Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Elantra: První dojmy, cena od 299.990,- Kč

Diskuze (59)
Nabídka kompaktních modelů je zase o něco bohatší. Hyundai letos uvede do prodeje novou Elantru.

Jméno Hyundai Elantra se po pěti letech vrátí na český trh. Původní model (sedan a liftback) nahradila i30 ve verzích hatchback a kombi. Nyní ale podle Hyundaie přichází čas, vrátit se do segmentu kompaktních sedanů.

Elantra se od i30 neliší jen názvem, ale i o generaci novějším designem, který se drží filozofie fluidic sculpture. Celková délka futuristicky tvarované karoserie je 4,53 metru – mírně překonává kombi i30 cw a současně respektuje aktuální konvence nižší střední třídy.

Velkorysý rozvor 2700 mm se shoduje s i30 cw (stejně jako šířka 1775 mm). Zároveň to znamená, že o třídu větší i40 sedan má vzdálenost mezi nápravami jen o 40 mm delší!

Hyundai Elantra - srovnání rozměrů s i30
ModelElantrai30 cwi30 hatchback
Délka [mm]453045004280
Šířka [mm]177517751775
Výška [mm]144515201480
Rozvor [mm]270027002650

Pro český trh byl zatím potvrzen jediný motor – benzinový 1,6 DCVVT s variabilním časováním sacích i výfukových ventilů. Výkon 97 kW znamená ve srovnání s i30 posílení o 4 kW. Později by se měl podle neoficiálních informací přidat i turbodiesel a motor 1,6 GDI.

Od i30 se Elantra liší jednodušší konstrukcí podvozku. Místo víceprvkové nápravy má vzadu levnější a prostorově méně náročné zavěšení s vlečnými rameny. I díky tomu ale zavazadlový prostor pojme 485 litrů nákladu, o 70 l více než i30 cw.

První dojmy

Vnější design Elantry působí na živo velmi moderním a vyváženým dojmem. Obzvlášť zadní partie svým tvarováním připomínají sportovní vozy. Celkové proporce jsou díky krátkým převisům a zaobleným liniím subtilní a elegantní.

Uvnitř najdeme zajímavě tvarovanou a prostorově úspornou palubní desku. Protože hmota před předními pasažéry i středový tunel zasahují do kabiny jen minimálně, přidává se k faktickému dostatku místa i mnohými zákazníky vyhledávaný pocit vzdušnosti. Zároveň se však sedí relativně nízko, proto bude mít řidič Elantry značně odlišné pocity než majitel Renaultu Fluence.

Zadní pasažéři částečně platí daň za zajímavý vnější design s výrazně skloněným C sloupkem. Dovnitř se totiž nastupuje skrz relativně úzký otvor. Vnitřní šířka 145 cm plně uspokojí dvojici osob, štědrý rozvor je zase zárukou nadbytku místa v podélném směru.

Podobně jako v dalších sedanech nižší střední třídy se však setkáváme s omezenou nabídkou místa ve svislém směru. Prostoru pro hlavu je dostatek, výška nad sedákem 92 cm však v tomto případě znamená, že se pohodlně – bez kontaktu hlavy se stropem, případně zadní oknem – usadí jen průměrné postavy (do 175 cm).

České ceny

Novou Elantru je možné objednávat ihned, první vozy budou dodány v září. Nejlevnější provedení vyjde na 299.990,- Kč, tzn. stejně jako Fluence prolamuje třísettisícovou hranici.

Základní výbava Classic obsahuje šest airbagů, ESP, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, výškově nastavitelný volant, elektrické stahování předních oken a palubní počítač. Standardní výbava obsahuje i manuální klimatizaci, v ceníku však figuruje také volba bez klimatizace se snížením ceny o 25 tisíc korun – právě tak se dostaneme na 299.990,- Kč.

Comfort přidává mlhovky, zrcátka v barvě vozu a s integrovanými směrovkami, podélně nastavitelný volant, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka a rádio s podporou MP3 a připojením USB/iPod/Aux.

Se Style zákazník získá zadní parkovací senzory, kožený potah volantu a řadicí páky, dešťový senzor, tempomat a dvouzónovou klimatizaci. Od této výbavy lze navíc připlácet za střešní okno (25.000,- Kč).

Paket Premium nahrazuje 15palcová ocelová kola 16palcovými litými. Dále přidává loketní opěrku, vyhřívaná přední sedadla a plnohodnotné náhradní kolo. Luxury je bohatší ještě o elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a kožené čalounění (částečně perforovanou kůží).

Nabídku laků tvoří 10 odstínů. Interiér může být ve všech úrovních výbavy jednobarevný černý, nebo dvoubarevný béžový.

Hyundai Elantra - ceny na českém trhu
Motor1,6 DCVVT1,6 DCVVT
Převodovka6M6A
Zdvihový objem [cm3]15911591
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]97/630097/6300
Největší toč. mom. [Nm/min-1]158/4850158/4850
Max. rychlost [km/h]200195
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,711,6
Komb. spotřeba [l/100 km]6,47,0
Prov. hmotnost [kg]12361267
Cena Classic bez AC [Kč]299.990,-339.990,-
Cena Classic [Kč]324.990,-364.990,-
Cena Comfort [Kč]349.990,-389.990,-
Cena Style [Kč]369.990,-409.990,-
Cena Premium [Kč]399.990,-439.990,-
Cena Luxury [Kč]429.990,-469.990,-

Diskuze (59)
Avatar - HDR
7. 6. 2011 18:50
Dobre!
Vcelku sa mi to auticko pozdava! Je to mozno aj tym, ze som jazdil s Hyundai a tak nemam k nemu az take predsudky. i40 sa mi pritom vobec nepaci, ale toto by uslo. Chcelo by to ale poriadny turbobenzin. Urcite je to pekna kara, skodovka bude musiet s cenou dole alebo konecne vytiahnut tu Feliciu...
7. 6. 2011 12:17
Tak to je BOMBA!
Moc povedené pro mě (i ostatní, téměř 80% zde dává za 1!!!), cena taky, dojmy z řízení dobré... Vycházející hvězda! K přečtení i DRIVE recenze v angl. : The RISING STAR: [odkaz] :-)
7. 6. 2011 09:02
Výrobcům
aut došly pigmenty???? To je hrůza, co nové auto, to v bílé! Fakt už těm výrobcům musí hrabat, že se zhlédli v šejkovské módě! Nežijeme přeci všichni v Saudské Arábii, kde tato barva má své opodstatnění! Já si na autosalonu připadal jako v zimníkm království!
6. 6. 2011 14:48
Re: Nezvyk
Při té váze auta 1250 kg by stačilo i o 20kW méně, nemám strach, že by to nejelo, a na trhání asfaltu jsou tady jiné vozítka.
Avatar - igor77
5. 6. 2011 08:40
Re: Re:
ne, vyfotím si ho a jako plakát pověsím nad postel...
a tobě asi pošlu taky jednu kopii..