15.3. 2015 Michal Fokt

Honda přejde ve velkém na turbomotory. První na řadě bude Civic

Honda přejde ve velkém na turbomotory. První na řadě bude Civic

Není žádným tajemstvím, že Honda připravuje novou rodinu motorů VTEC Turbo, překvapí ovšem, jak masové jejich použití plánuje.

Ačkoli Honda zažila svou nejslavnější éru ve formuli 1 s přeplňovanými motory, použití turbodmychadel v běžné produkci se vyhýbala, jak to jen šlo a namísto nich se věnovala atmosférám a systému proměnného časování a zdvihu ventilů VTEC. To jí vydrželo dodnes, navzdory tomu, že Evropa přešla už takřka výhradně na downsizované turbomotory.

Na ně zareagovala před rokem a půl oznámením vývoje řady VTEC TURBO, jejichž průkopníkem nebude nic menšího, než nový hot-hach Civic Type R s 310koňovou verzí dvoulitru. Předpokládalo se, že jde o reakci na vývoj v Evropě a že ačkoli budou malé přeplňované motory určitě nabízeny i v jiných částech světa, půjde spíše o doplněk k atmosférickým motorům.

Ovšem Honda má očividně v plánu rodinu VTEC Turbo zglobalizovat. Šéf vývoje značky Yoshiharu Yamamoto prozradil deníku Automotive News, že Honda chce být jedním z průkopníků turbomotorů i v USA, kde podle jeho slov zatím mnoho turbo modelů nejezdí. Americký Civic, jenž se objeví ještě letos, bude prvním modelem značky v USA s novým motorem 1.5 VTEC Turbo, jenž "bude mít sílu motoru 2,0 - 2,4 l" a nahradí tak dosavadní atmosférickou osmnáctistovku. To bude představovat výrazný výkonnostní posun při současném snížení spotřeby a s ohledem na současné čtyřválcové portfolio Hondy patrně už nezbude místo na žádný atmosférický motor, vrchol nabídky totiž zajistí dvoulitr z Civicu Type R, byť zřejmě s nižším výkonem.

Prozatím neoficiální zdroje z Japonska naznačují, že by motory VTEC Turbo mohly vytlačit atmosféry i z hybridních systémů Hondy, vyvíjí se údajně systém SH i-DCD, zkombinovaný s litrovým přeplňovaným tříválcem a s již zmíněnou patnáctistovkou. Na turbomotor by pak pro nejaponské trhy měla přejít i druhá generace kupé CR-Z.

Situaci v Evropě pak asi netřeba řešit - po skončení prodeje modelu Accord se portfolio Hondy omezilo na vozy segmentu B a C, u nichž nebude rozšíření turbomotorů nic bránit. Také zde by měly downsizované VTEC Turbo přijít společně s desátou generací Civicu, je tak spíš otázkou, jestli to opravdu bude až na sklonku roku 2016 nebo zkraje 2017, tedy dva roky od zahájení prodeje aktuálního faceliftu, či stejně jako v USA o něco dříve. V té době se očekává také přechod na turba u nové generace CR-V, otázkou zůstává, zda atmosféra vydrží u základního modelu Jazz, jenž se letos začne prodávat s novým atmosférickým benziňákem 1.3 i-VTEC Earth Dreams a u odvozeného HR-V, které dostalo do vínku patnáctistovku se stejným balíkem technických řešení.

Naopak u větších vozů Honda atmosférické motory ještě nějaký čas vydrží, otázkou však je, jak dlouho.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 

Štítky Honda

 

Přidat názorDiskuse: Honda přejde ve velkém na turbomotory.…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 






 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…