WTCC přinesl poněkud smíšené pocity. Boj od druhého místa dál sice přinesl slušné drama, ale víceméně od začátku sezony bylo zřejmé, že adept na titul je jen jeden - s Chevroletem Cruze z minulých let skvěle sžitý Yvan Muller vloni WTCC dominoval a byl také jedinou překážkou, která dělila Hondu od zisku titulu v jezdcích, zatímco Pohár konstruktérů získala vcelku jednoznačně (byť i proto, že Chevrolet už v cesťácích tovární tým nemá).

Letos ale zřejmě bude postaráno o pořádné drama. Došlo totiž k úpravě pravidel, takže se letos na start postaví speciály s výrazně vytaženými blatníky, které pochopitelně pořádně zacvičí jak s aerodynamikou, tak s jízdními vlastnostmi a všechny zúčastněné značky, ať už s továrními týmy nebo jen podporou privátních stájí tak musí začít téměř od začátku. Navíc do WTCC přechází z WRC Citroën s hvězdným duem Lebastien Loeb a Yvan Muller, což slibuje velkolepé souboje ...nebo také nebetyčnou nudu, pokud některá ze značek zbytku světa výrazněji poodskočí.

Na letošní sezonu se pochopitelně pečlivě připravuje i Honda, která by po loňském zisku Poháru konstruktérů chtěla letos získat titul i v jezdcích a vyšlapat tak cestičku pro sportovní hot-hatch Civic Type R, jenž se začne příští rok prodávat. Japonci, zastoupení ve WTCC prostřednictvím své dlouholeté partnerské italské společnosti JAS Motorsport a finančně podporovaní Castrolem, proto teď intenzivně testují na španělském okruhu Aragon a z akce poskytly oficiální fotografie svého závodního náčiní pro letošek (stejně jako přednedávnem Citroën z testů svého ještě o poznání rozkročenějšího C-Elysée WTCC).

Civic WTCC 2014 kryje maskovací fólie, která má za úkol znesnadnit konkurenci odhalení aerodynamických detailů karoserie, současně ale dostatečně výmluvně ukazuje svalnaté proporce rozšířeného hatchbacku. Zatímco vloni se po trati proháněly tři Civicy, kromě dvojice továrních strojů (Gabriele Tarquini, Tiago Monteiro) ještě soukromý v režii maďarského týmů Zengö Motorsport (Norbert Michelisz), letos se ukáží čtyři exempláře - stávající trojici doplní ještě Proteam s marockým jezdcem Mehdim Bennanim.

Všechny automobily WTCC 2014 budou i nadále poháněny turbodmychadlem přeplňovanými benzinovými motory o objemu 1,6 litru.

Michal Fokt
Diskuze (2)
Avatar - TeeJay
10. 2. 2014 19:10
Re: Bodykit
Přesně tak, souhlasím. Působí to efektně a dá se i říci, že vcelku přirozeně, na rozdíl od toho Citráku, který vypadá, že má na kastli přilepené kelímky od jogurtu. >:D Tak hlavně ať to jezdí. :yes:
Avatar - King
10. 2. 2014 13:33
Bodykit
Ten widebodykit mu sluší, na CTR by vypadal dobře. :-) :yes: Na letošní ročník jsem opravdu zvědavý. :-)