Hyundai Equus: Korejci chtějí bojovat s předsudky

Hyundai Equus: Korejci chtějí bojovat s předsudky

 
 

Limuzína Hyundai Equus se v Koreji prodává už dva roky, ještě letos zamíří do USA a na pařížském autosalonu automobilka testuje reakce evropské veřejnosti. Podle přijetí nového modelu se rozhodne o jeho případném prodeji.

Hyundai Equus je v Jižní Koreji dobře zavedená značka, mimo domovinu je ale tato luxusní limuzína prakticky neznámá. První generace, vyráběná od roku 1999, pocházela ze společného vývoje s Mitsubishi a ještě měla pohon předních kol. Před dvěma lety Hyundai zahájil výrobu nové generace vlastní konstrukce s pohonem zadních kol.

Na domácím trhu se může Equus svojí reputací směle měřit s konkurenčními produkty od BMW, Lexusu a Mercedesu. To je také motivace, proč automobilka svůj největší model vyšle do USA a přemýšlí nad jeho uvedením v Evropě. Ambice jsou velké, cílová skupina na uvedených trzích je totiž mimořádně náročná a také velmi konzervativní. Prosadit se mezi zavedenými značkami je složité – stačí vzpomenout příklad VW Phaeton nebo i Lexusu LS.

Zároveň je přítomnost v segmentu pětimetrových sedanů velmi prestižní záležitostí: podobný typ auta vyrábí jen deset automobilek, přičemž z asijských značek se mezi ně vedle Hyundaie řadí jen Lexus.

Korejská vlajková loď se vyrábí se dvěma motory: 3,8 V6 řady Lambda (213 kW, 358 Nm) a 4,6 V8 řady Tau (246 kW, 439 Nm). Zadní kola jsou poháněna skrze automatickou převodovku: v Koreji se zatím dodává šestistupňová, pro uvedení v Evropě ale Hyundai připravuje novou osmistupňovou.

Karoserie má vnější rozměry 5160 x 1900 x 1495 mm, rozvor je 3045 mm. ¨ Přední i zadní náprava využívají víceprvkové zavěšení s adaptivními tlumiči ASD, které pocházejí ze společného vývoje Hyundai a ZF-Sachs. S adaptivními tlumiči spolupracuje vzduchové odpružení, součinností obou systémů se minimalizují náklony karoserie bez negativního vlivu na kvalitu tlumení nerovností. Řízení využívá elektro-hydraulický posilovač.

O bezpečnost se stará řada pokročilých systémů. Kromě dnes obvyklé stabilizace VSM a výstrahy na neúmyslné opuštění jízdního pruhu LDWS se jedná například o třetí generaci adaptivního tempomatu SCC, celkem devět airbagů (čelní, okenní, boční v obou řadách a kolenní pro řidiče) nebo systém Pre-Safety minimalizující následky neodvratitelné kolize.

Komfortní výbava zahrnuje parkovací kamery, adaptivní xenonová světla, multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou nebo audiosystém Lexicon se 17 reproduktory a zvukem Logic 7.1 surround-sound.

Hyundai Equus: První dojmy

Spolupracujeme s TipCars.com
G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump G7 došla ke shodě, ochraně klimatu ale brání Trump

Lídři nejvyspělejších zemí světa ze skupiny G7 se na úvod…

USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit USA neomezí protiruské sankce. Chtějí je naopak ještě zpřísnit

Spojené státy neusilují o omezení západních sankcí proti…

První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ První klubová pojišťovna nevydělává a čeká na druhou kapitálovou injekci od RSJ

Pionýr na trhu vzájemného pojištění na svou chvíli teprve čeká.

 
 













Blesk.cz

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi fandí i jeho panelák

Pobláznil celou Bystrc: Novému nájemníkovi Kajínkovi…

Ještě v úterý sledovala většina z tří desítek partají panelového domu v Brně-Bystrci propuštění Jiřího Kajínka v…

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Chat s odborníkem: Biokódování proti kouření

Vyzkoušeli jste už všechno možné a pořád se vám s kouřením nedaří skoncovat? Možná budete potřebovat nějakou…

 

iSport.cz

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u Šuláka rozhodne kemp

Šance nových Čechů v NHL? Šimek se může chytit, u…

Zámořská NHL zažívá nebývalý příliv hráčů z Evropy. Kluby tlačí na skauty a agenty, aby jim dohazovali ze…

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to poslední možnost, říká brankář

Vaclík odejde za lepším, tvrdí Švýcaři. Je to…

Získal třetí ligový titul v řadě, poprvé s klubem triumfoval ve Švýcarském poháru a v létě vyrazí jinam? Česká…

 

Reflex.cz

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Vientiane: Hlavní město Laosu láká stále více turistů

Pradávný princ Thattaradtha musel být muž velikých zásluh. Vzdal se trůnu a opustil prosperující království.…

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí propagace islámu ve školách. Občansky se braňte!

Václav Klaus ml.: Rada rodičům, kterým vadí…

Václav Klaus mladší dnes ve své páteční Pětce kritizuje platby do fondů EU, rozpočtovou politiku Andreje Babiše…