Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda NSX dostane motor V6 se dvěma turby

Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
Honda NSX
12 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (13)
Novodobý supersport NSX od Hondy bude poháněn vidlicovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly. Elektromotorů se pochopitelně nevzdá.

Japonská Honda oznámila těsně před autosalonem v Tokiu ve svém výzkumném a vývojovém centru první detaily o pohonné soustavě chystaného supersportu NSX a zároveň představila její maketu.

„Srdcem druhé generace“ (zde jsou uvozovky jaksi třeba) bude v produkční verzi vidlicový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Ano, i automobilku, která si až dosud zakládala zejména na výkonných atmosférických zážehových motorech, nemine moderní trend přeplňování.

Podélně umístěná jednotka by měla mít objem 3,5 l jako v případě sériové Acury RLX, případně i menší. Server MotorAuthority dokonce spekuluje nad jeho zvýšením na 3,7 l, dostane zcela určitě také přímý vstřik. O pohon všech kol Sport Hybrid-All Wheel Drive (SH-AWD), který jsme viděli už u konceptu, pochopitelně nepřijde. Přední kola tak budou roztáčet dva elektromotory a součástí systému má být i třetí coby generátor spojený se zážehovou jednotkou. Dvouspojková převodovka se může těšit na nejméně sedm, nejvýše osm rychlostních stupňů. Lithium-iontové články jsou umístěny vpředu. Výkon celého systému dosáhne asi 600 k (442 kW), na přesné cifry je pochopitelně příliš brzy.

Výroba Hondy NSX se rozběhne v roce 2015 v Performance Manufacturing Center v americkém Ohiu. V Severní Americe pochopitelně ponese značku Acura, stejně jako tomu bylo v případě dnes již legendárního předchůdce. Ten měl však agregáty stejné konfigurace objemů 3,0 a později 3,2 l umístěné napříč, navíc postrádal přeplňování i elektromotory. Autosalon v Tokiu začíná ve středu 20. listopadu, pro veřejnost je pak otevřeno od soboty 23. listopadu.


Vstoupit do diskuze (13)