reklama


15.9. 2015 Tomáš Dusil Tomáš Dusil

Jaguar F-Pace živě: Kočka povyrostla (+video)

Jaguar F-Pace živě: Kočka povyrostla (+video)
 

Hvězdou stánku britské firmy Jaguar bylo její historicky první SUV. V porovnání se sportovně střiženými sedany XE (případně XF) je novinka o dost vyšší. Jak se centimetry navíc projevily v kabině?

Nový F-Pace má být podle vyjádření mateřské automobilky leaderem nejen své třídy v oblasti jízdní dynamiky. Vzhledem ke složité konstrukci podvozku hojně využívající hliníkové slitiny tomu asi i věříme. Nicméně pravda se ukáže až po svezení.

Zatím jsme si F-Pace mohli prohlédnout pouze staticky. Takže jaký je náš první dojem? Stručně řečeno, lehce smíšený. Designem vozu to ale není. Ten je rozhodně zajímavý a hlavně výrazný. To je u prémiových vozů podstatné. Důležité také je, že si novinka zachovává jistou osobitost, takže na první pohled je patrná jeho příbuznost k nejnovější generaci Jaguárů. Třeba v porovnání s německou prémiovou konkurencí vůz nepůsobí tolik opulentně. Pokud se zaměříme na detaily, vzhledem k určení vozu také do lehkého terénu jsou očekávatelné ochranné plasty karoserie. Možná plní svůj účel, nicméně občas vypadají trochu nevkusně.

Video

Příkladem mohou být ty umístěné v zadní části rámu druhého páru bočních dveří. Karoserii možná ochrání, avšak už půl hodiny po premiéře novinky na nich byly jasně viditelné vrypy od nasedání zvědavých novinářů.

V kabině

Přesuňme se ale do interiéru. První pohled na palubní desku bude povědomý všem, kteří měli co do činění s novým Jaguarem XE, případně druhou generací XF. Základní tvary palubní desky jsou na první pohled prakticky shodné. Nějaké výraznější rozdíly jsme ani při bližším zkoumání neodhalili. Modelu XE jsme vytýkali úroveň plastů a bohužel v F-Pace je první dojem v zásadě stejný.

Z ergonomického hlediska vadí třeba umístění panelu s tlačítky ovládání skel dveří. Jsou nejen příliš vysoko, nýbrž i situována tak, že pokud spínač držíte, sjíždějící sklo se téměř vždy dostane do kontaktu s vaší levou rukou.

Co naopak potěší je ovládání klimatizační a ventilační soustavy. Na rozdíl od četné konkurence si v F-Pace můžete změnit teplotu či směr proudění vzduchu samostatným tlačítkem. Nepotřebujete se tedy zbytečně zdlouhavě „proklikávat“ menu multifunkčního rozhraní.

Jaguar F-Pace: Kočka míří oficiálně do terénu

Z hlediska prostornosti je v porovnání s XE vzadu citelně více místa ve svislém směru. V podélném se toho ale moc nezměnilo. Pokud si figurant vysoký 185 cm nastaví sedačku tak, aby mohl řídit, a posadí se takzvaně za sebe, budou se jeho holeně dotýkat zadní strany opěradla předního sedadla. Pro úplnost dodejme, že vystavený F-Pace byl vybaven elektricky stavitelnými zadními sedadly. Jejich krajní sedáky lze posouvat. Tlačítka jsou umístěna na podlaze vedle sedáků, přičemž k našemu překvapení jsou úplně stejná, jaká používal Ford Scorpio z osmdesátých let. Je vidět, že některé věci žijí v autech opravdu dlouho. Bohužel posun zadních sedadel u vystaveného kusu nefungoval.

Pojďme se přesunout dopředu. Na poměry třídy SUV se sedí nezvykle nízko, což je mimořádně příjemné. Pozice za volantem se zdála být prvotřídní. Co zaujalo, bylo ovládání sedadel. Pokud potřebujete sedadlo posunout, stačí zatlačit na příslušný ovladač a dále jej již nemusíte držet. Sedadlo se posouvá za doprovodu zvuku krokového motorku samo. Pokud chcete posuv ukončit, musíte na ovladač opět zatlačit. V extrému hrozí, že vás sedadlo doslova namáčkne na volant, neboť se samo zastaví až v krajní pozici. Nejde tedy o zrovna šťastné řešení.

Závěr

První dojem z F-Pace je trochu smíšený. Zatímco technická úroveň je vynikající, uživatelský pohled novinku možná zbytečně okrádá o kladné body. V každém případě si rádi počkáme na svezení. Je možné, že po svižném projetí několika zatáček a absolvování pražského tankodromu se budeme na první vstup značky se skákající šelmou do segmentu SUV dívat jinak.

Spolupracujeme s TipCars.com
Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump

Spojené státy investují obrovské částky na to, aby si…

Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení

Na Národní třídě budou široké zpomalovací prahy určené…

České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici

České akcie by měly podle převažujícího názoru analytiků…

 
 



reklama






reklama




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten zdolal Málagu

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 19. kole španělské ligy doma Málagu 2:1 díky gólům kapitána Sergia Ramose a…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete čekání na jídlo ukrátit střelbou

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete…

S nápadem, jak ozvláštnit pobyt v restauraci, přišli v jednom arizonském baru. Kromě jídla či pití si tu také…

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva byli zachráněni

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod…

Dva Češi přišli o život pod lavinou u Salcburku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté. Dva se podařilo…

 
 
reklama