Slovo Avantime znamená volně přeloženo předběhnout čas. Francouzská automobilka Renault se tak znovu pokouší předběhnou konkurenci novým odvážně tvarovaným modelem, který je v současné době jediným takovým vozem a to bez ohledu na kategorie, či cenu. Je to velmi futuristicky vyhlížející vůz, který je těžké do nějaké kategorie zařadit.

Avantime totiž vznikl jakoby spojením luxusního kupé s variabilním velkoprostorovým vozem, čemuž nasvědčuje i fakt, že je postaven na platformě modelu Espace. Prvním náznakem tohoto vozu byla studie Avantime, představená na jarním autosalonu v Ženevě v roce 1999 a už půl roku poté, byl na autosalonu ve Frankfurtu představen "předvýrobní" prototyp. Nyní se Renault rozhodl, že Avantime začne vyrábět a to již letos na jaře, takže v prodeji by se měl objevit na podzim tohoto roku. Avantime se má stát odvážným, avantgardním vozem pro moderní cestování, plným kontrastů oproti nynějším zvyklostem.

Exteriér vozu zaujme především nezvyklými liniemi třídveřového vozu a velkou zasklenou plochou nejen oken, ale i střechy. Zcela odlišné jsou i zadní výklopné dveře, které zasahují i do části střechy a umožňují tak lepší přístup k zavazadlovému prostoru. Přední část vozu zvýrazňují nejen xenonové světlomety kryté čirou optikou, ale i nad nimi zajímavě umístěné mřížky, zakrývající přídavné otvory pro sání vzduchu. Bez zajímavosti nezůstaly ani široké boční dveře, které se při otevírání nejprve speciálním mechanizmem posunou vpřed, aby vytvořily více prostoru v úzkých mezerách. Celkový výrazně odlišný vzhled ještě více podtrhuje dvoubarevné provedení karoserie, kde vrchní část vozu je v jiné barvě než spodní. Zda bude toto barevné provedení i v prodeji, však zatím není známo.

Interiér vozu Avantime je také zcela nekonvenční. Hlavně přístrojová deska zaujme až překvapující jednoduchostí, protože volant, dvě páčky pod volantem, řadící páka, centrální displej uprostřed a pár nenápadných tlačítek, to je vše co je na první pohled vidět. Ostatní ovládací prvky a příslušenství jsou příjemně skryty před zraky nenechavců a před prachem ve skrytých schránkách. Mezi tyto na první pohled skryté příslušenství patří i několik zajímavostí jako např. navigační systém nové generace, audio systém se zásobníkem na 6 CD, parkovací systém, automatický systém řízení stěračů podle intenzity deště, klimatizace aj. Ve voze samozřejmě není zapomenuto také na odkládací schránky, jichž je díky prostorné palubní desce opravdu dostatek. Velký prostor pro čtyři cestující ještě více zvýrazňují velké prosklené plochy nejen dveří, ale i střechy, kterou je navíc možné elektricky otevřít až do velikosti 1m2 (!) Pokud je tohle střešní okno za jízdy otevřeno, vzniká ve voze velmi příjemné vzdušné prostředí, které je známé spíše z kabrioletů. U tohoto střešního okna je samozřejmě také pamatováno na ochranu před nepříznivým slunečním zářením - UV filtrem, případně je zde i možnost jeho zakrytí roletkou. Zavazadlový prostor nabízí "dostatečných" 540 litrů místa.

Vozu Avantime samozřejmě nechybí ani prvky aktivní i pasivní bezpečnosti, které také vycházejí z modelu Espace, jež výborně prospěl v bezpečnostních crash-testech Euro NCAP. Mezi tyto bezpečnostní prvky patří například, dva přední a dva boční airbagy, ABS, elektronický stabilizační systém ESP (Bosch páté generace).

Avantime bude mít v nabídce zatím jen jeden motor a to 24-ventilový šestiválec V6 s objemem 3 litry a maximálním výkonem 155 kW (210 k) s točivým momentem 290 Nm. Výkon motoru bude přenášen na 17palcová kola obutá do pneumatik Michelin Pilot Primacy 235/50, přes šestistupňovou manuální převodovku.

Renault Avantime se jistě díky svému nezvyklému vzhledu stane zpestřením silnic. Jak velký úspěch si však u zákazníků tento nezvykle řešený, ale nepochybně zajímavý automobil získá, můžeme jen hádat...



Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Legendy na Moje.Auto.cz: Renault Avantime Legendy na Moje.Auto.cz: Renault Avantime

Renault Avantime patří svým vzhledem i počtem vyrobených…

Renault Avantime je mrtev! Renault Avantime je mrtev!

Francouzská automobilka byla svým subdodavatelem donucena…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…