Honda HR-V pro Evropu: Dva motory, dvě převodovky

 

Honda kompletně odhaluje model HR-V v evropské specifikaci. Přichází do stále se rozšiřujícího segmentu crossoverů na pomezí malých aut a nižší střední třídy.

Nové HR-V pochopitelně nemá se svým stejnojmenným předchůdcem z let 1999-2006 nic společného. Připomeňme, že se představilo už koncem roku 2013 v Japonsku pod názvem Vezel, kupříkladu v USA se používá stejná zkratka jako na starém kontinentu. Design subkompaktního crossoveru svalnatých proporcí a až sportovních dynamických tvarů s délkou 4294 a výškou 1605 mm byl tedy již mnohokrát popsán, tým návrhářů vedl Masaki Kobayashi. Samotná Honda hovoří o siluetě kupé, i když má auto dva páry bočních dveří a výklopnou zadní stěnu. Otřepaná marketingová fráze? Určitě, jenže zadní kliky jsou v tomto případě skryté v sloupku C...

Pro Evropu najdeme pod kapotami dvojici motorů. Zážehový přímovstřikový čtyřválec 1.5 i-VTEC s variabilním časováním dává 96 kW, přeplňovaný vznětový hliníkový 1.6i-DTEC s malým turbem pak 88 kW. Ten samozřejmě využívá recirkulace výfukových plynů EGR, norma Euro 6 je za dveřmi. Benzinový motor lze kombinovat buď s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, nebo s CVT včetně sedmičky předprogramovaných rychlostí a vylepšené logiky. Early Downshift During Braking (EDDB) pomáhá brzdit motorem, Fast Off zase při předjíždění. Pro diesel volba variátoru neexistuje. Poháněna jsou výhradně přední kola, HR-V se bude pohybovat hlavně ve městě a mimo něj, na nezpevněnou cestu také přední pohon zcela dostačuje.

Podvozek disponuje rozvorem 2610 mm, zavěšení sestává z předních vzpěr McPherson a zadních vlečených ramen tvaru H s torzní tyčí. Přední kotoučové brzdy (s vnitřním chlazením) mají průměr 293 mm, zadní pak 282 mm. HR-V dostalo moderní elektrickou parkovací brzdu a také adaptivní posilovač řízení. Povinné ABS s EBD, brzdovým asistentem a stabilizací doplňuje asistent rozjíždění do kopce. Podlahu mimochodem chrání trojice krytů, která navíc zlepšuje aerodynamiku. Padesátilitrová palivová nádrž je umístěná uprostřed. Šestnáctipalcová kola obouvají pneumatiky 205/16, větší „sedmnáctky“ pak 215/55. Na samonosný skelet byla použita ze 27 % vysokopevnostní ocel.

Honda HR-V má v základu osm airbagů, armádu bezpečnostních asistentů zastupuje třeba City-Brake Active, který sníží riziko kolize při nízkých rychlostech (do 32 km/h), dokáže i zcela sám vůz zastavit. Dále ve výbavě najdeme hlídače čelních střetů, čtení dopravních značek, inteligentní tempomat, který zpomalí, když si přečte omezení rychlosti, v neposlední řadě pak dále varování před svévolným opuštěním jízdního pruhu. Systémy samozřejmě nejsou všemocné, fungují většinou až od 15 km/h výše, samočinné přepínání světel dokonce až po překročení 25 km/h. Ale dají se rovněž vypnout. Vyšší specifikace mohou mít i parkovací kameru.

O vyšším posazu v kabině není třeba dlouze hovořit. Variabilita perfektně odhlučněného interiéru (65 dB při 100 km/h) z měkčených materiálů je příkladná a může směle konkurovat MPV, Honda samozřejmě využívá svých „magických sedaček“. Zadní lavice je sklopná ve standardním poměru 60:40 do podlahy, ale sedák lze také připevnit k opěradlům a sklopit se dá navíc ještě sedadlo spolujezdce. Prostě hondí klasika... Základní objem zavazadelníku je 453 l, dá se rozšířit až na 1026 l. Nakládací hrana se nachází nízko, pouhých 650 mm nad zemí. Kabinu zdobí chromované doplňky, sedadla jsou potažena v základu látkou, ve vyšších specifikacích i kůží, buď jen částečně, nebo zcela.

Informační systém Connect známe z větší CR-V 2015, používá Android a poskytuje kromě základních informací o vozidle i spojení se světem pomocí dotykové obrazovky. Samozřejmostí je podpora standardů WiFi, Bluetooth, HDMI a MirrorLink, Japonci nabízejí i navigaci od Garminu. Základní audio má čtyři reproduktory, lepší šest, za příplatek je s trojrozměrným zvukem, takže se majitel, který tuto položku zaškrtne, může těšit na koncertní sál.

V nabídce je osm barev karoserie: červená Milano, modrá, stříbrná, černá a „ocelová“ metalíza, perleťové laky zastupují modrý, černý a bílý odstín. HR-V je možné vybavit i posuvnou prosklenou panoramatickou střechou o délce skoro 85 cm, navíc s roletkou. Tažné zařízení lze odmontovat, diesely mohou za sebou vléct přívěs o hmotnosti 1,4 tuny, benzinové verze jen tunový.

Vnější vzhled se dá zušlechtit chromovanými doplňky, balíček Robust z vozu zase udělá skoro off-road, Convenience poskytne větší ochranu karoserie před nečistotami. Aerodynamický paket obsahuje dynamičtěji tvarované nárazníky v laku a za další příplatek svítí diodami. Milano Red obsahuje osmnáctipalcová kola Ignis s červenými prvky a hodí se ke stejnému laku, ráfky s těmito rozměry ale mají ještě další dvě provedení. Praktiky potěší Cargo s košem a přihrádkami na drobnosti v zavazadelníku, Illumination zase osvětlí kabinu i dveřní prahy. Honda má v katalogu příslušenství, držáky na tablet, mříž za zadní sedadla pro převoz čtyřnohých miláčků, střešní příčníky ke klasickým podélným nosičům (unesou 75 kg nebo dvě jízdní kola) a vlastní dětské sedačky pro děti do 12 let do standardních úchytů Isofix.

Od novinky si slibuje, že přetáhne zákazník jiných značek a ti přesednou do HR-V z kompaktních hatchbacků a MPV, marketing cílí na mladé a nezadané, případně svobodné páry. Oficiální novinářská prezentace včetně zkušebních jízd proběhne příští týden v Portugalsku. Auto.cz u ní pochopitelně nebude chybět.

Honda HR-V – Základní technické údaje
Verze1.5i-VTEC1.5i-VTEC1.6i-DTEC
Převodovka/pohon6M/přední7CVT/přední6M/přední
Zdvihový objem [cm3]149814981597
Počet válců/ventilů4/44/44/4
Největší výkon [kW/min]96/660096/660088/4000
Točivý moment [N.m/min]155/4600155/4600300/2000
Maximální rychlost [km/h]192187192
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,211,210,1
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]5,65,24,0
Pohotovostní hmotnost [kg]124112491324

JAKE.AUTO.CZ: Honda HR-V (všechny testy a další články)

Spolupracujeme s TipCars.com
Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové Úsek dálnice D11 do Hradce se otevře za měsíc, pokračování trasy brání ekologové

Poslední úsek dálnice D11 z Prahy do Hradce Králové z…

Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce Írán bude dál pokračovat v testování raket. I přes americké sankce

Írán bude všemi silami pokračovat ve svém raketovém…

Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel Sdílené ekonomice se v Číně daří. Vrací nás ke komunistické podstatě, tvrdí podnikatel

Služby založené na principech takzvané sdílené ekonomiky…

Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek Tesla začíná dodávat Model 3 zákazníkům. Na vůz má půl milionu objednávek

Na první sedan elektromobilu Model 3 má už americká…

 
Zdroj: Honda Europe

Štítky Honda Nové modely Crossover

 

Přidat názorDiskuse: Honda HR-V pro Evropu: Dva motory, dvě převodovky







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat Stojí zlomek toho, co nové. Vybrali jsme 8 ojetin, na kterých nemůžete prodělat

Nejpalčivější problém, který sužuje nové automobily, je…

Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí! Téměř osmdesátiletá žena jela 235 km/h, její výmluva vás překvapí!

Jet autem 235 km/h za hodinu není jen tak ani pro zkušené…

 



Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars Honda HR-V 1.5 i-VTEC vs. Peugeot 2008 1.2 PureTech – Venuše a Mars

Malá SUV s automatickými převodovkami a benzinovými…

Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí Honda Avancier a Acura CDX: Honda v Číně zbrojí

Honda přivezla do Pekingu dvě významné novinky. Jsou sice…

 



 
Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Tesla Model 3 oficiálně. Kolik ujede? A jak vypadá její interiér?

Dnes 11:30

Nový model z dílny amerického výrobce elektromobilů zatím nabídne dvě verze, základní a s prodlouženým dojezdem.




Blesk.cz

Míříte do Chorvatska? Čeká vás peklo: vedro a nekonečné kolony

Míříte do Chorvatska? Čeká vás peklo: vedro a…

Jeden z nejnáročnějších dní léta dnes zřejmě čeká řidiče, kteří se vydají z Česka, Německa nebo Rakouska na…

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici zápasí se zápalem plic

Zpěvák Michal Prokop (70) ruší koncerty: V nemocnici…

Ruší koncerty! Michal Prokop leží se zápalem plic v jedné z pražských nemocnic. „To se tak prostě někdy stane,“…

 

iSport.cz

Nový zájemce o Necida. Přesun do Utrechtu je blízko, píší Nizozemci

Nový zájemce o Necida. Přesun do Utrechtu je blízko,…

Budoucnost reprezentačního útočníka Tomáše Necida se vyjasňuje. O vytáhlého forvarda, který patří tureckému…

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník jsou emotivnější

Vedeme ligu, ne, smál se hrdina Baroš. Góly za Baník…

Přišel na hřiště půlhodinku před koncem zápasu. Očekávaný každým, kdo zápas sledoval. Stav zápasu byl v tu…

 

Reflex.cz

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Babišovy nahrávky nejsou trestným činem

Policie odložila trestní oznámení, které Andrej Babiš podal ve věci tajně pořízených nahrávek jeho dohod o…

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500 euro. Opravoval si tam kolo

Muž zapomněl pod stromem v Berlíně kilo zlata a 3500…

Příběh, kterému se ani nechce věřit, se odehrál ve čtvrtek v berlínské čtvrti Neukölln. Jeden muž tam měl menší…