Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda T360: Tohle bylo první auto Hondy. Skoro nikdo to ale neví...

Tomáš Dusil
Diskuze (2)
Malinký roadster S800 nebyl v rozporu se zažitým názorem tím úplně prvním automobilem japonské značky. Tato pocta náleží vozu z přesně opačného spektra nabídky, a sice drobnému pick-upu T360.

Video se připravuje ...

O Hondě T360 jste pravděpodobně asi moc neslyšeli. Přitom z pohledu historie se jedná o zcela zásadní produkt japonské značky. Ta až do příchodu T360 v červnu 1963 vyráběla výhradně motocykly. Přitom mnozí si myslí, že první automobilem hondy se stal roadster S800. Ve skutečnosti jej Japonci představili o čtyři měsíce později než pickup T360.

T360 však přesto se sportovní hondou něco společného měla. Rok před jejím uvedením ukázala Honda studii sportovního roadsteru S360 s nímž sdílelo T360 jak podvozek, tak také pohonnou jednotku. Tou byl malinký čtyřválec s rozvodem DOHC o objemu 356 cm3. Šlo o motor označený AK250E poskytující vozu výkon 22 kW při 8500 otáčkách za minutu. Takto vysoké otáčky jsou běžné u motorů pro motocykly, méně již u aut, zejména jedná-li se o užitkový vůz. Vzhledem k tomu, že se Honda do té doby zabývala zejména motory pro motorky, byla i konstrukce agregátu pro pick-up tímto dost podstatně ovlivněna.

Později, konkrétně od září 1964, se objevila varianta T500 s motorem o objemu zvětšeném na 531 cm3 a výkonem zvýšeným na 28 kW. Výroba řady T360 respektive T500 byla ukončena v listopadu 1967. Nástupcem se stala série TN vyráběná do roku 1977, u níž poprvé kabinu s čumákem nahradila modernější trambusová koncepce. Jak vypadala Honda T360 „v akci“ asi nejlépe ukazuje přiložené dobové video.

Tomáš Dusil
Diskuze (2)
23. 10. 2017 06:23
Poněkud odvážné tvrzení
..... TN vyráběná do roku 1977, u níž poprvé kabinu s čumákem nahradila modernější trambusová koncepce.
Kabinu s ,,čumákem" mají dnes pro bezpečnost všichni. :-)
22. 10. 2017 19:51
to video je jako bondovka
;-)