Hyundai vyvíjí konkurenta pro trojkové BMW
Vozy Hyundai ještě v devadesátých letech v Evropě vyvolávaly spíše úsměv na tváři. Nemohly se měřit s konkurencí ani designem, ani jízdními vlastnostmi. Obzvláště modernizace jednotlivých řad se nedařily. Jediné, co fungovalo, byla mechanika vzešlá z japonských licencí. Málokterá automobilka však za posledních patnáct let udělala takový mohutný skok. Hodnocení vnějšího designu současných modelů ponechme na každém jednotlivci, ovšem Hyundai dělá v posilování image maximum. A bude ještě lépe.
V Jižní Koreji se totiž chystá nový sedan střední třídy. Možná kdekdo namítne, že v současné nabídce značky jsou už řady Sonata a i40, ale tahle novinka bude mít zadní pohon a o dost sportovnější nádech! Postaví se tak hlavně proti BMW řady 3. Silná slova? No, uvidíme... Bude určitě větší než bavorák, tvary vycházejí z konceptu HCD-14 Genesis z letošní detroitské NAIAS. Ten postrádal klasickou stupňovitou záď, jednalo se spíše o fastback, víko zavazadelníku se přesto otevíralo klasicky a nikoli se sklem jako u hatch-, respektive liftbacků. Vynikal nejen dosti agresivními tvary, ale hlavně krátkými převisy karoserie, zejména tím předním.
Co uvidíme pod kapotou, je zatím nejasné. Automotive News Europe spekulují, že se uvnitř určitě objeví turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,0 l z kupé Genesis. Špičku má tvořit vidlicový šestiválec 3,3 l pro změnu ze sedanu vyšší střední třídy Grandeur/Azera série HG, který v Evropě v aktuální podobě neznáme. Dvoulitr v kupátku by mohl mít zhruba 204 kW (277 k) a 373 N.m, V6 pak 218 kW (296 k) a 345 N.m.
Výsledek projektu s kódovým, označením RK se představí nejdříve za tři roky, v sezóně 2016. Výše zmíněná čísla odpovídají současným americkým specifikacím Genesisu Coupé a Azery, takže se pochopitelně mohou během doby ještě změnit, nejlépe směrem vzhůru.