Hyundai modernizoval Tucson. Zvenku změnu možná nepoznáte, interiér má ale zcela nový!
Třetí generace Hyundaie Tucson (druhá byla u nás známá jako ix35) se vyrábí už tři roky, a tak letos nastává čas na její inovaci. Modernizovaný Tucson se představuje na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku, přičemž automobilka uvolnila informace i o evropské specifikaci. Prodej na starém kontinentu bude zahájen v průběhu léta.
Na první pohled ale modernizovaný Tucson možná ani nepoznáte, styl designově povedeného auta zůstal prakticky stejný. A přece k několika šmrncovním změnám došlo – jinak tvarovaná je maska chladiče, a to podle posledních modelů značky, upraven byl i nárazník a přepracované světlomety mohou být full-LED. Na zádi se měnil nárazník nebo koncová světla, která dostala jednodušší tvarování.
To interiér se změnil podstatnějším způsobem. Hyundai kráčí s dobou a přepracoval palubní desku tak, že obrazovka multimediálního systému je nově samostatně stojící, tedy podobně jako už v i30. Interiér tak minimálně na fotkách působí vzdušnějším dojmem. Dolní část ale zůstala prakticky zachována.
Infotainment poslední generace nabídne obrazovku s úhlopříčkou sedmi palců. Z výbavy dále zmiňme možnost bezdrátového dobíjení chytrých telefonů nebo hudební systém Krell. Standardem jsou USB konektory vpředu i vzadu pro možnost nabíjení telefonů během cesty.
Z hlediska motorové nabídky zůstává vrcholem turbodiesel 2.0 CRDi, polepšil si však o jeden kilowatt na 137 kW a nově ho bude vedle šestistupňového manuálu možné pořídit i s nově vyvinutým osmistupňovým automatem. Standardem ale pro tento agregát nadále zůstane pohon všech kol.
Stávající vznětový čtyřválec 1.7 CRDi však nahradí nová šestnáctistovka, a to ve dvou výkonových verzích s 85 kW a 98 kW. Pro obě je standardem pohon předních kol a manuální šestikvalt, pro silnější provedení ale bude k dispozici i sedmistupňová dvouspojková převodovka a čtyřkolka.
Z benzinových motorů bude možné vybírat mezi 1.6 GDI s 97 kW a 1.6 T-GDI se 130 kW. Opět je standardem předokolka s manuálem, turbobenzin však bude možné kombinovat s pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Počítá se navíc i s hybridní verzí využívající 48V systém.
Hyundai se zaměřil i na bezpečnost. Tucson tak nově nabídne třeba adaptivní tempomat nebo kamerový systém sledující okolí vozidla při parkování.