reklama


Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi – Universal Soldier

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi – Universal Soldier

 
 

Santa Fe je po Sonatě dalším potvrzením toho, že Hyundai myslí evropskou ofenzivu smrtelně vážně – nová generace velkého SUV se té předchozí podobá vlastně jen názvem a koncepcí pohonu, vše ostatní prodělalo skok bezmála generační.

Santa Fe je po Sonatě dalším potvrzením toho, že Hyundai myslí evropskou ofenzivu smrtelně vážně – nová generace velkého SUV se té předchozí podobá vlastně jen názvem a koncepcí pohonu, vše ostatní prodělalo skok bezmála generační.

Exteriér, byť v netypické hnědofialové barvě, podstatně ukáznil křivky a přibližuje se nejen japonské, ale i evropské střízlivé konkurenci - design tohoto vozu bude rozhodně stárnout pomaleji. Auto tradičně vyrostlo do všech směrů a s délkou 4,7 a rozvorem 2,7 metru nabízí nyní i dvě sedadla ve třetí řadě za rozumný příplatek 20.000 korun.

Oko potěší vyváženost přídě, které kromě evropsky střízlivě žebrované masky dominují sdružené světlomety, svébytně „podtržené“ protáhlými obrysovými světly. Záď má sice zachováno asymetricky uložené madlo víka zavazadelníku, podstatně se ale zvýšila plocha světel a asi nebudeme jediní, komu vůz z tohoto pohledu připomíná VW Touareg. Skvělé a odolně vypadající jsou silné rukojeti bočních vnějších klik, jejich vnitřní, pohříchu plastové „sestry“ se ale trochu kroutí.

Víko zavazadelníku se vyklápí dostatečně vysoko a přes relativně vysokou nakládací hranu otevírá pohodlný přístup k 528 litrům pro cokoli. Pod podlahou jsou ale další velmi hluboké a nápaditě členěné plastové komory, díky kterým se objem pro zavazadla v pětimístné konfiguraci vyšplhá až na 774 litrů. Standardně se přitom do zavazadelníku dodává upínací síť a krycí roleta, nevýhodou je náhradní kolo přístupné jen zespodu. Zadní sedadla, na kterých je mimochodem dostatek místa ve všech směrech, mají opěradla sklopná a aretovatelná ve značně velkém rozsahu, a po jejich úplném sklopení vpřed vznikne zcela rovná ložná plocha.

Všechny dveře mají dostatečný úhel otevření a na rozdíl od předchozí generace umožňují pohodlné nastupování i ty zadní. Přední sedadla, či spíše křesla procházejí jen s malou výhradou ke kratšímu opěradlu, celkový pocit z posazu za volantem je ale sympaticky neutrální – únavu jsme nepocítili ani při delším cestování a v zatáčkách nás bočnice přiměřeně držely. Na první pohled je znát nárůst počtu a velikosti odkládacích prostor. Konečně někoho napadlo, že místo před řadicí pákou se dá využít i k něčemu užitečnějšímu než k designérským exhibicím, tlačícím do kolen a umístil tam jednoduchou plastovou vaničku, velikostí tak na tři mobily vedle sebe. Ohromné dveřní kapsy či klimatizovaný box mezi předními sedadly jsou taktéž dobře přístupné i využitelné.

Ačkoli interiéru dominuje antracitová barva, na palubní desce se potkává s matnou stříbrnou, imitací javorového dřeva a modrým podsvícením celkem čtyř displejů. Napsané to vypadá jako designérův zlý sen, ve skutečnosti je tahle barevná kombinace docela snesitelná, subjektivně bychom možná ubrali to plastové dřevo… Barvy ale neupírají interiéru nic na přehlednosti a výborném zpracování. Přístrojová deska by jasem a zřetelností mohla školit u poloviny evropských výrobců, intuitivní ovládání také.

Vznětový čtyřválec se vstřikováním common-rail poskytuje při objemu 2,2 litru výkon 110 kW a maximum točivého momentu 335 Nm nabízí v rozmezí 1800-2500 otáček. Variabilní geometrie lopatek turbodmychadla a výborné odhlučnění způsobují, že ani při studených startech motor neduní ani neklape a po zahřátí podává velmi dobré silové i sprinterské výkony bez trápení uší. Znatelnou nevýhodou je pouze pětistupňová, byť dobře odstupňovaná manuální převodovka – při 130 km/h motor točí na pátý stupeň 2600 ot./min. a i když není problém zrychlovat až za hranici 180 km/h, šestka by autu určitě prospěla. Jízdní vlastnosti auta jsou neutrální, uvítali bychom ale více informací od předních kol – účinek posilovače řízení je ve vyšších rychlostech stále ještě značný. Při rychle projížděných zatáčkách se Santa Fe naklání jen průměrně, špatně zvolenou nájezdovou rychlost a z ní pocházející sklon k neotáčivosti pak kontroluje standardně montované ESP. Naopak ve městě jsme ocenili příkladné tlumení častých nerovností, duši z posádky auto nevytřese ani na nenáviděných kovových retardérech.

Schopnosti výletů mimo silnici jsou limitovány hlavně rozvorem a světlou výškou. Standardně jsou poháněna pouze kola přední nápravy, zadní se připojuje pomocí elektromagnetické spojky jen v případě adhezní nouze. Tlačítkem před řadicí pákou je možné distribuci krouticího momentu uzamknout na hodnotě 50:50 a tím možnosti dostat se z rozbahněné či zasněžené cesty končí. SantaFe musíme přiznat, že nás vyvezl všude, kam nám pud sebezáchovy a strach z pojistné události dovolil – strmý svah, bahno i písek překonával vůz s bravurou, podpořenou zimními pneumatikami. I za snížené adheze si přitom držel značnou míru ovladatelnosti a při vypnutém ESP bylo snadné se jeho reakce „naučit“ velmi rychle.

Během celého testu se spotřeba pohybovala okolo 8 litrů nafty, přičemž poklidné výlety po okreskách ani městský provoz s touto hodnotou příliš nehýbaly. Vzhledem ke kvalitě, agresivní cenové politice i výbavě považujeme Santa Fe za jednoho z kandidátů na krále třídy SUV v České republice.

První cena vozu (4x2)699.900,- (2.2 CRDi 110 kW, Active)
První cena vozu (4x4)769.900,- (2.2 CRDi 110 kW, Active)
Základní cena testovaného vozu849.900,- (2.2 CRDi 110 kW, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků863.400,- (2.2 CRDi 110 kW, Dynamic)

Plusy:

  • design
  • motor a spotřeba
  • vnitřní prostor
  • rozumné ceny příplatkových výbav

Minusy

  • pouze pětistupňová převodovka
  • příliš účinný posilovač řízení
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi

Cena v základní výbavě: 849 900 Kč Cena v testované výbavě: 863 400 Kč

Základní výbava:disky kol z lehkých slitin, plnohodnotné náhradní kolo, přední mlhové světlomety, boční plastové obložení, střešní anténa, střešní ližiny s příčníky, ABS, EBD, ESP, přední, boční a okenní airbagy, aktivní přední opěrky hlavy, úchyty pro dětskou sedačku, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dvouose nastavitelný volant, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, el. ovládaná a vyhřívaná boční zpětná zrcátka, e. ovládání oken vpředu i vzadu, dálkově ovládané centrální zamykání, automatické dvojtónová klimatizace, palubní počítač, vyhřívání předního skla pod stěrači, klimatizovaná schránka mezi předními sedadly, kryt zavazadlového prostoru a síť v něm, integrované rádio s CD přehrávačem, 6x repro

Výbava testovaného vozu:metalický lak (13.500,-)

Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD Kde jste vzal peníze na dluhopisy Agrofertu, ptal se Babiše poslanec ČSSD

Ministr financí a šéf ANO podle svých slov koupil…

Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu Pozvánka do pitevny a ministr bez pornofilmů. Co zaznělo v Senátu o protikuřáckém zákonu

Senátoři téměř pět hodin jednali o protikuřáckém zákonu.…

Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště Praha chce točnu tramvají v Troji u Blanky, bylo by tam i záchytné parkoviště

Navržená opatření jsou zatím součástí posuzovaných změn…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2188
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 335 / 1800 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 179
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 6 / 7.3
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 528 / 1582
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1898 / 622
Rozměr pneu:235/60 R18
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4675
b) šířka (mm): 1890
c) výška (mm): 1725
d) rozvor (mm): 2700
e) rozchod vpředu (mm): 1615
f) rozchod vzadu (mm): 1619
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 810 / 990
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 590
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 9
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 10
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 10
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 10
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 10
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,80
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč Hyundai Sante Fe: Slovenské ceny začínají na 797.000 Kč

Nabídka motorů pro novou generaci jihokorejského SUV u…

Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu Hyundai Santa Fe (2012): Ceny na českém trhu

Santa Fe vedle ix35 pomalu stárne, ale Hyundai mu každý…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Dnes 18:55

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Stanic technické kontroly bude víc, kývl Senát. Ťok v posílení konkurence nevěří

Stanic technické kontroly bude víc, kývl Senát. Ťok…

Podmínky rozšiřování počtu stanic technické kontroly (STK) zavádí novela o podmínkách provozu na pozemních…

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky půjdou na novou ledvinu!

Žena Pavla Zedníčka Hanka: Peníze za svatební fotky…

Normálně si své soukromí přísně střeží. U svatby ale Pavel Zedníček (67) s Hankou Kousalovou (53) udělali…

 

iSport.cz

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem měl jako v pračce

Čech po 10 letech od návratu s helmou: Hlavu jsem…

Nevyhrál by Ligu mistrů. Ani čtyři FA Cupy. Nevlastnil by rekordní počet čistých kont v Premier League. To…

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová ztratila vedení v SP

Třináctá Puskarčíková byla dlouho v čele, Koukalová…

Měla to velmi nadějně rozjeté. Ještě po třetí střelbě mířila česká biatlonistka Eva Puskarčíková do všech terčů…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama