15.9. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Jaguar F-Pace živě: Kočka povyrostla (+video)

Jaguar F-Pace živě: Kočka povyrostla (+video)
 

Hvězdou stánku britské firmy Jaguar bylo její historicky první SUV. V porovnání se sportovně střiženými sedany XE (případně XF) je novinka o dost vyšší. Jak se centimetry navíc projevily v kabině?

Nový F-Pace má být podle vyjádření mateřské automobilky leaderem nejen své třídy v oblasti jízdní dynamiky. Vzhledem ke složité konstrukci podvozku hojně využívající hliníkové slitiny tomu asi i věříme. Nicméně pravda se ukáže až po svezení.

Zatím jsme si F-Pace mohli prohlédnout pouze staticky. Takže jaký je náš první dojem? Stručně řečeno, lehce smíšený. Designem vozu to ale není. Ten je rozhodně zajímavý a hlavně výrazný. To je u prémiových vozů podstatné. Důležité také je, že si novinka zachovává jistou osobitost, takže na první pohled je patrná jeho příbuznost k nejnovější generaci Jaguárů. Třeba v porovnání s německou prémiovou konkurencí vůz nepůsobí tolik opulentně. Pokud se zaměříme na detaily, vzhledem k určení vozu také do lehkého terénu jsou očekávatelné ochranné plasty karoserie. Možná plní svůj účel, nicméně občas vypadají trochu nevkusně.

Video

Příkladem mohou být ty umístěné v zadní části rámu druhého páru bočních dveří. Karoserii možná ochrání, avšak už půl hodiny po premiéře novinky na nich byly jasně viditelné vrypy od nasedání zvědavých novinářů.

V kabině

Přesuňme se ale do interiéru. První pohled na palubní desku bude povědomý všem, kteří měli co do činění s novým Jaguarem XE, případně druhou generací XF. Základní tvary palubní desky jsou na první pohled prakticky shodné. Nějaké výraznější rozdíly jsme ani při bližším zkoumání neodhalili. Modelu XE jsme vytýkali úroveň plastů a bohužel v F-Pace je první dojem v zásadě stejný.

Z ergonomického hlediska vadí třeba umístění panelu s tlačítky ovládání skel dveří. Jsou nejen příliš vysoko, nýbrž i situována tak, že pokud spínač držíte, sjíždějící sklo se téměř vždy dostane do kontaktu s vaší levou rukou.

Co naopak potěší je ovládání klimatizační a ventilační soustavy. Na rozdíl od četné konkurence si v F-Pace můžete změnit teplotu či směr proudění vzduchu samostatným tlačítkem. Nepotřebujete se tedy zbytečně zdlouhavě „proklikávat“ menu multifunkčního rozhraní.

Jaguar F-Pace: Kočka míří oficiálně do terénu

Z hlediska prostornosti je v porovnání s XE vzadu citelně více místa ve svislém směru. V podélném se toho ale moc nezměnilo. Pokud si figurant vysoký 185 cm nastaví sedačku tak, aby mohl řídit, a posadí se takzvaně za sebe, budou se jeho holeně dotýkat zadní strany opěradla předního sedadla. Pro úplnost dodejme, že vystavený F-Pace byl vybaven elektricky stavitelnými zadními sedadly. Jejich krajní sedáky lze posouvat. Tlačítka jsou umístěna na podlaze vedle sedáků, přičemž k našemu překvapení jsou úplně stejná, jaká používal Ford Scorpio z osmdesátých let. Je vidět, že některé věci žijí v autech opravdu dlouho. Bohužel posun zadních sedadel u vystaveného kusu nefungoval.

Pojďme se přesunout dopředu. Na poměry třídy SUV se sedí nezvykle nízko, což je mimořádně příjemné. Pozice za volantem se zdála být prvotřídní. Co zaujalo, bylo ovládání sedadel. Pokud potřebujete sedadlo posunout, stačí zatlačit na příslušný ovladač a dále jej již nemusíte držet. Sedadlo se posouvá za doprovodu zvuku krokového motorku samo. Pokud chcete posuv ukončit, musíte na ovladač opět zatlačit. V extrému hrozí, že vás sedadlo doslova namáčkne na volant, neboť se samo zastaví až v krajní pozici. Nejde tedy o zrovna šťastné řešení.

Závěr

První dojem z F-Pace je trochu smíšený. Zatímco technická úroveň je vynikající, uživatelský pohled novinku možná zbytečně okrádá o kladné body. V každém případě si rádi počkáme na svezení. Je možné, že po svižném projetí několika zatáček a absolvování pražského tankodromu se budeme na první vstup značky se skákající šelmou do segmentu SUV dívat jinak.

Spolupracujeme s TipCars.com
V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy V Liberci hoří sklad hořlavých kapalin Severochemy

Část areálu podniku Severochema v Liberci je v plamenech.…

Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum Volby by vyhrálo ANO, lidovci a STAN by se do sněmovny nedostali, tvrdí průzkum

Sněmovní volby by nyní vyhrálo hnutí ANO se ziskem 28,5…

Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda Tripartita se nedohodla na růstu minimální mzdy, rozhodne vláda

Tripartita se dnes nedohodla na zvýšení minimální mzdy…

Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok Developeři chtějí v Praze dál zdražovat, růst cen se očekává i příští rok

Téměř 80 procent developerů chce letos v Praze zvýšit…

 
 













Blesk.cz

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

Sluníčko rozpálilo Prahu: Do ulic vyjely kropící vozy

V pondělí až 32, v úterý až 31, ve středu až 27, ve čtvrtek až 26 a v pátek až 27 stupňů Celsia. Takové jsou…

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami ho vítali demonstranti

Zeman v Brně: Zastupitelé ho »zazdili«, s urážkami…

Neslavně začala návštěva prezidenta Miloše Zemana na jižní Moravě. Při příjezdu k brněnskému hejtmanství jej…

 

iSport.cz

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného Češi vyzvou Německo

Unikátní bitva oštěpařů na Zlaté tretře. Železného…

Zlatá tretra Ostrava přichází s unikátní atletickou novinkou. V 56. ročníku (28. června 2017) se na Městském…

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský stále patří k nejlepším

Uhrin: Slavia musí posílit, Petržela i Limberský…

Oba kluby v minulosti trénoval, ve Slavii se podílel na výstavbě mužstva, které v sobotu oslavilo ligový titul.…

 

Reflex.cz

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně špatně, říká bývalý velvyslanec

Zemanova kandidatura v ohrožení? Je na tom hodně…

Ohlášená opětovná kandidatura prezidenta Miloše Zemana podle bývalého velvyslance Petra Koláře stále není hotová…

Alena Doláková z Hollywoodu:  Můj LaLa Land nejen s Emmou Stoneovou

Alena Doláková z Hollywoodu: Můj LaLa Land nejen s…

Mladá česká herečka Alena Doláková sice žije v L.A., o čemž každý týden píše na reflex.cz, ale někdy taky musí…