Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Indie autům bez řidiče nefandí. Chce je zakázat! Jaký má důvod?

David Bureš
Diskuze (11)
Zatímco v Evropě a Americe se počítá s velkým rozvojem autonomních vozidel, v Indii, jednom z největších automobilových trhů světa, zatím něco takového nechtějí.

Z pohledu evropských nebo amerických automobilek je budoucnost aut v autonomním provozu, který má pomoci bezpečnosti i nižší spotřebě paliva. I proto se už takové vozy v Evropě nebo USA testují na běžných silnicích a počítá se s dalšími testovacími centry pro jejich rozvoj, které se mají nacházet také na českém území. Naopak v Indii o samořídících vozidlech nechtějí slyšet.

„V Indii nepovolíme autonomní vozidla. Říkám to naprosto jasně,“ prohlásil indický ministr dopravy Nitin Gadkari a své rozhodnutí zdůvodnil následujícím způsobem: „V zemi s takovou nezaměstnaností nemůžete mít techniku, která by brala lidem práci.“

Ministr dopravy v zemi, která byla loni šestým největším automobilovým trhem světa, se obává, že by zavádění autonomních vozidel vzalo lidem práci, a to hlavně taxikářům nebo řidičům autobusů. Proto Gadkari říká: „Nepovolíme žádnou techniku, která by ohrožovala pracovní pozice.“ Zároveň ale přiznává, že někdy v budoucnu se auty bez řidičů přece jen budou muset začít zabývat i v Indii. V tuto chvíli chce raději nedostatek řidičů řešit snížením nezaměstnanosti pomocí investic do školicích center, které Indy učí řídit nákladní vozy nebo autobusy.

To Evropa nebo Amerika na autonomní vozidla pohlíží jiným způsobem. Vidí je jako výhodu, jelikož mají zvýšit bezpečnost na silnicích, zvýšit komfort řidičů a snížit spotřebu paliva. Problematika zaměstnanosti se tolik neřeší, maximálně se zdůrazňuje, že autonomní vozidla vytvoří nové pracovní pozice. Ať už díky potřebě jejich vývoje nebo třeba díky s nimi spojenými službami.

Právě vývoj autonomních vozidel přitom na rozvojových trzích nebude úplně snadný. Už vyvinout samořídící vozidlo na perfektních německých dálnicích s jasným dopravním značením a kvalitním povrchem je těžký oříšek, natožpak v zemi, kde je spoustu nezpevněných cest, nejasné dopravní značení nebo množství vozidel nerespektujících jasná pravidla. Jestli jste v Indii někdy byli, nebo jestli jste třeba viděli indický speciál Top Gearu, jistě víte, o čem je řeč.

Se slovy Nitina Gadkariho si nicméně budou muset poradit domácí výrobci. I v Indii se totiž už na autonomních vozidlech pracuje, třeba v automobilce Tata, vlastníkovi Jaguaru a Land Roveru, se takovým projektem zabývá divize Tata Elxsi. Ta má mimo jiné za úkol vyvinout hardware i software pro autonomní vozidla, který by fungoval i na indických silnicích. Konstruktér Roshy John pracující jako konzultant pro Tatu pak už dokonce představil prototyp samojezdící Taty Nano.

David Bureš
Diskuze (11)
2. 8. 2017 21:27
Re: Nezaměstnanost není problém..
Môže byť, máš asi presnejšie informácie. ;-)
31. 7. 2017 22:20
Re: Nezaměstnanost není problém..
Dost jsem cestoval a dost znám. V Evropě nic takového není. Afriku, kde by se to dalo očekávat, mám projetou celkem málo - pouze bezpečné destinace, ale ani tam jsem to nezažil. Je to neuvěřitelné a nepochopitelné a každý kdo tam byl má stejný názor.
31. 7. 2017 21:58
Re: Nezaměstnanost není problém..
Podobných flákačov nájdeš skoro všade na juhu, či ide o Európu, alebo iný svetadiel.
31. 7. 2017 21:56
Nezaměstnanost není problém..
Ministr dopravy to měl říct na plné pecky a říct, proč tu práci nemají. Indové jsou excelentní nefachčenci. Takové flákače uvidíte jen u nás v cikánských koloniích. Ostatně to dává logiku - přišli z Indie... Byl jsem tak 4 x a vždycky mi z toho bylo na zvracení. Povalují se na ulici, prodávají cetky a šťávu z cukrové třtiny, na stavbách se opírají o lopatu, všechno odkládají, když se jim nechce, tak najednou nerozumí a někam
zmizí,... Všude bordel, umírající lidi na ulici (centrum Bombaje), totální nehygiena, všechno rozbité a zničené, vybydlené, žádný zájem. Za každou cenu vás chtějí oje*at a natáhnout. Rada a pomoc je vždy z prospěchu. A to se nebavím jen o vztahu Ind - turista. V Indii je pouze několik málo oblastí, kde je to trochu jinak - kde se masivně rybaří a nebo pěstuje čaj, tedy tam, kde je dlouho zpracovávali Angličané. Případně části města, kde je silná katolická komunita. Mimo téma - pokud chcete do Indie jako turista, jeďte do Karnataky. Pokud vás zaměstnavatel nutí do spolupráce s Indem, vyhněte se tomu jak čert kříži.
Avatar - 3_diamanty
31. 7. 2017 16:37
Re: Aspon někdo má rozum
ja si ani neviem predstavit autonomne vozidla kdesi v preplnenom Dilli ... ;-) .... to by nastala vzbura strojov ;-)