Infiniti Q50: Dvoulitrové turbo od Mercedesu má 155 kW
Avizovaný dvoulitrový benzinový motor má premiéru na právě probíhajícím autosalonu v čínském Kantonu (Guangzhou). Právě východní Asie je totiž hlavním cílovým trhem, zatímco Evropa má svůj turbodiesel a hybrid a v Americe hybridu sekunduje atmosférický 3,7 l V6.
Agregát pochází pod Mercedesu, jedná se o nový motor M274, nabízený od letošního roku v třídách E a GLK, příští rok se dostane i pod kapotu nové generace třídy C. Dlouhozdvihový čtyřválec o objemu 1991 cm3 dává výkon 155 kW při 5500 min-1 a točivý moment vrcholí 320 N.m již od 1250 min-1. Je osazen turbodmychadlem, přímým piezo-vstřikováním a variabilním časováním sacích i výfukových ventilů, které usnadňují tzv. scavenging, tedy nucený výplach válců.
Zatím bylo potvrzeno jen uvedení nového motoru na čínský trh. Další by ale mohly následovat, pravděpodobné je i nasazení benzinového čtyřválce do Evropy. Zde lze zatím vybírat mezi dvěma druhy pohonu: 2.2d/125 kW (původně také motor od Mercedesu, typ OM651) a hybridní pohon vlastní konstrukce s 225kW 3,5litrovým šestiválcem.
Dále japonská automobilka chystá pro čínské zákazníky prodlouženou verzi sedanu Q50 a crossoveru QX50 (dříve EX). Tyto modely ale zůstanou určeny jen tamním zákazníkům, kteří podobné úpravy poptávají ve velkém.