Honda CR-V: Modernizovaná čtvrtá generace se začne prodávat na jaře
Faceliftované CR-V čtvrté generace RM se ve finále vizuálně příliš nevzdálilo ani pařížskému prototypu, ani svému americkému bratranci představenému o něco dříve. Jen připomeňme, že v USA a v Japonsku se představilo původní provedení už před třemi lety, konkrétně v listopadu 2011, cesta na starý kontinent mu trvala prakticky jeden celý rok.
Výrazné vnější tvary navrhl Manabu Konaka a základ zůstal zachován. Hlavním poznávacím znakem novinky jsou diody předních světel přecházející do chromovaných lišt upravené masky a hranaté mlhovky místo dřívějších kulatých, také v blyštivých rámečcích. Oplastování celé karoserie je tmavší, doplňují jej stříbrné kryty podvozku, prohlubně pro umístění registračních značek a nová „trojrozměrná“ grafika koncových, taktéž zčásti diodových světel. Dříve černá lišta s logem na pátých dveřích, která naoko prodlužovala sklo, je nyní také stříbrná. Honda hovoří o optickém rozšíření a snížení vozu a ještě sportovnějších rysech.
Také interiér zasáhly drobné retuše. Konkrétně palubní deska se blýská pokoveným pásem a zlepšily se materiály, i když nám jej Honda celý na fotkách zatím neodhalila. Mezi předními sedadly najdeme novou o 60 mm posuvnou bederní opěrku. Sériovou výbavu rozšíří informační systém Connect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, podporou bezdrátového připojení mobilu, devíti předinstalovanými aplikacemi a funkcí Mirror Link, která jeho obsah přenese právě na větší displej. Ten také slouží jako výstup zadní kamery. Zvládne přehrávat hudbu nejen z rádia, připojit se na internet, nabídne i další informace během jízdy, třeba aktuální akční rádius auta, čas potřebný na cestu a tak dále. Za příplatek je totiž navigace od Garminu.
Aktualizace se samozřejmě týkají i techniky. Malý vznětový čtyřválec 1.6 i-DTEC plně nahrazuje větší agregát o objemu 2,2 l, ten už odchází definitivně do důchodu a nabízet se nebude. Dává 118 kW a 350 N.m přenáší buď šestistupňová přímo řazená, nebo nová devítistupňová samočinná převodovka na všechna kola. Papírové emise CO2 klesly v porovnání se starším pětirychlostním automatem o dvacet procent, což znamená, že SUV spálí 5,1 l nafty na každých 100 km jízdy. S šestistupňovým manuálem pak ještě o dva decilitry méně. Tlaky z Bruselu si zkrátka a dobře žádají své. Základní 1.6 i-DTEC s 88 kW s pohonem jen předních kol a klasickou řadicí pákou ale nezmizel, ten žádá za své služby jen 4,3 l paliva na stejnou vzdálenost. Zážehový dvoulitr i-VTEC se 114 kW je připraven na normu Euro 6, i tomu zůstala výhradně pouze dvoukolka.