Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis se i v nové generaci podívá do Evropy

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Stávající generace Hyundaie Genesis se na starém kontinentu nabízela. U nástupce tomu tak bude stejně.

Sedan Genesis s pohonem zadních kol se na starém kontinentu postaví tradičním německým značkám, tedy Audi, BMW a Mercedesu. Pochopitelně se jihokorejský výrobce snaží posilovat svou image, která je dosud zaměřena na levnější vozy. „Musíme přijmout výzvu k soutěžení se zavedenými evropskými značkami,“ uvedla automobilka v oficiálním prohlášení. „Očekáváme, že Genesis zahraje klíčovou úlohu při zlepšování povědomí o naší značce.“ Pravda, zkoušela to na starém kontinentu nejen s Genesisem, ale i s ještě větší limuzínou Equus. V současné době už se však ani jedem model oficiálně neprodává. Hyundai chce ale konkurovat i Infiniti a Lexusu, produkty japonských luxusních divizí Nissanu a Toyoty podobných rozměrů si můžeme koupit i my.

Doma i na americkém trhu tvoří Genesis spolu se zmíněným luxusním Equusem špičku nabídky a pomyslné třešničky na dortu. Počty prodaných vozů nejsou nijak vysoké, ale podle zprávy Automotive News Europe přináší výrobci vyšší zisky než menší automobily, což je pochopitelné.

Hyundai Genesis druhé generace se v Jižní Koreji představí v listopadu, od čtvrtka 24. října jsou na světě první oficiální rendery. Sedan poměrně sportovní vizáže se splývavou zádí vychází z detroitského konceptu HCD-14 Genesis. Pod kapotou najdeme dvojici zážehových motorů: vidlicový šestiválec 3,8 l a osmiválec 5,0 l. Současný model BH má ty samé pohonné jednotky. O tom, zda budou převzaty beze změn, či alespoň s minimálními úpravami, pochopitelně zatím nepadlo ani slovo. Limuzíny se dočkají i nového pohonu všech kol HTRAC v kombinaci minimálně s jedním ze dvou zmíněných agregátů.

Američané a koneckonců i my si na něj počkáme až do příštího roku. Mimochodem, před pěti lety patřilo koncernu Hyundai-Kia dohromady se všemi modely 3 % evropského trhu. Na konci loňského roku svůj podíl zdvojnásobil. V důsledku letošní recese sice spadl o 0,7 %, ale objem registrací nových osobních aut v Evropě ponížil od ledna do září 2013 o mnohem větších 3,9 %. Od roku 2011 se na českých značkách objevilo celkem 16 kusů bezmála pětimetrových sedanů Genesis. Equus druhé generace (série VI) zaznamenal letos dva a loni také dva přírůstky do statistik SDA.

Aleš Dragoun
Diskuze (12)
Avatar - S8
30. 10. 2013 00:02
Re: Pěkně
Děkuju, vzhůru jsem, o tom, že jsou kvalitní se nebavím, s tím naprosto souhlasím, jen tak nějak ještě nemají (bohužel) zatím tu prestiž jako "prémie", ale přitom tolik stojí, to je ten problém. Jestli přijedu na jednání M-B nebo H je bohužel propastný rozdíl (zvlášť v některých zemích - bohužel opět především EU), ale je to tak. Upřímně nemám ani žádnou "chytrou" radu, jak to vyřešit, prostě dát tomu čas, až tu prestiž mít budou díky úrovni, které dosáhli. Teď to musí udržet (v tempu) a můžou se těšit na pěkné zítřky, protože si to jinak zaslouží...
29. 10. 2013 08:54
Re: genesis bude spestrenim v eu
Ano je dobře že se hyundai a kia pokoušejí zpestřit nabídku některými svými jinde nabízenými modely, na rozdíl od jiných výrobců
Avatar - vabis
28. 10. 2013 23:05
omg
Cikáni se tu taky podívali, no co naděláme, ta naše tolerance nás jednou zahubí. A vzhledem k tomu, že Equus není v reálu nic moc, tak si nedělám naděje. Efektní renderový model není vše. Že invence opět žádná ale obšleh, tentokrát bmw s grilem audi, to už jsme si zvykli.
28. 10. 2013 22:14
Podoba ciste nahodna :)
Trocha inspiracie novou Mazdou 6 nemoze byt naskodu :-) Ale inak velmi pekne auto uznavam. H/K urobila velky pokrok to vidi kazdy, ale niekedy mi pripada tento vyrobca mierne premotivovany (nieco ako Audi v Europe) Chce byt komfortnejsi a luxusnejsi ako Mercedes, sportovejsi ako BMW a kvalitnejsi ako Mazda a zaroven cenovo priatelny. Potrebuje este dozriet a vyprofilovat sa a potom to bude Ok. Drzim palce, nech sa dari.
Avatar - Lukixe
28. 10. 2013 19:32
Každý má kúsok pravdy
ALE treba si položiť otázku či sme toto chceli?Ja super ženu z dobrej ku... nechcem :no: Sami sa dostali do pasce,hlásali super cenu a teraz chcú byť rovnocenný aj v cene,očakávaný postup,ale takto to nechodí :-) Šialenec si to síce kúpi,lebo kúpeny Nemec mu namieša koktejl prémiovosti a Slovák či Čech mu zadotuje prvok výbavy ktorý dostane alá Grátais proti konkurencii.Keby sedím v Bruseli,tak im prifajčím clo také,aby boli najdrahší v prémii,tak ako to robia tie mrdky v Soule s výnimočnými EU autami.