Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda CR-V: Modernizovaná čtvrtá generace se začne prodávat na jaře

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
Honda v Paříži představila prototyp evropské specifikace modernizovaného CR-V. Skutečná produkční verze se liší pramálo a na trhy včetně toho našeho zamíří na jaře.

Faceliftované CR-V čtvrté generace RM se ve finále vizuálně příliš nevzdálilo ani pařížskému prototypu, ani svému americkému bratranci představenému o něco dříve. Jen připomeňme, že v USA a v Japonsku se představilo původní provedení už před třemi lety, konkrétně v listopadu 2011, cesta na starý kontinent mu trvala prakticky jeden celý rok.

Výrazné vnější tvary navrhl Manabu Konaka a základ zůstal zachován. Hlavním poznávacím znakem novinky jsou diody předních světel přecházející do chromovaných lišt upravené masky a hranaté mlhovky místo dřívějších kulatých, také v blyštivých rámečcích. Oplastování celé karoserie je tmavší, doplňují jej stříbrné kryty podvozku, prohlubně pro umístění registračních značek a nová „trojrozměrná“ grafika koncových, taktéž zčásti diodových světel. Dříve černá lišta s logem na pátých dveřích, která naoko prodlužovala sklo, je nyní také stříbrná. Honda hovoří o optickém rozšíření a snížení vozu a ještě sportovnějších rysech.

Také interiér zasáhly drobné retuše. Konkrétně palubní deska se blýská pokoveným pásem a zlepšily se materiály, i když nám jej Honda celý na fotkách zatím neodhalila. Mezi předními sedadly najdeme novou o 60 mm posuvnou bederní opěrku. Sériovou výbavu rozšíří informační systém Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, podporou bezdrátového připojení mobilu, devíti předinstalovanými aplikacemi a funkcí Mirror Link, která jeho obsah přenese právě na větší displej. Ten také slouží jako výstup zadní kamery. Zvládne přehrávat hudbu nejen z rádia, připojit se na internet, nabídne i další informace během jízdy, třeba aktuální akční rádius auta, čas potřebný na cestu a tak dále. Za příplatek je totiž navigace od Garminu.

Aktualizace se samozřejmě týkají i techniky. Malý vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC plně nahrazuje větší agregát o objemu 2,2 l, ten už odchází definitivně do důchodu a nabízet se nebude. Dává 118 kW a 350 N.m přenáší buď šestistupňová přímo řazená, nebo nová devítistupňová samočinná převodovka na všechna kola. Papírové emise CO2 klesly v porovnání se starším pětirychlostním automatem o dvacet procent, což znamená, že SUV spálí 5,1 l nafty na každých 100 km jízdy. S šestistupňovým manuálem pak ještě o dva decilitry méně. Tlaky z Bruselu si zkrátka a dobře žádají své. Základní 1.6 i-DTEC s 88 kW s pohonem jen předních kol a klasickou řadicí pákou ale nezmizel, ten žádá za své služby jen 4,3 l paliva na stejnou vzdálenost. Zážehový dvoulitr i-VTEC se 114 kW je připraven na normu Euro 6, i tomu zůstala výhradně pouze dvoukolka.

Aleš Dragoun
Diskuze (57)
Avatar - TeeJay
31. 12. 2014 08:19
Re: Další dějství tragikomedie
V první generaci ano, však se taky moc nechytla, segment rozjelo až "správně" velké CR-V a RAVka se následně přizpůsobila. Také jsem nepsal, že "od začátku". ;-) Když nějaký segment založíš, ještě to neznamená, že mu nastavíš neměnné standardy.
31. 12. 2014 08:00
Re: Evropa = problémový trh
Nevyrábí se CR-V v UK (Swindon)? A netraduje se, že jsou americké (kalifornské) a japonské emisní limity přísnější? :-)
31. 12. 2014 07:33
Re: Další dějství tragikomedie
Myslíš tu RAV4, která se dělala i jako třídveřový prcek (kratší než Fabia)? A i v pětidveřové variantě byla někde na úrovni krátkého Golfu 4. Mimoto zrovna u RAV4 použili myslím komponenty ze dvou tříd.
30. 12. 2014 22:23
Re: Další dějství tragikomedie
crv za mna a obvzlast v benzine :yes:
jedinu zlu prevodovku som zazil na vymlatenej 406c a aj to bolo o zvyku inak dnes s prevdovkou ziadny problem nemam vsetky mi pridu rovnake mozno na kii by som ocakaval troska vacsi odpor a na hondu sa maloktora chyta ...ale tak tvoj nazor nesedi ti qq a crv porovnavas s hb a xy ludi si nazval blbcami ...co hovoris na octaviu??
Avatar - AUDIRS6
30. 12. 2014 21:56
Re: Další dějství tragikomedie
Zakladatel segmentu bol len jeden: RAV4 ! CRV prisla az hooooooooooodne neskor !