Honda NSX dostane motor V6 se dvěma turby
Japonská Honda oznámila těsně před autosalonem v Tokiu ve svém výzkumném a vývojovém centru první detaily o pohonné soustavě chystaného supersportu NSX a zároveň představila její maketu.
„Srdcem druhé generace“ (zde jsou uvozovky jaksi třeba) bude v produkční verzi vidlicový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Ano, i automobilku, která si až dosud zakládala zejména na výkonných atmosférických zážehových motorech, nemine moderní trend přeplňování.
Podélně umístěná jednotka by měla mít objem 3,5 l jako v případě sériové Acury RLX, případně i menší. Server MotorAuthority dokonce spekuluje nad jeho zvýšením na 3,7 l, dostane zcela určitě také přímý vstřik. O pohon všech kol Sport Hybrid-All Wheel Drive (SH-AWD), který jsme viděli už u konceptu, pochopitelně nepřijde. Přední kola tak budou roztáčet dva elektromotory a součástí systému má být i třetí coby generátor spojený se zážehovou jednotkou. Dvouspojková převodovka se může těšit na nejméně sedm, nejvýše osm rychlostních stupňů. Lithium-iontové články jsou umístěny vpředu. Výkon celého systému dosáhne asi 600 k (442 kW), na přesné cifry je pochopitelně příliš brzy.
Výroba Hondy NSX se rozběhne v roce 2015 v Performance Manufacturing Center v americkém Ohiu. V Severní Americe pochopitelně ponese značku Acura, stejně jako tomu bylo v případě dnes již legendárního předchůdce. Ten měl však agregáty stejné konfigurace objemů 3,0 a později 3,2 l umístěné napříč, navíc postrádal přeplňování i elektromotory. Autosalon v Tokiu začíná ve středu 20. listopadu, pro veřejnost je pak otevřeno od soboty 23. listopadu.