15.1. 2013 Michal Fokt

Hyundai HCD-14 Genesis Concept: Korejská prémie blízké budoucnosti

 

Korejský drak poodkrývá svou budoucnost coby prestižní prémiové značky. Takhle nějak bude vypadat příští generace sedanu Genesis.

Hyundai velmi tvrdě pracuje na tom, aby přestal být vnímán jako asijská značka druhé kategorie a je třeba říci, že se mu to daří jak v konzervativní Evropě, tak v automobilově liberálnější Severní Americe. Ale zatímco u nás bude nejspíš rád, když se plnohodnotně zařadí do mainstreamu, v USA jde tvrdě po krku i prémiovým značkám. A to nikoli marketingem, ale zejména produkty, kterým nechybí, snad právě s výjimkou toho image, prakticky nic. Kromě klasického portfolia v podobě Elantry, Sonaty a dalších masových modelů se tam nabízí i trojice prestižněji orientovaných vozů: sedany Genesis, Equus a kupé Genesis. Mají pohon zadních kol i výkonné šesti- a osmiválcové motory. Jediné, co zatím chybí, je výrazný design.

I v této oblasti ale dochází ke změnám. Hyundai v Detroitu představuje studii HCD-14 (čtrnáctý exemplář řady Hyundai Concept Design) s přídomkem Genesis Concept, která jasně naznačuje, jakým směrem se bude ubírat korejský midsize sedan. To znamená vůz, který by dnes v Evropě velikostně patřily na spodní okraj vyšší střední třídy.

HCD-14 rozhodně není přehlédnutelné auto. Příď, inspirovaná nejspíše produkty značky Audi, pokračuje fluidní siluetou, evokující opět ingolstadtské produkty. Výrazná a tvarově svébytná záď působí zatím nejvíce jako koncept. O viditelnost se u HCD-14 starají LED, koncept stojí na efektních kolech s neméně efektními pneumatikami. Není přitom bez zajímavosti, že se na auto vrací okřídlený štít s nápisem Genesis, jenž tento sedan odlišoval v době příchodu na americký trh, aby následně na záď přijal typické zkroucené H. Že by další pokud o odlišení prestižních modelů? Pro zajímavost, i velký Equus nese na zádi logo Hyundai, na přídi má ale znak s roztaženými křídly...

Pod kapotou studie se ukrývá přímovstřikový motor s proměnným časováním ventilů Tau s osmi válci a objemem 5,0 l, zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou s pádly pod volantem, pohánějící zadní kola. Bezrámové boční dveře se otevírají proti sobě a chybí tedy středový sloupek. Podobné řešení známe už z rok starého konceptu Kia GT. Hyundai slibuje také extrémně tuhé šasi s pětiprvkovými závěsy vpředu i vzadu, komunikativní řízení a vyspělou elektroniku.

Korejci nás nechávají nahlédnout i do kabiny, která ale zatím připomíná spíše kokpit supersportu a realita bude nejspíš mnohem usedlejší. Pokud tedy Hyundai opět nepřekvapí - třeba absence většiny ovladačů není nedodělek, ale důsledek použití ovládání pohyby očí.

Spolupracujeme s TipCars.com
Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV Modelu Fabia Combi hrozí ve Škodovce konec. Automobilka se zaměří na SUV

Škoda Auto aktuálně pracuje na výrazném rozšíření své…

Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka Symbolem dne práce odkudkoli se stává telefonní budka

Agentura Bison & Rose vytvořila z vyřazených…

Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí Obliba železnice roste k rekordům, autobusy ztrácejí

Osobní železniční doprava zažívá v tuzemsku posledních…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Jak poznat, zda jsou pneumatiky ještě použitelné? Změřit hloubku dezénu nestačí!

Dnes 17:50

Řada řidičů každoročně touto dobou řeší otázku, zda jsou stávající pneumatiky ještě použitelné, nebo je lepší se jich zbavit. Víme, jak mít během pár vteřin jasno!




Blesk.cz

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Přiznání Vlaďky Erbové: Necítím se dobře...

Modelka a manikérka Vlaďka Erbová (35) se mohla vždycky pyšnit luxusní postavou a hlavně dokonalými křivkami,…

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl to od Horáčka i Ovčáčka

Kdo je Drahoš, co chce místo Zemana na Hrad? Slízl…

Češi budou mít v příští prezidentské volbě na výběr vedle prognostika, textaře nebo lékaře zřejmě i fyzikálního…

 

iSport.cz

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na aukcích až za trojnásobek

Lístky na derby? Zmizely rychle, zbývá naděje na…

Na Spartě se zaprášilo za hodinu a půl. Na Slavii za hodinu. Takhle málo stačilo, v cuku letu bylo po lístcích.…

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu prošlapal cestu i Nedvěd

Ujfaluši: Schick? To je velký talent! Do Itálie mu…

Byl jedním z nejúspěšnějších fotbalistů slavné éry české reprezentace: pod koučem Brücknerem si zahrál na dvou…

 

Reflex.cz

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s koly místo tyčí, chtějí ním na americký trh

Mladé české podnikatelky vymyslely superlehký stan s…

S originálním nápadem vstupují do českého byznysového rybníku Petra Krhutová a Helena Záleská. Mladé…

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení záměru Londýna odejít z unie

Brexit začíná. Předseda EK dostal formální oznámení…

Ostatních 27 zemí Evropské unie bude při jednání s Británií o odchodu ze společenství postupovat jednotně a…