15.1. 2013 Michal Fokt

Hyundai HCD-14 Genesis Concept: Korejská prémie blízké budoucnosti

 

Korejský drak poodkrývá svou budoucnost coby prestižní prémiové značky. Takhle nějak bude vypadat příští generace sedanu Genesis.

Hyundai velmi tvrdě pracuje na tom, aby přestal být vnímán jako asijská značka druhé kategorie a je třeba říci, že se mu to daří jak v konzervativní Evropě, tak v automobilově liberálnější Severní Americe. Ale zatímco u nás bude nejspíš rád, když se plnohodnotně zařadí do mainstreamu, v USA jde tvrdě po krku i prémiovým značkám. A to nikoli marketingem, ale zejména produkty, kterým nechybí, snad právě s výjimkou toho image, prakticky nic. Kromě klasického portfolia v podobě Elantry, Sonaty a dalších masových modelů se tam nabízí i trojice prestižněji orientovaných vozů: sedany Genesis, Equus a kupé Genesis. Mají pohon zadních kol i výkonné šesti- a osmiválcové motory. Jediné, co zatím chybí, je výrazný design.

I v této oblasti ale dochází ke změnám. Hyundai v Detroitu představuje studii HCD-14 (čtrnáctý exemplář řady Hyundai Concept Design) s přídomkem Genesis Concept, která jasně naznačuje, jakým směrem se bude ubírat korejský midsize sedan. To znamená vůz, který by dnes v Evropě velikostně patřily na spodní okraj vyšší střední třídy.

HCD-14 rozhodně není přehlédnutelné auto. Příď, inspirovaná nejspíše produkty značky Audi, pokračuje fluidní siluetou, evokující opět ingolstadtské produkty. Výrazná a tvarově svébytná záď působí zatím nejvíce jako koncept. O viditelnost se u HCD-14 starají LED, koncept stojí na efektních kolech s neméně efektními pneumatikami. Není přitom bez zajímavosti, že se na auto vrací okřídlený štít s nápisem Genesis, jenž tento sedan odlišoval v době příchodu na americký trh, aby následně na záď přijal typické zkroucené H. Že by další pokud o odlišení prestižních modelů? Pro zajímavost, i velký Equus nese na zádi logo Hyundai, na přídi má ale znak s roztaženými křídly...

Pod kapotou studie se ukrývá přímovstřikový motor s proměnným časováním ventilů Tau s osmi válci a objemem 5,0 l, zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou s pádly pod volantem, pohánějící zadní kola. Bezrámové boční dveře se otevírají proti sobě a chybí tedy středový sloupek. Podobné řešení známe už z rok starého konceptu Kia GT. Hyundai slibuje také extrémně tuhé šasi s pětiprvkovými závěsy vpředu i vzadu, komunikativní řízení a vyspělou elektroniku.

Korejci nás nechávají nahlédnout i do kabiny, která ale zatím připomíná spíše kokpit supersportu a realita bude nejspíš mnohem usedlejší. Pokud tedy Hyundai opět nepřekvapí - třeba absence většiny ovladačů není nedodělek, ale důsledek použití ovládání pohyby očí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Stát letos už po osmé zasáhl proti vývozu léků Stát letos už po osmé zasáhl proti vývozu léků

Ministerstvo zdravotnictví v pátek zakázalo vývoz léku…

Analytici: Růst inflace kulminuje, ke zvyšování sazeb to ale ČNB ještě nepřiměje Analytici: Růst inflace kulminuje, ke zvyšování sazeb to ale ČNB ještě nepřiměje

Růst inflace dosáhl svého maxima v říjnu a opět začíná…

Pelikán chystá revoluci, soudce má vybírat centrální komise Pelikán chystá revoluci, soudce má vybírat centrální komise

Ministr spravedlnosti zavádí od ledna nový centralizovaný…

 

Štítky Hyundai

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla Revoluci elektromobilů zbrzdí jeden nečekaný fakt. Za vše prý může Tesla

Firmy, které se zabývají distribucí baterií jak pro…

 





 
5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

5 tajemství McLarenu Senna. Proč má prosklené dveře? A proč mu chybí kufr?

Dnes 11:51

Novinka z Wokingu v mnohém navazuje na legendární McLaren F1. Pojďme společně odhalit jeho tajemství.




Blesk.cz

Hanka Zagorová v plné kondici: Známe tajný scénář vánočního koncertu

Hanka Zagorová v plné kondici: Známe tajný scénář…

Už v úterý se legendární Lucerna rozezní hity Hanky Zagorové (71). Zpěvačka má za sebou první zkoušku vánočního…

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak je skladovat, aby na Vánoce zazářily

Stromeček, cukroví, perníčky a hvězda? 4 rady, jak…

Na Vánoce musí být mnoho věcí připraveno dopředu. Jenže, jak vše správně uskladnit a uchovat, aby to na Štědrý…

 

iSport.cz

Bergerova pohádka v Hradci: Nechtěný, záplata, bitka a gól Plzni

Bergerova pohádka v Hradci: Nechtěný, záplata, bitka…

Jan Berger do Hradce většinou přijde, až když je hodně zle, při řádění marodky, kdy hodně hráčů chybí. Letos to…

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal zachránil bod v závěru

SESTŘIHY: City vyhrálo derby a má rekord, Arsenal…

Vítězné derby, náskok 11 bodů na čele a nový rekord anglické Premier League mají fotbalisté Manchesteru City po…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za německé dávky užívají v Česku, díky bohu za Zemana

Prezidentský kandidát Hannig: Uprchlíci si za…

Současné hlavě státu fandí, do prezidentské volby přesto jde. Hudební producent Petr Hannig by se prý choval…

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v Česku krást vesele dále?

Zakážeme kradnutí konečně v Ústavě, anebo se bude v…

Firemní právníci hnutí ANO připravili další novelizaci naší normy norem, tedy Ústavy ČR. Poté, co se nepodařilo…