Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai-Kia: Dvouspojková převodovka už v roce 2011

Diskuze (25)
Korejský koncern rozšíří nabídku o dvouspojkovou převodovku. Poprvé se objeví v Hyundai i40, nástupci modelu Sonata.

Dvouspojkové převodovky před lety do masové výroby prosadil Volkswagen. Dnes kromě VW (a dceřiných značek Škoda a SEAT) nabízí z mainstreamových automobilek také Ford, Renault a chystá se uvedení u Fiatu (zatím dostupná jen u Alfy Romeo). Jejich řady příští rok rozšíří korejský Hyundai a Kia.

Převodovka dostane označení Parallel Shift Gearbox (PSG), které odkazuje na skutečnost, že převody jsou rozděleny do dvou paralelních celků – liché obsluhované jednou spojkou a sudé druhou. Dostupná bude nejprve šesti- později i sedmistupňová převodovka. Dodavatelem pro Hyundai bude německý výrobce LUK.

Dvouspojková převodovka se objeví nejprve v modelech i40, ix35 a možná i v i30 (a ekvivalentních modelech Kia). Podle neoficiálních informací, které se k nám dostaly z Austrálie, se jako první dočkají zákazníci v Koreji, další trhy včetně Evropy se přidají později.

Důvodem pro implementaci dvouspojkové převodovky je snaha snížit spotřebu paliva na úroveň manuálních převodovek. Stejná motivace vede Hyundai k vývoji bezestupňové převodovky CVT pro malé modely. Ve velkých modelech Equus a Genesis zase nahradí osmistupňový automat dosavadní šestistupňový.

Převodovka PSG je jedním z prototypů, které automobilky Hyundai-Kia představily na pařížském autosalonu. Do sériové výroby se dostane i motor 1,7 CRDI biturbo a systém Mild Hybrid s 5kW elektromotorem.

hyundai kia technika hyundai kia technika

Diskuze (25)
18. 12. 2010 13:20
Re: Kopíráci z Koree
Ještě mě pouč, kdo používá PSG ? Pokud to používal někdo dříve než korejci, tak se jim omluvím. Pokud to LUK dělá jen pro korejce, tak asi není problém název ovlivnit. Je taky možné, že LUK se chtěl trochu přiživit na pověsti DSG.
17. 12. 2010 09:16
Re: nevím
No hoši já vám to neberu. Samozřejmě, že vývoj jde dopředu, ale je potřeba všechno řádně vyzkoušet a nedělat to zbytečně složitý. Proto si vy dva mudrlanti zajděte koupit Hyundai nebo Kia s dvouspojkou (až to vyjde) najezděte s tím aspoň 200000 km a přijďte se ukázat jak vám to všechno funguje a co to stálo na opravách. Já nebudu nějaký automobilce dělat pokusnýho králíka >:-[]
17. 12. 2010 09:10
Re: nevím
Právě, že když se podíváš kdo s kým spolupracuje, tak je to všechno provázaný se vším. A Jaguár, Aston a Range Rover je už dávný časy Fordu. S tou větou, že za chvíli tu budeme mít jen skupiny automobilek naprosto souhlasím. Pak si teprv automobilky budou moct prodávat auta za kolik oni budou chtít. Navíc žádná samostatná automobilka, která by si všechno dělala na svým vlastním písečku a s nikým nespolupracovala, už ani neexistuje. Viz asi 5 let starý plánek provázanosti automobilek.

[odkaz]
17. 12. 2010 08:59
Re: nevím
No ono mezi odrážedlem a dvouspojkovou převodovkou je ještě docela velká díra. V tomhle případě třeba normální manuální převodovka s jednohmotovým setrvákem a jednoduchou spojkou. Dostačující, jednoduše opravitelný a spolehlivý řešení.
17. 12. 2010 08:34
Re: nevím
Priklad:

Brand: VW = PRODAVA = ZISK Brand: Seat = NEPRODAVA = ZTRATA Brand: Skoda = PRODAVA = ZISK Brand: Bentley = PRODAVA = ZISK Brand: AUDI = PRODAVA = ZISK ...ETC.

Vsichni parti do soucasti "SKUPINY VW GROUP a jejich BRAND = ZNACEK & PRODUKTU

;-)