Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai přetáhl bývalého designéra Bentley, bude pracovat pro Genesis

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Jihokorejská značka posiluje. Hlavně pro svou luxusní divizi Genesis zlanařila designéra britské značky Bentley.

Automobilka Hyundai oznámila, že novým viceprezidentem pro styling se stane domácí Lee SangYup. Jméno, které není tak docela v obecném povědomí. Tento muž ovšem doposud působil jako vedoucí návrhářského oddělení v Bentleye, tedy v rámci koncernu Volkswagen. Od června letošního roku se přesune zpět do země, odkud pochází.

Lee SangYup má poměrně bohatý životopis. Po absolvování katedry sochařství na Hongik University v Koreji a studiu na věhlasné Art Center College of Design v Kalifornii začal svou kariéru ve světoznámém studiu Pininfarina a později i u Porsche. Od roku 1999 pracoval v automobilce General Motors. Camaro Bumblebee z Transformerů je také jeho dílem, stejně jako minulá generace kultovního amerického sporťáku a koncept Corvette Stingray z roku 2009.

Pracoval také ve Volkswagen Group America, kde měl jako vrchní návrhář na starosti tvary vozů mateřské značky, ale i Audi, Porsche a Lamborghini. Na konci roku 2012 se stěhoval do Británie. Je zodpovědný mimo jiné za koncept EXP 10 Speed Six a SUV Bentayga.

„Jako rodilý Korejec jsem vždy byl pyšný na úspěšný rozvoj a růst a inovativní design značky Hyundai. Jsem moc rád, že nyní mohu přispět k dalšímu vývoji v oblasti designu jak pro samotný Hyundai, tak i pro Genesis,“ uvedl Lee. V novém působišti se bude věnovat inovacím v oblasti interiéru i exteriéru, barev a materiálů spolu s nadřízeným Lucem Donckerwolkem. Jihokorejci v poslední době naštěstí opouštějí první verzi svého jazyka Fluidic Sculpture s příliš komplikovanými tvary...

„Lee je jeden z nejlepších současných světových automobilových návrhářů. Jeho designérská filosofie a snaha vyhledávat neustále nové výzvy se shoduje se základní myšlenkou Hyundai Motor," vysvětlil Donckerwolke. Z Genesisu hodlají oba vytvořit soupeře hlavně německých značek. Po modelech G90 a G80 přijde sedan střední třídy G70. Ten hodlá konkurovat hlavně Audi, BMW, Mercedesu, ale i Jaguaru, Lexusu a Infiniti. V Evropě, pokud se zde objeví, to bude mít ale hodně těžké...

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
6. 7. 2016 18:42
Re: Na začiatok to nie je zlé !
5 až 10 let? To jste optimista. Hnůjdai zatím nemůže komkurovat žádnému evropskému autu. Je to samá závada, náhradní díly a práce dražší než na BMW. A co je horší než sama kvalita vozu? Strategie hnůjdai. Přijdete v záruce že vám klepe v řízení a podle servisního technika to není závada, ale provozní hluk. A je po opravě. A když se vám to nelíbí, tak můžete jít k soudu. Jak je to v té reklamě: "Hyundai nemusí podvádět". Hnůjdai je podovd sám.
25. 5. 2016 14:47
Tipuju...
...ze to Luc Donckerwolke muze pomalu zacit balit.
I kdyz mi designove Hyundaie absolutne nesedi (a to pisu slusne), tak ta jejich snaha delat to korejsky je mi hodne sympaticka :yes:
19. 5. 2016 10:20
Re: Na začiatok to nie je zlé !
U tebe je potreba investovat do vzdelani.
Avatar - zaplosak
18. 5. 2016 17:32
Re: Jestli dělal Bentaygu
to je ale legrace - Kundaj, ty jsi ale čtverák..... ;-) ;-)
Avatar - peter222
18. 5. 2016 15:44
Na začiatok to nie je zlé !
Takže dizajn (obal) bude OK ,už treba investovať len do technológii a za nie akých cca 5 až 10 rokov budú konkurencieschopní. :yes: (konečne)