Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Italský trh v roce 2012: Pokles o 19 %, celkově vede Panda

redakce AUTO.CZ
Diskuze (73)
Prodej nových aut v Itálii loni výrazně zpomalil. Ztrácely všechny značky z čelních příček.

Pokles o 19 %, to je výsledek italského trhu s novými auty za rok 2012. Místo předloňských 1,75 milionu aut proto loni na italských silnicích přibylo jen 1,40 milionu. Ztráty pocítili téměř všichni, žádná z vedoucích značek nebyla ušetřena poklesu o 10 a více procent.

Fiat Panda se stal nejprodávanějším autem roku 2012. Po 18 letech tedy ukončil nadvládu většího modelu Fiat Punto, který se loni musel spokojit s celkově druhým místem – kvůli třetinovému poklesu registrací.

Panda je jedním z mála modelů, který svým prodejcům dělal radost. Díky nové generaci totiž o procento překonala předloňský výsledek, zatímco většina ostatních modelů zažila výrazný propad zájmu. Z dvaceti nejžádanějších modelů jde proti hlavnímu trendu už jen Toyota Yaris a Volkswagen Tiguan.

V roce 2013 by pořadím mohlo zamíchat nové MPV Fiat 500L, které v prosinci dokázalo vyrovnat prodejní výsledky hatchbacku Fiat 500.

Nejprodávanějším dieselovým autem se v Itálii stal Golf, z 34 tisíc celkem prodaných bylo 28 tisíc s motorem TDI. To představuje podíl 82 %. Nejžádanějším kombi je Opel Astra ST, 11 tisíc ks představuje víc než polovinu všech nových Aster v Itálii; nejprodávanějším modelem německých prémiových značek je Mercedes třídy B (12 tisíc ks) následovaný BMW řady 3 a Audi A4 (oba 10 tisíc ks).

Italský trh v roce 2012 - registrace nových aut podle modelů
Poř.model20122011změna
1Fiat Panda1177721158631,6%
2Fiat Punto80010122287-34,6%
3Lancia Ypsilon4440854813-19,0%
4Fiat 5004300760029-28,4%
5Ford Fiesta4204365139-35,5%
6VW Golf3441449158-30,0%
7VW Polo3183145254-29,7%
8Alfa Romeo Giulietta2987834955-14,5%
9Citroen C32929734104-14,1%
10Toyota Yaris28099280950,0%
11Opel Corsa2553940765-37,4%
12Renault Clio2411128714-16,0%
13Nissan Qashqai2390830048-20,4%
14Smart Fortwo2147924112-10,9%
15Peugeot 20819448--
16Ford Focus1900727480-30,8%
17Opel Astra1900530769-38,2%
18Ford C-Max1651320093-17,8%
19VW Tiguan149731170927,9%
20Dacia Duster1474719209-23,2%

Žebříček značek vede Fiat, druhé místo vybojoval Volkswagen. Meziročně si polepšila jen Kia (27 tisíc ks, +39 %) a Land Rover (12 tisíc ks, +38 %), Hyundai a Dacia se svými 43, resp. 26 tisíci registracemi alespoň vyrovnaly výsledek roku 2011.

Kvůli drastickému zdanění drahých a výkonných aut na domácím trhu trpěly klenoty italského automobilového průmyslu. Ferrari si pohoršilo o 56 % na celkových 248 ks, Maserati zažilo propad dokonce o 72 % na pouhých 112 ks!

Italský trh v roce 2012 - registrace nových aut podle značek
Poř.značka20122011změna
1Fiat294778363274-18,9%
2Volkswagen113514138900-18,3%
3Ford98997146861-32,6%
4Opel78889116724-32,4%
5Lancia/Chrysler7141885559-16,5%
6Citroën6943581647-15,0%
7Peugeot6907578297-11,8%
8Renault5981883308-28,2%
9Toyota5517867451-18,2%
10Audi5106260614-15,8%

redakce AUTO.CZ
Diskuze (73)
4. 1. 2013 06:05
Re: Domácí malá auta
Giulietta je na špici ve svém segmentu.
3. 1. 2013 21:16
Re: Domácí malá auta
Alfa Romeo Giulietta je v pořadí prodejů modelů na 8-mé příčce s propadem prodejů "jen" -14,5%, takže to není tak, že nedokáže promluvit do vrchních pozic. A to Giulietta nemá rozhodě lidovou cenu.
Nemůže přeci nikdo čekat, že se dvěma modely bude Alfa v celkových prodejích značek na druhé příčce hned za Fiatem. Jen pro ilustraci druhý Volkswagen má v prodeji 14 modelů, Renault 9 modelů,Peugeot 12 modelů ...

Neříkám, že jsou dva modely to pravé, ale na tu bídu ty výsledky rozhodně nejsou špatné a v budoucnost bude sna d už jen lepší. ;-)
Avatar - Blue Sun
3. 1. 2013 20:27
Re: Pro méně inteligentní (topper)
Jeden rok možná, ale stačí udržet podobný růst dva, tři roky a můžeme se divit, kde Kia bude. Já bych je nepodcenil. Umí dělat líbivá auta, mají dobrou techniku a relativně rozumné ceny.
3. 1. 2013 20:11
Re: Pro méně inteligentní (topper)
No,když mám výrobní kapacity na 10 aut a další rok zvýším výrobní kapacitu a prodám 20 aut,tak jsem na tom mnohem lépe,než ten,který má výrobní kapacitu na 50000 aut a nasledující rok prodá pouze 25000 aut.
Absolutní čísla vypadají ve prospěch druhého,ale jsou stálé výdaje,které způsobí,že neprodukuje zisk,ale ztrátu.Takže je možná lepší být tím prvním,ale v růstu.Nemusí pršet,stačí když kape.A to jsou zase ty procenta inženýři.
Avatar - DRBNUTY
3. 1. 2013 17:57
Re: Převládají malá auta
Ja som poznal jedneho, co mal pred 10 rokmi najnovsi model Audi S8.Stretol som ho na pumpe a tankoval do nej za poslednych 300 korun a chvalil sa, ze sa ide postavit s autom pred discobar zbalit nejakel zlatokopky. >:D