Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai modernizoval Tucson. Zvenku změnu možná nepoznáte, interiér má ale zcela nový!

David Bureš
Diskuze (75)
V Nošovicích vyráběné SUV se dočkalo modernizace. Spíše než na úpravu vnějšího vzhledu se zaměřila na přepracování kabiny.

Třetí generace Hyundaie Tucson (druhá byla u nás známá jako ix35) se vyrábí už tři roky, a tak letos nastává čas na její inovaci. Modernizovaný Tucson se představuje na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku, přičemž automobilka uvolnila informace i o evropské specifikaci. Prodej na starém kontinentu bude zahájen v průběhu léta.

Na první pohled ale modernizovaný Tucson možná ani nepoznáte, styl designově povedeného auta zůstal prakticky stejný. A přece k několika šmrncovním změnám došlo – jinak tvarovaná je maska chladiče, a to podle posledních modelů značky, upraven byl i nárazník a přepracované světlomety mohou být full-LED. Na zádi se měnil nárazník nebo koncová světla, která dostala jednodušší tvarování.

To interiér se změnil podstatnějším způsobem. Hyundai kráčí s dobou a přepracoval palubní desku tak, že obrazovka multimediálního systému je nově samostatně stojící, tedy podobně jako už v i30. Interiér tak minimálně na fotkách působí vzdušnějším dojmem. Dolní část ale zůstala prakticky zachována.

Infotainment poslední generace nabídne obrazovku s úhlopříčkou sedmi palců. Z výbavy dále zmiňme možnost bezdrátového dobíjení chytrých telefonů nebo hudební systém Krell. Standardem jsou USB konektory vpředu i vzadu pro možnost nabíjení telefonů během cesty.

Z hlediska motorové nabídky zůstává vrcholem turbodiesel 2.0 CRDi, polepšil si však o jeden kilowatt na 137 kW a nově ho bude vedle šestistupňového manuálu možné pořídit i s nově vyvinutým osmistupňovým automatem. Standardem ale pro tento agregát nadále zůstane pohon všech kol.

Stávající vznětový čtyřválec 1.7 CRDi však nahradí nová šestnáctistovka, a to ve dvou výkonových verzích s 85 kW a 98 kW. Pro obě je standardem pohon předních kol a manuální šestikvalt, pro silnější provedení ale bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka a čtyřkolka.

Z benzinových motorů bude možné vybírat mezi 1.6 GDI s 97 kW a 1.6 T-GDI se 130 kW. Opět je standardem předokolka s manuálem, turbobenzin však bude možné kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Počítá se navíc i s hybridní verzí využívající 48V systém.

Hyundai se zaměřil i na bezpečnost. Tucson tak nově nabídne třeba adaptivní tempomat nebo kamerový systém sledující okolí vozidla při parkování.

David Bureš
Diskuze (75)
15. 4. 2018 11:08
Re: Příšernost
Každý má jiný vkus, mě se zase nelíbí ta krabicová verze od škodovky, všechny jejich SUV jsou odporný krabice, tady si aspoň korejci dali záležet na zaoblení hran a celkově design působí luxusně. Kdybych měl pár zbytečných tisíc, tak do toho krasavce jdu, jelikož si v plný palbě koupím to co u škodovky si koupím v základu.
Avatar - bystron
7. 4. 2018 22:22
Re: DÍZLPOPELNICE A €JRO 0 PATŘÍ DO ŠROTU :)))
H@vnaj jsou grázlove a *. hovada ! H@vnaj je smrt v kazdém kilometru. Nikdy !!!
1. 4. 2018 11:56
Re: Světla
Naprosto přesně tak. Hyundai je a vždy bude alespoň o kousek lepší, protože KIA z něho vychází. Jako značka v koncernu Hyundai je pod ním. Je jím vlastněná. Všechny modely KIA ve všech segmentech vycházejí z jeho modelů a používají veškerou techniku zn. Hyundai. Hierarchie koncernu je jasně nastavena, tudíž výrobky KIA nesmí být celkově lepší než Hyundai. Ať už použitými materiály v interierech, designem, cenou, poměrem nabídka/cena, atd. (alespoň jedním z těchto aspektů).
KIA je taková béčková podznačka Hyundaie, která mu jen rozšiřuje portfolio nabízených výrobků, modelů, designů. Ve skutečnosti je to Hyundai.
Dobře je to vidět třeba na porovnání Genesis G70 a Stinger. Genesis je celkově výrazně na vyšší úrovni. A KIA luxusní segment ani mít nemůže.
31. 3. 2018 19:42
Re: DÍZLPOPELNICE A €JRO 0 PATŘÍ DO ŠROTU :)))
Jistě sis spletl značky. Určitě myslíš folksvágn. Ztělesnění šmejdského božstva.
Avatar - rokyta.p
31. 3. 2018 03:14
Re: vyzera lepsie...
ba ne, jak koze z pr ... (tam kde slunce nesvítí) :no: