Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: Veracruz příjde do Evropy do roka jako iX55

Ondřej Láník
Diskuze (8)
Pro opravdu velké SUV zatím v Evropě chodí zákazníci k německým, japonským nebo americkým značkám. Hyundai Veracruz bude v říjnu 2008 první vlaštovkou. Potvrzeny jsou také další novinky.

Model, který je od jara k dispozici v USA, se dostane také do Evropy. Pro Automotive News to potvrdil šéf marketingu Hyundai Motor Europe. Prodejní cíle nejsou vysoké, počítá se s pěti tisíci vozy, ale kdo ví...Jméno mexického státu Veracruz vymění evropský marketing za kód iX55.

Na severoamerickém trhu, kde má Veracruz přeci jen odlišné postavení, bude v základní výbavě pouze pohon přední nápravy, což je, společně s nezávislým zavěšením všech kol (vpředu McPherson, vzadu multilink), další důkaz, že Veracruz si bude s asfaltem rozumět lépe než s terénem. Verze s tlačítkem uzamykajícím pohon všech kol, budou v Evropě zřejmě převažovat, pokud se dvoukolka vůbec přes oceán dostane.

Terénní schopnosti jsou omezeny hodnotami nájezdových úhlů 24,8° vpředu a 22,7° vzadu, společně s maximálním stoupáním 36,4° a světlou výškou 205 mm.

V USA převažující šestiválec 3,8 l s výkonem 191 kW (260 k) při 6000 ot./min. a točivým momentem 348 Nm při 4500 ot./min, bude na starém kontinentě pravděpodobně alternován druhým motorem v nabídce, dieselovým šestiválcem 3,0 CRDi se vstřikováním common-rail a variabilní geometrií lopatek turbodmychadla. Jeho maximální výkon je 176 kW (240 k) při 3800 ot./min. a točivý moment 450 Nm při 1750 až 3500 ot./min. Vyloučeno není ani zapojení čtyřválce 2,2 CRDi.

Pohled do tabulky výbav amerických modelů říká, že vůz je k mání i s elektrickým ovládáním pátých dveří, bezklíčovým přístupem a startováním, dešťovým senzorem nebo chlazenou schránkou mezi předními sedadly. Pro cestujících vzadu budou k dispozici monitory DVD systému instalované do opěrek předních sedadel. Vůz nabízí sedmimístní interiér, přičemž poslední řadu lze sklopit do podlahy. Takto vzniklý prostor má objem 1132 litrů. Kompletním složením sedadel vznikne zavazadlový prostor konkurující dodávce – 2458 l.

Pro úplnost uvádíme ještě rozměry a srovnání s modelem Santa Fe – délka 4840 mm (+ 165 mm), šířka 1945 mm (+ 55 mm), výška 1750 mm (+ 25 mm) a rozvor 2805 mm (+ 105 mm).

Pro příští rok jsou již potvrzeny nové modely i10 (místo Atose), i20 (místo Getze), i40 (jako facelift Sonaty) a příchod kombi odvozeného od hatchbacku i30.

Ondřej Láník
Diskuze (8)
23. 10. 2007 18:11
Re: Všechno běží podle plánu
:-) Každý máme nějakou svou úchylku >:D
23. 10. 2007 18:03
Re: Všechno běží podle plánu
No tomu se říká jednostranné postižení >:D Sleduju nejvíc korejské značky a mám málo času sledovat ještě další, tak k těm se raději vyjadřuju jen málo. Ale přísahám na holej pupek, že nejsem prodejce, zaměstnanec ani jiný vazal korejských tygrů :-)
23. 10. 2007 17:45
Našlápnuto do Evropy
Cena,tak jak jsme zvyklí u Hyundaie,bude jistě dobrá.Zbývá ještě doladit pár detailů,jako je středový panel(vypadá jako laciná hi-fi věž),nebo dřevěné obložení(i když ve srovnání s novým Fordem Mondeo to vypadá o mnoho lépe)a máme podařený vůz,který má všechny předpoklady uspět.
23. 10. 2007 17:31
Re: Všechno běží podle plánu
Vždy,když se zde objeví něco korejského,tak tě tu můžeme čekat.Čím to? ;-)
23. 10. 2007 17:08
Takže....
....,predek vzdalene pripomina nove pociny vylezle ze spoluprace Mitshubishi(nebo nak tak)s PSA,zadni cast(bok)trochu Kiu Ceed(asi to stale bude pripominat jenom mne).No ale!!!Kdyz vezmeme vyhody tam toho a nasledne tam toho :-) s levnymi cenami tam tech(amerikanu)tak z toho mame dobry a i celkem pekny auto. ;-)