Hyundai-Kia: Dvouspojková převodovka už v roce 2011
Dvouspojkové převodovky před lety do masové výroby prosadil Volkswagen. Dnes kromě VW (a dceřiných značek Škoda a SEAT) nabízí z mainstreamových automobilek také Ford, Renault a chystá se uvedení u Fiatu (zatím dostupná jen u Alfy Romeo). Jejich řady příští rok rozšíří korejský Hyundai a Kia.
Převodovka dostane označení Parallel Shift Gearbox (PSG), které odkazuje na skutečnost, že převody jsou rozděleny do dvou paralelních celků – liché obsluhované jednou spojkou a sudé druhou. Dostupná bude nejprve šesti- později i sedmistupňová převodovka. Dodavatelem pro Hyundai bude německý výrobce LUK.
Dvouspojková převodovka se objeví nejprve v modelech i40, ix35 a možná i v i30 (a ekvivalentních modelech Kia). Podle neoficiálních informací, které se k nám dostaly z Austrálie, se jako první dočkají zákazníci v Koreji, další trhy včetně Evropy se přidají později.
Důvodem pro implementaci dvouspojkové převodovky je snaha snížit spotřebu paliva na úroveň manuálních převodovek. Stejná motivace vede Hyundai k vývoji bezestupňové převodovky CVT pro malé modely. Ve velkých modelech Equus a Genesis zase nahradí osmistupňový automat dosavadní šestistupňový.
Převodovka PSG je jedním z prototypů, které automobilky Hyundai-Kia představily na pařížském autosalonu. Do sériové výroby se dostane i motor 1,7 CRDI biturbo a systém Mild Hybrid s 5kW elektromotorem.