8.4. 2000

Slovo Avantime znamená volně přeloženo předběhnout čas. Francouzská automobilka Renault se tak znovu pokouší předběhnou konkurenci novým odvážně tvarovaným modelem, který je v současné době jediným takovým vozem a to bez ohledu na kategorie, či cenu. Je to velmi futuristicky vyhlížející vůz, který je těžké do nějaké kategorie zařadit.

Avantime totiž vznikl jakoby spojením luxusního kupé s variabilním velkoprostorovým vozem, čemuž nasvědčuje i fakt, že je postaven na platformě modelu Espace. Prvním náznakem tohoto vozu byla studie Avantime, představená na jarním autosalonu v Ženevě v roce 1999 a už půl roku poté, byl na autosalonu ve Frankfurtu představen "předvýrobní" prototyp. Nyní se Renault rozhodl, že Avantime začne vyrábět a to již letos na jaře, takže v prodeji by se měl objevit na podzim tohoto roku. Avantime se má stát odvážným, avantgardním vozem pro moderní cestování, plným kontrastů oproti nynějším zvyklostem.

Exteriér vozu zaujme především nezvyklými liniemi třídveřového vozu a velkou zasklenou plochou nejen oken, ale i střechy. Zcela odlišné jsou i zadní výklopné dveře, které zasahují i do části střechy a umožňují tak lepší přístup k zavazadlovému prostoru. Přední část vozu zvýrazňují nejen xenonové světlomety kryté čirou optikou, ale i nad nimi zajímavě umístěné mřížky, zakrývající přídavné otvory pro sání vzduchu. Bez zajímavosti nezůstaly ani široké boční dveře, které se při otevírání nejprve speciálním mechanizmem posunou vpřed, aby vytvořily více prostoru v úzkých mezerách. Celkový výrazně odlišný vzhled ještě více podtrhuje dvoubarevné provedení karoserie, kde vrchní část vozu je v jiné barvě než spodní. Zda bude toto barevné provedení i v prodeji, však zatím není známo.

Interiér vozu Avantime je také zcela nekonvenční. Hlavně přístrojová deska zaujme až překvapující jednoduchostí, protože volant, dvě páčky pod volantem, řadící páka, centrální displej uprostřed a pár nenápadných tlačítek, to je vše co je na první pohled vidět. Ostatní ovládací prvky a příslušenství jsou příjemně skryty před zraky nenechavců a před prachem ve skrytých schránkách. Mezi tyto na první pohled skryté příslušenství patří i několik zajímavostí jako např. navigační systém nové generace, audio systém se zásobníkem na 6 CD, parkovací systém, automatický systém řízení stěračů podle intenzity deště, klimatizace aj. Ve voze samozřejmě není zapomenuto také na odkládací schránky, jichž je díky prostorné palubní desce opravdu dostatek. Velký prostor pro čtyři cestující ještě více zvýrazňují velké prosklené plochy nejen dveří, ale i střechy, kterou je navíc možné elektricky otevřít až do velikosti 1m2 (!) Pokud je tohle střešní okno za jízdy otevřeno, vzniká ve voze velmi příjemné vzdušné prostředí, které je známé spíše z kabrioletů. U tohoto střešního okna je samozřejmě také pamatováno na ochranu před nepříznivým slunečním zářením - UV filtrem, případně je zde i možnost jeho zakrytí roletkou. Zavazadlový prostor nabízí "dostatečných" 540 litrů místa.

Vozu Avantime samozřejmě nechybí ani prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, které také vycházejí z modelu Espace, jež výborně prospěl v bezpečnostních crash-testech Euro NCAP. Mezi tyto bezpečnostní prvky patří například, dva přední a dva boční airbagy, ABS, elektronický stabilizační systém ESP (Bosch páté generace).

Avantime bude mít v nabídce zatím jen jeden motor a to 24-ventilový šestiválec V6 s objemem 3 litry a maximálním výkonem 155 kW (210 k) s točivým momentem 290 Nm. Výkon motoru bude přenášen na 17palcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Primacy 235/50, přes šestistupňovou manuální převodovku.

Renault Avantime se jistě díky svému nezvyklému vzhledu stane zpestřením silnic. Jak velký úspěch si však u zákazníků tento nezvykle řešený, ale nepochybně zajímavý automobil získá, můžeme jen hádat...



Spolupracujeme s TipCars.com
Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka Byty v Mostě jsou skoro nejlevnější v zemi. Seriál může cenu ještě srazit, tvrdí makléřka

Možnost bydlet jako seriálové hvězdy zřejmě nikdy nebyla…

General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo General Motors představuje svůj nový model. Na evropské trhy posílá elektrokolo

Americká společnost General Motors se přidává k dalším…

Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva Merkelová: Vypovězení smlouvy o likvidaci raket? Pro Evropu to je velmi špatná zpráva

Vypovězení smlouvy o likvidaci raket krátkého a středního…

Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled Unie chce úspornější kamiony, pomoci by měl nový vzhled

Rumunské předsednictví Evropské unie posvětilo návrh…

 
 







Doporučujeme
Ženeva 2019: Seznam premiér tradičního autosalonu už je bohatý Ženeva 2019: Seznam očekávaných premiér

Škoda Kamiq, nové BMW 3 Touring, pátá generace Renaultu…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda…

Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám Jmenuje se Vandal One, má 340 koní a jde po krku okruhovým hračkám

„Dáme motor z Hondy Civic Type R do auta, co váží jen…

 



Legendy na Moje.Auto.cz: Renault Avantime Legendy na Moje.Auto.cz: Renault Avantime

Renault Avantime patří svým vzhledem i počtem vyrobených…

Renault Avantime je mrtev! Renault Avantime je mrtev!

Francouzská automobilka byla svým subdodavatelem donucena…

 



 
Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Jak se žije autojeřábníkovi: Občas jde o život

Dnes 11:33

Asistoval při natáčení hollywoodských hvězd, nejvíc si užívá práci v centru Prahy a nedávno málem přišel o život. To je pětatřicetiletý autojeřábník Jindřich Tomeček.




Blesk.cz

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému herci Bruno Ganzovi bylo 77 let

Zemřel nejslavnější filmový Hitler. Švýcarskému…

Ve věku 77 let zemřel v Curychu švýcarský filmový a divadelní herec Bruno Ganz, informovala dnes agentura DPA s…

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Módní téma týdne: Matrix jménem Grammy

Nejvýznamnější hudební ceny zvané Grammy, jež se ve Staples Center v americkém Los Angeles v rámci již…

 

iSport.cz

Kubiš: Tygři? Nejhorší mančaft. Dvě tyčky v Liberci počítáme jako gól

Kubiš: Tygři? Nejhorší mančaft. Dvě tyčky v Liberci…

Pro Zlín jsou Bílí Tygři jeden z nejneoblíbenějších soupeřů. Pod Ještědem prohráli Berani až do pátečního duelu…

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil Izrael, vzpomněl si i na Spartu

SE SIMONOU: Pět zemí a návrat. Vacka okouzlil…

Ve své kariéře už prošel záložník Kamil Vacek (31) mnoha kluby. Hrál v Česku, Německu, Itálii, Polsku, Dánsku,…

 

Reflex.cz

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární dvojice. Co za tím stálo?

Šimek + Grossmann: Málo známé pozadí zrodu populární…

Přesně před 15 lety, 16. února 2004, zemřel Miloslav Šimek, polovina nezapomenutelné dvojce, kterou tvořil s…

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o bezpečnosti práce

Opatrně s vidlemi! Krvavé sovětské plakáty o…

Překotná industrializace Sovětského svazu tu a tam drhla. Dělníky bylo proto zapotřebí dostatečně expresivně…