Nošovický Hyundai měl loni ztrátu téměř 2 miliardy Kč, letos už je v zisku

Nošovický Hyundai měl loni ztrátu téměř 2 miliardy Kč, letos už je v zisku

 

Nošovická automobilka Hyundai loni skončila kvůli rozjezdu výroby a hospodářské krizi v téměř dvoumiliardové ztrátě.

V letošním prvním čtvrtletí se však již přehoupla do černých čísel a dosáhla zisku 176 milionů korun. Je to první období, kdy se závodu Hyundai v České republice podařilo dosáhnout profitu. ČTK to zjistila z finančních výsledků mateřské společnosti Hyundai Motor Company.

Loňská ztráta Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) dosáhla celkem 1,9 miliardy korun při tržbách 36 miliard. Hyundai loni v Česku vyrobil 120.000 aut, což bylo zhruba o čtvrtinu méně oproti původnímu plánu.

Mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk řekl ČTK, že velká část ztráty byla plánována kvůli postupnému rozjezdu výroby. Sériová výroba ve společnost HMMC začala v listopadu 2008 modelem Hyundai i30. "V březnu 2009 přibyl druhý model Hyundai i30cw a v listopadu 2009 třetí Kia Venga. Z těchto důvodů měla společnost stanovenu postupnou náběhovou křivku, kdy postupně na měsíční bázi navyšovala výrobu, včetně rozjezdu druhé směny od září 2009. Myslím, že neexistuje v Evropě automobilka, která by byla první rok po rozjezdu v zisku," konstatoval Vaněk.

Ztrátu však firmě také navýšila celosvětová hospodářská krize. "Důsledkem krize bylo, že jsme v loňském roce i přes postupně rostoucí náběhovou křivku vyrobili méně, než se očekávalo. V době plánování výstavby závodu a plánování náběhu výroby nikdo nepočítal s tím, že se trhy propadnout tak, jak se propadly v loňském roce," řekl ČTK Vaněk.

V letošním roce nemá nošovická automobilka problémy s odbytem, proto se jí za první čtvrtletí podařilo dosáhnout při tržbách 11,4 miliardy korun zisku 176 milionů. "V letošním roce potíže s odbytem nejsou. Meziroční nárůst výroby za první čtvrtletí je 110 procent, konkrétně 20.000 vyrobených aut v roce 2009 proti 42.000 v letošním, takže do roku 2010 hledíme s mírným optimismem," dodal Vaněk.

Závod zatím vyrábí na dvousměnný provoz. Zahájení třetí směny plánuje nejdříve v příštím roce. "Skutečný termín bude stanoven podle situace na automobilovém trhu a podle vývoje objemů objednávek," řekl již dříve ČTK Vaněk. S rozšířením výrobní kapacity na 300.000 vozů ročně chce společnost zaměstnávat 3500 lidí. U subdodavatelů by díky tomu mělo být vytvořeno dalších zhruba 7500 pracovních míst. Největší odbyt mají automobily jihokorejské značky z nošovického závodu ve Velké Británii a Německu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny Zákon o zpravodajských službách se vrací zpět do sněmovny

Horní komora parlamentu vrátila poslancům novelu zákona…

Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů Německo mění politiku vůči Turecku, vadí mu zatýkání protivládních aktivistů

Kvůli úternímu zadržení bojovníků za lidská práva v…

Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů Volkswagen dále hledá nového majitele pro Ducati, zájem má italský klan Benettonů

O koupi italského výrobce motocyklů Ducati od německé…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů Audi je v Evropě nuceno zastavit prodej některých svých modelů

Audi musí na pár týdnů zastavit prodej svých benzinových…

 





 
Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Aston Martin AMR1 (1988-1989): Kratičký comeback

Včera

Návrat Aston Martinu do nejvyšší ligy vytrvalostních závodů nepřinesl žádné vítězství, nicméně úplný propadák to nebyl. Jenže Ford koupil Jaguar a přišel rychlý konec...




Blesk.cz

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

Blesk testoval marinovaná masa: Ruská ruleta na talíři!

O balených marinovaných masech se traduje leccos. Náš test sice ukázal, že zdravotně závadné nejsou, ale…

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku: „Ženské do expedic patří,“ říkají

Pět Češek v tuk tuku chce dobýt Jižní Ameriku:…

Že ženské do expedice nepatří? Omyl! O tom vás přesvědčí pětice dobrodružek z Česka, které se rozhodly projet…

 

iSport.cz

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní žlutý dres, tvrdí Froome

Že jsem nevyhrál žádnou etapu? Pro mě je hlavní…

Stačí, aby žlutý trikot udržel ještě dvě etapy a může slavit zisk hattriku. Chris Froome od začátku letošního…

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé půli, trefil se Šural

VIDEO: Sparta - Arnhem 1:1. Domácí zabrali ve druhé…

Fotbalisté Sparty remizovali v generálce na start nové sezony s Arnhemem 1:1. Pátý tým uplynulé sezony…

 

Reflex.cz

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a podívejte se na snímky z uplynulých let

Akty X 2017: Přihlaste své fotografie do soutěže a…

Akty X, dlouhodobě nejpopulárnější soutěž časopisu Reflex, které se každý rok účastní stovky profesionálních i…

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a lidové horůrky zmapoval Polák

Děs a hrůza v české literatuře: naše krvavé romány a…

První komplexní monografie věnovaná české hrůzostrašné literatuře! Na téměř pěti stech stránkách Hrůzy v české…