Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šampion F1 ukořistil pro Civic Type R další rekord. Tentokrát na Hungaroringu

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Vlastní soutěž japonské automobilky Type R Challenge 2018 je u konce, na maďarském okruhu Hungaroring zaznamenal další rekordní jízdu hot hatche Hondy závodník Jenson Button.

Maďarský okruh Hungaroring patří mezi nejnáročnější tratě, avšak ani to nezastavilo automobilku Honda v honbě za dalším rekordem. S Civicem Type R už nějaký čas objíždí světové okruhy a zaznamenává rychlostní primáty mezi sériovými automobily s pohonem předních kol.

A dějištěm šestého rekordního pokusu se stal právě Hungaroring, kde za volant hot hatche usedl Jenson Button. Ne náhodou, vždyť právě tady získal britský jezdec v chaotickém závodě před dvanácti lety své první vítězství ve formuli 1, shodou okolností pro tým Honda. Maďarský okruh zdolal v čase 2:10,19 s a Honda opět vypichuje fakt, že na trať posílá Civic Type R v sériové podobě včetně běžných silničních pneumatik.

„Překvapilo mě, jak pozdě s tímto autem můžete začít brzdit,“ uvedl Button po rekordní jízdě a pochvaloval si i spolupráci s manuální převodovkou: „Většina aut už dnes nedostává manuál, o to více si této jízdy cením. Vždy je řidič s vozem spojen mnohem víc,“ vysvětlil britský závodník, jenž aktuálně závodí v seriálu Super GT s Hondou NSX.

Jen připomeňme, že první rekord si hot hatch připsal již v loňském roce na Nürburgringu, kde nejnovější Civic Type R zaznamenal čas 7:43,8 s. Letos se pak sbírka rozrostla o nejrychlejší čas mezi předokolkami v Estorilu, na Silverstone, Spa-Francorchamps, Magny-Cours a konečně Hungaroringu. Ne vždy ale seděl za volantem Button, šampion formule 1 z roku 2009. Na místě řidiče se protočili Tiago Monteiro, Matt Neal, Bertrand Baguette či Esteban Guerrieri.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
8. 8. 2018 07:47
Re: Co dodat?
Díky, takže v podstatě úplně stejně, jako ho já cpu do kombíka… 8-s To se mi až zdá skoro podivné, budu to muset omrknout :-)
Avatar - Loptos
8. 8. 2018 07:40
Re: Co dodat?
Mozno ze je rozdiel vidiet ako je kufor melky a realne ho pouzivat. Dojazdovku kludne mozes vlozit a len vyrovnas maly skok v podlahe.

Zatial sa spolieham na Honda Assistance(dufam ze ju potreba nikdy nebude) ale potom ju tam chcem dat.

Ale je pravda ze Prestige a 1.0 ma v kufri este velku dieru pod podlahou miesto vyfukov
Avatar - Loptos
8. 8. 2018 07:38
Re: Co dodat?
Ahoj, mam full 29er 18.5" a su vzdy dve moznosti.
1. dam dole predne koleso a sedlo a strcim ho tam zadkom, v tom pripade mozem nechat 1/3sedacky pre dalsiu osobu.
2. zlozim iba sedadlo ( mozno by stacilo ho zatlacit do trubky, ale nechcem mat sedlovku od vazeliny >:D ) a proste tam cele kolo natlacim predkom, co ale nerobim lebo sa tak casto zaspini strop.

Predpokladam ze silnicka bude subtilnejsia a kratsia ako 29er/
Avatar - Emel
8. 8. 2018 06:30
Re: Co dodat?
On teda kufr u Insi taky nic moc... se Civicem 1.5 bych dokázal žít a s TypeR tuplem >:-[]
Avatar - Ozzman
7. 8. 2018 22:28
Re: Co dodat?
Tohle my kombíkáři asi nikdy nepochopíme >:D