3.8. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Honda Jazz pro Evropu je kvalitnější než japonská (rozhovor)

 

Člen vývojového týmu pracujícího na modelu Honda Jazz nám odhalil některé podrobnosti o tomto voze, třeba proč je v Evropě dostupný s jediným motorem.

Třetí generace Hondy Jazz se bude na evropských trzích prodávat výhradně s benzinovým motorem 1.3 i-VTEC o výkonu 75 kW. Nejen o něm jsme si při příležitosti mezinárodní novinářské prezentace tohoto vozu povídali s panem Hidejukim Šimizu z vývojového týmu modelu Jazz. Ten měl na starosti především otázku motorů.

Nový atmosférický agregát má několik zajímavostí. Netradiční je jeho zdvihový objem, motor navíc umí pracovat v Ottově i Atkinsonově cyklu, který je známý hlavně z aut s hybridním pohonem. Tuto schopnost zajišťuje proměnné časování ventilů, důvodem tohoto řešení je snaha o nižší spotřebu.

Šimizu potvrdil, že 1.3 i-VTEC je nově vyvinutý agregát. Podle jeho slov nemá shodný základ s motory předchozího Jazzu, který byl dostupný s dvanáctistovkou a čtrnáctistovkou. Jednotka je zatím určena výhradně pro Jazz, Šimizu však nevylučuje, že se objeví i v dalších modelech značky.

K tématu: Honda Jazz – První jízdní dojmy z Německa

Řeč došla i na otázku výroby. Minulá generace Jazzu se pro Evropu vyráběla v anglickém Swindonu, novinka se ale na starý kontinent bude dovážet z Japonska. O produkci se totiž postará tamější závod Jorii, stejně jako u HR-V.

Třetí generace Jazzu přijíždí s novým motorem 1.3 i-VTEC. Je jeho základ shodný s motory předchůdce?

Ne, je to nově vyvinutý motor. S předchozími agregáty nemá nic společného.

Motor 1.3 i-VTEC je atmosféricky plněný. Z jakého důvodu jste nesáhli po turbodmychadlu?

Technicky dává oturbený motor smysl, především z hlediska zvýšení točivého momentu a účinnosti. Zároveň s tím by však vzrostla i jeho cena. A kvůli cenové konkurenci na evropském trhu v daném segmentu jsme museli pečlivě zvážit, jaký motor použít. Nemělo by smysl nabídnout něco pěkného, pokud by si to nikdo nemohl dovolit koupit. Z těchto důvodů je podle nás atmosféricky plněný agregát velice účinný a také velice konkurenceschopný v otázce ceny, a proto jsme ho vybrali pro Jazz.

Motor má vcelku neobvyklý objem, v Evropě jsou v malých autech nabízeny spíše dvanáctistovky nebo čtrnáctistovky. Má tato velikost nějaký důvod?

V Japonsku není motor objemu 1,3 litru nic tak neobvyklého, nabízí se tam třináctistovky a patnáctistovky. Proto není jedna trojka něco speciálního. Jelikož jsme se rozhodli vyrábět evropskou verzi Jazzu v Japonsku, bylo toto řešení optimální volbou.

Na japonském trhu je Jazz prodávaný také s motorem 1.5 i-VTEC (97 kW). Nezvažujete jeho použití také v Evropě?

Zájem zákazníků o větší motor je v Evropě velice malý.

Nabídnutí turbodieselu nebo Hybridu v Evropě neplánujete?

V tuto chvíli jejich uvedení neplánujeme. Nemůžu však říct, že je nenabídneme někdy v budoucnu. Hybrid prodáváme v Japonsku, technicky by tedy nebylo složité jej přivézt do Evropy. Je to ale otázka poptávky, v Evropě není v tomto segmentu zájem o hybrid. Pokud se poptávka změní, jsme schopni rychle zareagovat. V této chvíli ale z prodejního hlediska nedává smysl.

Motor Jazzu třetí generace je nový, je i nová i nabízená bezstupňová převodovka?

Je nová pro tuto generaci. Její základ je stejný jako u převodovky dostupné v HR-V.

Z jakého důvodu používáte CVT a ne raději dvouspojkovou převodovku nebo automat s hydrodynamickým měničem?

Technicky CVT nabízí nejlepší rovnováhu z hlediska jízdního komfortu a úspornosti. Naše dvouspojková převodovka je určena pro hybridy, je do ní integrovaný elektromotor, a tak ji nemůžeme využít v autě s konvenčním pohonem. V manuálním režimu je navíc řazení CVT výrazně hladší. Automaty s hydrodynamickým měničem jsou špatné z hlediska účinnosti, při stejném komfortu potřebují výrazně více paliva. Je zde také hledisko ceny.

Někteří výrobci měli s bezstupňovými převodovkami problémy. Jak dlouhá je životnost CVT?

CVT je navržena tak, aby vydržela celý životní cyklus auta. Není zde plán na její opravu nebo výměnu řetězu v průběhu životního cyklu auta. Životnost převodovky je shodná s motorem a dalšími komponenty.

Honda nedávno představila novou generaci modelu HR-V. Má Jazz něco společného s tímto malým SUV?

Jazz i HR-V používají stejnou platformu, nazvanou Global Compact Platform. Oba vozy mají zcela odlišné rozměry a jiný rozvor, platforma ale definuje rozvržení jednotlivých prvků, jako je palivová nádrž nebo zadní náprava. Tato platforma je zcela rozdílná od té v Civicu.

Liší se nějakým způsobem evropský Jazz od toho pro Japonsko, kde se model prodává jako Fit?

Evropská varianta je vyzrálejší, kvalitou je na vyšší úrovni než ta japonská. Je založena na japonské, poté ale auto uděláme sofistikovanější pro evropský trh.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš Zápisník Pavla Otta: Rudý Kukiš

Vršovické Divadlo Mana uvedlo minulý týden hru s názvem…

Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček Babiš propadl kouzlu krátkodobých půjček

Od ukončení devizových intervencí prodalo ministerstvo…

Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí Při explozi na koncertě v Manchesteru zemřelo nejméně 19 lidí

Devatenáct mrtvých a několik desítek zraněných si v…

Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic Jihočeši chtějí dostat parníky až na Malši do centra Budějovic

Po letech výstavby se v sobotu s velkou slávou otevřela…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy Umění na kolech za 40 milionů: České Pagani Huayra míří na Legendy

Letošní motoristickou slavnost Legendy ozdobí i unikátní…

 




Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí Ojetá Honda Jazz 2. generace: Spolehlivost a praktičnost bez emocí

Až do loňského roku se vyráběla druhá generace malé Hondy…

Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání Euro NCAP 2015: Honda Jazz – Pět hvězd bez zaváhání

I třetí generace modelu Jazz zamířila do testů Euro NCAP…

 



 
Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Bývalý mistr světa MotoGP Nicky Hayden nepřežil vážná zranění z cyklistické nehody

Včera

Motocyklový svět přišel o Nickyho Haydena. Američan podlehl svým zraněním, která utrpěl při tréninku na kole v Itálii.




Blesk.cz

Na Vinohradech se zřítila část stropu pavlače: V noci tu zasahovali hasiči

Na Vinohradech se zřítila část stropu pavlače: V…

Rušnou noční epizodu mají za sebou obyvatelé jednoho z obytných domů v Jugoslávské ulici na Vinohradch. Zřítila…

Teror v Manchesteru: Barbarství, absolutně děsivé, reagují politici

Teror v Manchesteru: Barbarství, absolutně děsivé,…

Premiérka Theresa Mayová hovořila o „odpudivém teroristickém útoku“, předseda opozičních labouristů Jeremy…

 

iSport.cz

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na něm vydělat stonásobek

V Anglii řeší poslední Terryho střídání. Dal se na…

Šlo o dojemný konec velkého fotbalisty. Když John Terry ve 26. minutě nedělního utkání Chelsea se Sunderlandem…

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital Stramaccioni

Sparta už má trenéra! Na vrchol ji má vrátit Ital…

Letenský klub ukončil hledání nového trenéra. Petra Radu od příští sezony vystřídá Ital, který vedl Inter,…

 

Reflex.cz

Pro padesátimiliardový schodek rozpočtu není žádný rozumný důvod, nový ministr by jej měl předělat

Pro padesátimiliardový schodek rozpočtu není žádný…

Pokud do Čech nezavítá delegace z Marsu anebo Vltava náhle nezačne místo Prahy téct přes Kladno, stane se…

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy byla uvedena Věra Špinarová

Cenám Anděl kralovala zpěvačka Lenny, do Síně slávy…

Pondělní vyhlašování hudebních cen Anděl opanovala zpěvačka Lenny, která proměnila všechny své čtyři nominace. V…