Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Ženevě 2006

Vitek
Milovníci sportovního svezení v autech s kmitajícím H ve znaku očekávali málokterý autosalon s větší netrpělivostí než právě ten letošní ženevský.

Závodní jezdec týmu Honda Racing F1 Team Jenson Button totiž ve Švýcarsku představil studii sportovní verze Civicu Type-R. Opravdu skvěle vypadající třídveřový hot-hatch pyšnící se zářivě žlutou metalízou, spoilery na náraznících, nástavci prahů, výrazným zadním křídlem a mřížkou namísto polykarbonátové masky chladiče se patrně od sériové verze nebude příliš lišit. Stejně jako u předchozí verze bude CTR vybaven atmosféricky plněným zážehovým dvoulitrem o výkonu 200 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. Světová premiéra sériové verze se očekává v září v Paříži.

Honda také představila evropskou specifikaci modelu vyšší střední třídy Legend, který přijde do prodeje v polovině letošního roku. Elegantní sportovní sedan bude vybaven v současnosti nejvyspělejším sériově montovaným systémem pohonu všech kol SH-AWD umožňujícím přenést v zatáčce na vnější zadní kolo až 70 % točivého momentu motoru 3.5 VTEC V6 s parametry 217 kW/6200 ot/min a 353 Nm při 5000 ot/min.

Poprvé se v Evropě představila vodíková studie FCX Concept v podobě luxusního sedanu, která by během pár let měla nahradit ve výrobě stejnojmenný malý vodíkový hatchback. Přední kola pohání elektromotor o výkonu 80 kW, každé ze zadních kol pak samostatný elektromotor o výkonu 25 kW.


Vitek