Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30: ceny známy, prodej nejdříve na konci léta, přijde i levnější diesel

Ondřej Láník
Diskuze (61)
První vozy budou pocházet z Koreje, ale na českých silnicích se objeví nejdříve v září. Předběžný ceník obsahuje velkoryse uspořádanou výbavu už od nejlevnějších provedení, ale patrný je důraz na dražší a úplnější výbavy, s cenami nad 400 tisíc Kč.

Na autosalonu v Brně byl prezentován český ceník nového Hyundaie i30. Dvojče úspěšného sesterského modelu Kia Cee'd má stejnou techniku, ale odlišně postavené výbavové stupně. V nabídce se objeví také slabší varianta malého čtyřválcového turbodieselu.

Hyundai i30 příjde na trh až více než půl roku po svém dvojčeti, a tak souboj o zákazníka bude veden rafinovanější cestou. Ceník, který je již zveřejněn na stránkách dovozce obsahuje šest motorů, z nichž dosud neznámou volbou je slabší 1,6 CRDi se 66 kW. Technické specifikace tohoto motoru zatím nejsou k dispozici.

Základní výbava CLASSIC, dostupná se dvěma motory, obsahuje ABS, EBD, šest airbagů, aktivní opěrky hlavy vpředu, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání bez dálkového ovládání, ale také rádio s CD a MP3 přehrávačem ovládáním na volantu, včetně možnosti připojení externích zařízení přes AUX-in port nebo USB port. Manuálně ovládaná klimatizace je za příplatek 25.000,-Kč.

Základní Kia Cee'd má nižší cenu (339.980,-Kč), ale v sériové výbavě nenajdete výškově nastavitelné sedadlo řidiče, USB zdířku ani aktivní opěrky hlav cestujících na předních sedadlech. Kia naopak má navíc širší pneumatiky (195/65 R15 proti 185/65 R15), systémy ESP + TCS + BAS jsou dostupné pro všechny modely včetně základního za rozumných 15.000,-Kč a plusem pro Kiu je i záruka. Ta se u obou vozů neliší do tří let provozu (bez omezení počtu najetých kilometrů), pro Cee'd ale pokračuje záruka na celý vůz do pěti let provozu nebo 150 tisíc km a na hnací ústrojí je záruka rozšířená na sedm let nebo 150 tisíc km.

Vraťme se ale k nabídce Hyundai i30. Trumfem ceníku Hyundaie bude podstatně dostupnější dieselové provedení, které Hyundai nabízí se základní výbavou již za 389.900,-Kč, zatímco Kia za silnější a lépe vybavený vznětový model žádá 429.980,-Kč. Je možné, že s příchodem i30 bude také Kia nabídku aktualizovat.

Asi nejžádanější výbava COMFORT se prodává již za vyšší částky, které jsou přesně mezi výbavami Cee'du. Cenový skok 55 tisíc Kč je vyvážen bohatou sadou estetické (kliky a kryty zrcátek v barvě vozu) a komfortní výbavy. K té druhé patří alarm, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, kompletní elektrická výbava, automatická klimatizace, loketní opěrka, dálkové ovládání centrálního zamykání, mlhovky a řada dalších drobných vylepšení vzhledu interiéru. Vozy s touto výbavou jezdí na pneumatikách 195/65 R15.

Výbava STYLE za třicetitisícový příplatek proti COMFORTu obsahuje kola z lehké slitiny s pneumatikami 205/55 R16, automatické stěrače a světlomety, kombinované čalounění látka/kůže nebo monitorování tlaku v pneumatikách.

Až pro stupeň PREMIUM je vyhrazen systém ESP (+TSC a BAS), elektricky sklopná zrcátka, samostmívací vnitřní zrcátko a středová loketní opěrka na zadních sedadlech.

Hyundai i30: Ceny na českém trhu
Motor1,4i CVVT1,6i CVVT2,0i CVVT1,6 CRDi VGT1,6 CRDi VGT2,0 CRDi VGT
Zdvihový objem [cm3]139515911975158215821991
Válce/ventily4/44/44/44/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]80/620090/6200105/600066/400085/4000103/3800
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]137/5000154/4200188/4600-255/1900-2500304/1900-2500
Max. rychlost [km/h]187192 (183)205 (195)-188 (181)205
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,611,1 (12,1)10,6 (10,6)-11,6 (12,8)10,3
Komb. spotřeba [l/100 km]------
Cena [Kč] Classic344.900,---389.900,---
Cena [Kč] Comfort399.900,-429.900,--444.900,-464.900,--
Cena [Kč] Style-469.900,-509.900,--504.900,-549.900,-
Cena [Kč] Premium--549.900,---589.900,-

Pozn.: údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku (4 st.)

První vozy budou dováženy z Koreje, od konce roku 2008 se očekávají dodávky z nošovické automobilky Hyundai.

Ondřej Láník
Diskuze (61)
21. 6. 2007 07:34
Re: 2,0 CRDI VGT - zrychlení?
Jde o delsi zprevodovani.
21. 6. 2007 06:52
Re: 2,0 CRDI VGT - zrychlení?
Co tak hladat odpoved v sprevodovani? Rozdiel medzi 9.6 a 10.3 sekundy je 0.7 s a ver mi, ze to v beznej premavke nepoznas. Hodnoty zrychlenia su dobrym argumentom najma pre obchodnikov, ale v praxi tazko vyuzitelne. ked sa rozbieham z krizovatky, tak po zaradeni dvojky casto este uberam plyn, lebo ten blb predomnou so 150-konovym motorm a papierovym zrychlenim za 8 sekund nevie pritlacit plyn a normalne svizne sa rozbehnut. A to mam 15-rocneho Formana, a ten vykonom zrovna neoplyva.
21. 6. 2007 06:46
Re: KDO JE NEJLEPSI
Ktoru octavku myslis? Octavia II ma vzadu miesta az az. Skor za volantom som sa v nej citil stiesnenejsie.
21. 6. 2007 06:45
Re: KDO JE NEJLEPSI
A co Focus? ;-)
21. 6. 2007 06:42
Re: konkurencia pre octaviu???
Ten pocit, ci nieco vyzera lacno alebo nie, je velmi subjektivny. Na mna posobia materialy dobrym dojmom. Skor dizajn interieru je az prilis jedoduchy, co hodnotu interieru v mojich ociach voci inym znizuje. Co sa tyka motora, tak zakladnu 1.4 by som vynechal asi v kazdom aute tejto triedy, voz s vahou okolo 1300 kg a viac s takymto motorom moze tazko mat nejaku ohurujucu spotrebu. Ale vcelku s Tebou suhlasim, cee´d je proste obycajne dobre vybavene auto za rozumnu cenu. Myslim, ze to bol zamer. Kto chce image, alebo ma specifickejsie poziadavky, rad si priplati za nieco ine. ;-)