Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai HCD-14 Genesis Concept: Korejská prémie blízké budoucnosti

Michal Fokt
Diskuze (18)
Korejský drak poodkrývá svou budoucnost coby prestižní prémiové značky. Takhle nějak bude vypadat příští generace sedanu Genesis.

Hyundai velmi tvrdě pracuje na tom, aby přestal být vnímán jako asijská značka druhé kategorie a je třeba říci, že se mu to daří jak v konzervativní Evropě, tak v automobilově liberálnější Severní Americe. Ale zatímco u nás bude nejspíš rád, když se plnohodnotně zařadí do mainstreamu, v USA jde tvrdě po krku i prémiovým značkám. A to nikoli marketingem, ale zejména produkty, kterým nechybí, snad právě s výjimkou toho image, prakticky nic. Kromě klasického portfolia v podobě Elantry, Sonaty a dalších masových modelů se tam nabízí i trojice prestižněji orientovaných vozů: sedany Genesis, Equus a kupé Genesis. Mají pohon zadních kol i výkonné šesti- a osmiválcové motory. Jediné, co zatím chybí, je výrazný design.

I v této oblasti ale dochází ke změnám. Hyundai v Detroitu představuje studii HCD-14 (čtrnáctý exemplář řady Hyundai Concept Design) s přídomkem Genesis Concept, která jasně naznačuje, jakým směrem se bude ubírat korejský midsize sedan. To znamená vůz, který by dnes v Evropě velikostně patřily na spodní okraj vyšší střední třídy.

HCD-14 rozhodně není přehlédnutelné auto. Příď, inspirovaná nejspíše produkty značky Audi, pokračuje fluidní siluetou, evokující opět ingolstadtské produkty. Výrazná a tvarově svébytná záď působí zatím nejvíce jako koncept. O viditelnost se u HCD-14 starají LED, koncept stojí na efektních kolech s neméně efektními pneumatikami. Není přitom bez zajímavosti, že se na auto vrací okřídlený štít s nápisem Genesis, jenž tento sedan odlišoval v době příchodu na americký trh, aby následně na záď přijal typické zkroucené H. Že by další pokud o odlišení prestižních modelů? Pro zajímavost, i velký Equus nese na zádi logo Hyundai, na přídi má ale znak s roztaženými křídly...

Pod kapotou studie se ukrývá přímovstřikový motor s proměnným časováním ventilů Tau s osmi válci a objemem 5,0 l, zkombinovaný s osmistupňovou automatickou převodovkou s pádly pod volantem, pohánějící zadní kola. Bezrámové boční dveře se otevírají proti sobě a chybí tedy středový sloupek. Podobné řešení známe už z rok starého konceptu Kia GT. Hyundai slibuje také extrémně tuhé šasi s pětiprvkovými závěsy vpředu i vzadu, komunikativní řízení a vyspělou elektroniku.

Korejci nás nechávají nahlédnout i do kabiny, která ale zatím připomíná spíše kokpit supersportu a realita bude nejspíš mnohem usedlejší. Pokud tedy Hyundai opět nepřekvapí - třeba absence většiny ovladačů není nedodělek, ale důsledek použití ovládání pohyby očí.

Michal Fokt
Diskuze (18)
Avatar - chalan66
16. 1. 2013 15:04
Re: Korejska premie
Moja reč :-)
Avatar - chalan66
16. 1. 2013 15:03
Re: Korejska premie
Netuším prečo vnucuješ svoj vkus iným. Tebe sa to nemusí páčiť, možno si až príliš konzervatívny a staromódny :-) Mne sa to páči a konečne niečo čo sa vymiká šedi viacerých značiek ako VW,AUDI, a spol, kde nerozoznáš A3 od A6, lebo sa podobajú ako vajce vajcu. Netvrdím že sú škaredé, ale až moc unifikované, čo si už aj uvedomili a prehlasujú že sa budú auta od seba viac líšiť !! Toto auto je zaujímavé ako zvonku ,tak aj z vnútra, kde je to premakané !
16. 1. 2013 07:47
Re: Není trh jako trh
Co to je zase za pohádky? Nějaké korejské sebrané spisy? Pokud měl Equus polovinu segmentu v USA, tak si asi korejci vytvořili třídu jen pro sebe. A to hodně malou. Ani ne 10 000 aut za rok (Equus - 3972 - 233 místo). Pravda bude ale trošku jiná. Tento segment bude trošku větší a těch modelů před Korejcem bude také daleko více než jen Lexus LS460. Třeba namátkou Mercedes S Class - 11 794. Raději po mně nechtěj, abych se díval dál.
15. 1. 2013 23:04
OMG
Potěš pánbůh oni si snad vezmou masku po audi. Pokud to tak dopadne, tak kia hodně klesne. Tvořte svou vlastní cestou a ne po vzoru audi této ošklivé masky.
Avatar - Katikakus
15. 1. 2013 18:10
Re: Korejska premie
Vypadla ti tam zrejme nejaka pismenka