Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: velký hráč na evropském trhu SUV

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Hyundai je číslem tři na evropském trhu SUV s podílem 11,4 %. V Evropě si vozy SUV od firmy Hyundai našly skoro 100 tisíc zákazníků.

Hyundai je číslem tři na evropském trhu SUV s podílem 11,4%. V Evropě si vozy SUV od firmy Hyundai našly skoro 100 tisíc zákazníků.

Během šesti let se firmě Hyundai podařilo vytvořit si na vysoce konkurenčním evropském trhu podíl 11,4% v prodeji vozů SUV. V roce 2005 se Hyundai v Evropě umístil na třetím místě v prodeji vozů SUV, když tyto prodeje dosáhly skoro 100 tisíc vozů. V některých zemích (například také v České republice) je Hyundai dokonce nejpopulárnější značkou v tomto segmentu.

Úspěch firmy Hyundai v segmentu SUV nepřišel neočekávaně. Když firma v roce 1999 představila model Santa Fe, byl Hyundai jedním z prvních výrobců, kteří uvedli SUV v moderním stylu ve své modelové nabídce. Tento model byl vyvinut jako rodinný vůz, který stojí mimo tradičních amerických vozů segmentu SUV a skutečných terénních vozů. Díky kombinaci luxusního designu, pohodlí a ovládání osobního vozu s pružností užití a možností jízdy i mimo silnice reprezentuje Santa Fe ten typ vozu SUV, který je u zákazníků stále populárnější a vžilo se pro něj označení „SUV v evropském stylu“.

Vůz SUV Tucson vyrobený firmou Hyundai byl založen na stejném principu. Tucson byl představen v roce 2004 s úmyslem uspokojit rychle rostoucí zájem o menší všestranný automobil. Díky Tucsonu, Santa Fe a modelu Terracan se tržní podíl firmy Hyundai v segmentu SUV v minulých letech významně zvýšil a podílel se tak na úspěchu značky Hyundai v Evropě.

Na březnovém autosalónu v Ženevě představí Hyundai novou generaci vozu Santa Fe a těší se na možnost nabídnout tento model také zákazníkům v České republice.

Více o Hynudai Santa Fe najdete ve starším článku.

Ondřej Láník
Diskuze (7)