Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Infiniti Q50: Dvoulitrové turbo od Mercedesu má 155 kW

Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
Infiniti Q50
37 Fotogalerie
Diskuze (1)
Novinka od Infiniti přidává už čtvrtou pohonnou jednotku. Výrobní program je tedy proti předchozímu modelu Infiniti G bohatší hned o tři motory.

Avizovaný dvoulitrový benzinový motor má premiéru na právě probíhajícím autosalonu v čínském Kantonu (Guangzhou). Právě východní Asie je totiž hlavním cílovým trhem, zatímco Evropa má svůj turbodiesel a hybrid a v Americe hybridu sekunduje atmosférický 3,7 l V6.

Agregát pochází pod Mercedesu, jedná se o nový motor M274, nabízený od letošního roku v třídách E a GLK, příští rok se dostane i pod kapotu nové generace třídy C. Dlouhozdvihový čtyřválec o objemu 1991 cm3 dává výkon 155 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 320 N.m již od 1250 min-1. Je osazen turbodmychadlem, přímým piezo-vstřikováním a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, které usnadňují tzv. scavenging, tedy nucený výplach válců.

Zatím bylo potvrzeno jen uvedení nového motoru na čínský trh. Další by ale mohly následovat, pravděpodobné je i nasazení benzinového čtyřválce do Evropy. Zde lze zatím vybírat mezi dvěma druhy pohonu: 2.2d/125 kW (původně také motor od Mercedesu, typ OM651) a hybridní pohon vlastní konstrukce s 225kW 3,5litrovým šestiválcem.

Dále japonská automobilka chystá pro čínské zákazníky prodlouženou verzi sedanu Q50 a crossoveru QX50 (dříve EX). Tyto modely ale zůstanou určeny jen tamním zákazníkům, kteří podobné úpravy poptávají ve velkém.

Vstoupit do diskuze (1)