Hyundai i20: Třídveřová je o 10 tisíc Kč levnější než pětidveřová (ceny od 219.900,- Kč)
Hyundai míří s novým i20 výš, než jaké měl ambice předchozím Getzem. Důkazem je vedle propracovanějšího designu široká nabídka hned šesti motorů, velký zavazadlový prostor (295 l) a pětiletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů. Tyto vlastnosti se promítly ve statistikách registrací, když se i20 zařadil mezi 10 nejprodávanějších modelů ve své třídě v ČR.
V červnu došlo k drobné restrukturalizaci nabídky a navýšení cen lépe vybavených verzí. Nyní dovozce přichází s třídveřovou karoserií, která je vždy o 10 tisíc Kč levnější než pětidveřová. První cena je díky tomu 219.900,- Kč, motor 1,4 CVVT stojí od 269.900,- Kč.
Nejlevnější výbava Classic má jednu z nejbohatších základních bezpečnostních výbav v segmentu – zahrnuje hned šest airbagů a aktivní opěrky hlavy, ESP společně s kotoučovými brzdami pro zadní kola je možné přiobjednat za 15 tisíc Kč. Dále je v základu posilovač řízení, centrální zamykání, rádio s CD přehrávačem, volant nastavitelný ve dvou osách, otáčkoměr a dělená zadní sedadla.
Hyundai i20 třídveřová - ceny benzinových motorů na českém trhu | |||||
Motor | 1,2 12V | 1,4 CVVT | 1,4 CVVT | 1,6 CVVT | 1,6 CVVT |
Převodovka | 5M | 5M | 4A | 5M | 4A |
Zdvihový objem [cm3] | 1248 | 1396 | 1396 | 1591 | 1591 |
Válce/ventily | 4/3 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 57/6000 | 74/5500 | 74/5500 | 93/6300 | 93/6300 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 119/4000 | 137/4200 | 137/4200 | 157/4200 | 157/4200 |
Max. rychlost [km/h] | 165 | 180 | 172 | 190 | 180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,9 | 11,6 | 12,9 | 9,5 | 11,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,2 | 5,6 | 6,2 | 5,9 | 6,3 |
Cena Classic [Kč] | 219.900,- | - | - | - | - |
Cena Classic Plus [Kč] | 239.900,- | - | - | - | - |
Cena Comfort [Kč] | 254.000,- | 269.900,- | 289.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 309.900,- | 329.900,- | 3ě4.900,- | 344.900,- |
O 20 tisíc Kč dražší, již zmíněný, Classic Plus přidává dálkový ovladač centrálního zamykání, elektrické stahování předních oken, elektricky ovládaná zpětná zrcátka s vyhříváním a palubní počítač. Výbava Comfort (+ 15 tisíc Kč) obsahuje výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kryty zrcátek a kliky dveří v barvě karoserie, tónovaná skla a USB připojení k rádiu. Nově je v ní navíc zahrnuto ESP a zadní kotoučové brzdy.
Nejvyšší výbava Style má dále 15palcová litá kola (pro nižší výbavy za příplatek jen 4 tisíce Kč), přední mlhovky, automatickou klimatizaci, alarm, elektrické stahování zadních oken a kůží potažený volant a hlavici řadicí páky. Pro motor 1,4 CVVT je o 40 tisíc Kč dražší, u motorů 1,6 CVVT, 1,4 CDRi (66 kW) a 1,6 CRDi je jedinou nabízenou volbou.
Hyundai i20 třídveřová - ceny dieselových motorů na českém trhu | |||
Motor | 1,4 CRDi | 1,4 CRDi | 1,6 CRDi |
Převodovka | 5M | 5M | 6M |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1396 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 55/4000 | 66/4000 | 94/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 220/1750-2350 | 220/1750-2750 | 260/1900-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 161 | 171 | 190 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 16,2 | 13,6 | 10,4 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,4 | 4,4 | 4,3 |
Cena Comfort [Kč] | 304.900,- | - | - |
Cena Style [Kč] | - | 344.900,- | 374.900,- |