reklama


28.9. 2012 Michal Fokt

Honda CR-Z 2013 má 137 koní a KERS

 

Kdo by to byl čekal, že zrovna malý hybridní sporťáček od Hondy bude první produkční auto, vybavené obdobou systému KERS z Fomule 1? Nehledě na to, že motory příjemně posílily.

Honda dostala za své první hybridní sportovně laděné auto pěkně do kožichu. Tedy ani na tak za auto samotné, ale za jeho pohonnou jednotku 1.5 i-VTEC IMA. Její výkon 124 koní totiž nestačí ani na to, aby velmi dynamicky střižené auto v přímce porazilo hot-hatche Twingo R.S. nebo Swift Sport, případně Mini Cooper Coupé.

To by se ale od začátku roku 2013, kdy se začne prodávat omlazená verze CR-Z, mělo změnit - máme oficiální údaje o posíleném pohonném agregátu i jeho speciální "efjedničkové" funkci. Pro připomenutí - dosud měla benzinová patnáctistovka výkon 114 koní při 6100 otáčkách a točivý moment 145 Nm při 4800 otáčkách, zatímco na klikovce umístěný elektromotor pomáhal 14 koni při 1500 otáčkách a 78 Nm při 1000/min. Společně měli 124 koní při 6100 otáčkách a 174 Nm v rozmezí 1000-1500 otáček. Výsledkem bylo zrychlení na stovku za 9,9 s a maximální rychlost 200 km/h.

Motor má ale teď přepracované časování ventilů, odolnější vačkový hřídel, modifikované mapy ECU a lepší snímač klepání, což vedlo ke zvýšení výkonu na 121 k (89 kW) při 6600 otáčkách a točivý moment se zvýšil na 146 Nm při 4800/min. CR-Z také vyměnilo NiMH akumulátory za Li-Ion a silnější elektromotor má nyní 20 koní (15 kW) při 2000 otáčkách, přičemž se točivý moment 78 Nm při 1000 otáčkách nezměnil. To znamená u spalovacího motoru nárůst o 7 koní a u elektromotoru o 6 koní.

Celkem má agregát 1.5 i-VTEC IMA maximální výkon 137 k (101 kW) při 6600 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 190 Nm v rozmezí 1000-2000/min. To představuje nárůst výkonu o 10,5 % a točivého momentu o skoro 11 %. Maximální rychlost sice zůstala na hranici 200 km/h, zrychlení na stovku se ale zlepšilo na příjemných 9,0 s u lehčí základní verze S a varianta Sport to umí za 9,1 s. Současně nejen že se nezvýšila spotřeba, která je v kombinaci stále 5,0 l na 100 km, ale v městském cyklu dokonce o deci klesla a je tak nyní 6,0 l.

Tlačítkem S+, umístěném na volantu, se aktivuje speciální režim motoru, fungující na principu KERS ve Formuli 1. Pokud mají akumulátory alespoň 50 % kapacity, po stisku S+ dojde ke zvýšení napětí a elektromotor po dobu 10 s odevzdává předním kolům ještě o trochu síly navíc, což může přijít vhod při předjíždění. Pokud jde o další změny, CR-Z má nový přední a zadní nárazník a design 17" kol ve verzi GT. Interiér pak dostal kompletně černou palubní desku a nové čalounění.

Jake.auto.cz: Honda CR-Z (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů Číňané si předplácí Hollywood, studio Paramount Pictures inkasovalo miliardu dolarů

Hollywoodské filmové studio Paramount Pictures z mediální…

Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů Praha investuje do městského radiového systému 90 milionů

Praha nejspíš investuje do městského radiového systému v…

Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan Nový americký prezident se bude moci opřít o rozsáhlý rodinný klan

Rozsáhlý rodinný klan Donalda Trumpa zahrnuje řadu…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Honda CR-Z: Modernizace hybridního kompaktního sportovce Honda CR-Z: Modernizace hybridního kompaktního sportovce

Honda CR-Z ještě nekončí. Naopak, v domovském Japonsku…

Honda CR-Z HPD: Hybridní kupé s výkonem 200 koní Honda CR-Z HPD: Hybridní kupé s výkonem 200 koní

Trvalo to předlouhých pět let, ale malé hybridní kupé…

 



 
Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Vše kolem mrazu v autě: Jak vůz správně zahřívat? A co když zamrzne nafta?

Dnes 18:59

Zima se v posledních týdnech ukazuje ve své nejlepší kondici. Jak správně nakládat se zamrzlým autem? Přinášíme několik užitečných tipů.




Blesk.cz

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít sex. Odmítám si ho nechat zmenšit, říká

Muž s největším penisem (48 cm) na světě nemůže mít…

Má největší penis na světě, ale moc si s ním neužije. Mexičan Roberto Esquivel Cabrera (54) má úd dlouhý…

Trump v projevu zahrozil teroristům a povzbudil Američany

Trump v projevu zahrozil teroristům a povzbudil Američany

Nový prezident Spojených států Donald Trump přednesl krátce po složení slibu v pátek svůj první projev v roli…

 

iSport.cz

Darida by se po sezoně nebránil lákavé nabídce: Sen je Anglie a United

Darida by se po sezoně nebránil lákavé nabídce: Sen…

Záložník Herthy Vladimír Darida už na konci podzimu doléčil dvouměsíční zranění kotníku a ve druhé části německé…

Velká posila! Ivanschitz už patří Plzni, trénoval s ní ve Španělsku

Velká posila! Ivanschitz už patří Plzni, trénoval s…

Hotovo, podepsáno. Andreas Ivanschitz je již hráčem Viktorie Plzeň. Informaci serveru iSport.cz potvrdil samotný…

 

Reflex.cz

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala jednou z nejvlivnějších žen světa

Ivanka Trumpová, která má českou matku, se stala…

Melania Trumpová, manželka nového amerického prezidenta, zůstane do léta v New Yorku se synem Barronem, který…

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a chlípný Otto

Milostný trojúhelník: Dvě utopené vychovatelky a…

Obecní úřad v Chuchli vydal 19. ledna 1896 následující oznámení: „Dvě slušně oděné ženštiny chodily včera po…

 
 
reklama