26.3. 2013 Michal Fokt

Initiale Paris: Luxusní značka Renaultu chce získat image postupně

Initiale Paris: Luxusní značka Renaultu chce získat image postupně

Renault se chce při budování své nové luxusní značky Initiale Paris odrazit od pozitivního přijetí luxusních verzí stávajících modelů. Je to ale ta správná cesta?

Renault působí v posledních letech dojmem, že přímo překypuje nápady na expanzi značky, ale zoufale se mu nedostává prostředků k jejich realizaci. Jak jinak si vysvětlit, že se uchyluje k tak polovičatým řešením? Začalo to oživením legendární sportovní značky Gordini, která v sobě skrývala podobný potenciál, který z Abarthu vytěžil Fiat. Jenže Renault se omezil pouze na modrý lak a doplňky a bílé proužky, byť (povětšinou) pro ta nejlepší auta, jaká má k nabídce, tedy pro modely Renault Sport. Není divu, že tím více lidí naštval, než potěšil.

A teď se bohužel chystá to samé zopakovat znovu. Francouzi došli k názoru, že poté, co nevyšel nápad na excentrické luxusní MPV ani prestižní manažerský model s kosočtvercem ve znaku, by také rádi měli svou luxusní značku, v jejímž rámci by mohli nabízet podobné produkty poněkud úspěšněji. Jednak aby se necítili méněcenně vedle Nissanu a jeho Infiniti, ale nepochybně i proto, že domácí konkurence Citroën má řadu DS, nemluvě o čerstvých prémiových choutkách Peugeotu. A o finančním efektu takového počinu pochopitelně nemluvě...

Nejprve se uvažovalo, že se současné plodná spolupráce s Mercedesem rozšíří i na vůz vyšší střední třídy, postavený na technice třídy E, jenže slovy vysokého manažera Renaultu Carlose Tavarese "nenašli obchodní model, jenž by s Mercedesem fungoval" a z tohoto plánu tedy sešlo. Namísto toho, aby Renault hned od počátku tvrdě zaútočil stejně, jako Citroën s DS, Initiale Paris začne působit jako divize značky, která bude mít na starosti "luxusní tuning" vozů Renault. Tedy takový francouzský Laurin & Klement...

Nabídne pro ně speciální laky karoserie, doplňky, prvky výbavy, ale i vizuální odlišení prostřednictvím nových designů kol, případně drobných modifikací karoserie. Prostě vezmete Clio a pak ukážete prstem, jestli budete raději chtít bílé proužky a modrý lak Gordini nebo chromové lišty a kožená sedadla Initiale Paris. Zní vám to neodolatelně?

Každopádně touto cestou postupného dávkování luxusu se za několik let chce Initiale Paris propracovat k vlastním modelům, které už navenek nebudou mít s Renaultem nic společného. Až na tu image Renaultu s lepší výbavou, s níž budou další roky bojovat. Bude to fungovat? Mohlo by, ostatně Infiniti nezačínalo jinak, pokud se zvolí správná strategie, což lze teď těžko předjímat. Jisté ovšem je, že to bude mnohem složitější a dlouhodobější proces, než u zmíněného DS.

Ovšem když už jsme u té strategie - bylo by logické předpokládat, že Initiale Paris začne hýčkat své zákazníky odshora, tedy od těch nejlepších modelů, jaké jsou v nabídce. Jednak to dobře vypadá v „životopise“ a současně tím vznikne dojem, že luxus z vyšších tříd postupně přebírají i další modely. Asi proto bude prvním Initiale Paris... Clio. Já vím, co si myslíte, také to mohlo začít u Kangoo...

Spolupracujeme s TipCars.com
Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně? Komentář Jany Havligerové: Babiš se bojí lynče. To jako vážně?

Andrej Babiš, šéf hnutí ANO a bývalý majitel Agrofertu se…

Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec Po útoku v Londýně nedojde k posílení bezpečnostních opatření, říká Chovanec

Po středečním teroristickém útoku v Londýně není nutné…

Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová Starý Krteček už dnešním dětem nestačí, říká Karolína Milerová

Legenda českého animovaného filmu Krteček zažívá…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Nový Opel Insignia GS je jedním z nejlepších aut v segmentu. Má vůbec nějaké mouchy?

Dnes 12:50

Vyzkoušeli nový Opel Insignia Grand Sport. Lze mu vytknout máloco, něco ale přece.




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…