Jaguar F-Type SVR: Kompresorový pětilitr má 575 koní
Jaguar F-Type SVR je venku. Zatím neoficiálně, ale s konkrétními daty. Nehodlám spekulovat, zda si neúmyslné umístění PDF brožury na web někdo u německého importéra odskáče, nebo ne. Už verze R s 550 koňmi (405 kW) a 680 N.m může přijít někomu zbytečná, každopádně nejvýkonnější F-Type vypadá hodně agresivně jako kupé i roadster. V předním nárazníku i za blatníky přibyly vstupy vzduchu a na zádi mohutné křídlo, které se samo nastavuje, tedy vysouvá a zasouvá dle potřeby. Nechybí ani větší difuzor.
Vidlicový osmiválec 5,0 l je v jejím případě naladěn na 423 kW (575 k), motor dává 700 N.m a sílu přenáší na všechna kola osmistupňový automat. Žádná jiná převodovka alternativně v nabídce není. Akcelerace z klidu na stovku trvá uzavřenému SVR jen 3,7 s, oproti erku si tedy polepšilo o čtyři desetinky. To je docela dost. Maximální rychlost 322 km/h nikoho asi nepřekvapí, doby, kdy jí byly schopné dosáhnout jen nejrychlejší supersporty planety, je dávno pryč, dnes to zvládne i kdejaký sedan... Roadster je pak o 10 km/h pomalejší.
Podvozek má adaptivní tlumiče, uzávěrka zadního diferenciálu je elektronická, dvacetipalcová kovaná kola ušetřila deset kilogramů a jsou obuta do širších pneumatik Pirelli P Zero. Titanovým výfukem shodí auto ještě dalších deset a za zvuk se rozhodně stydět nemusí. Pokud někomu opravdu záleží na hmotnosti své čtyřkolové kočičky, zaškrtne v příplatcích keramické brzdy, díky kterým ručička pomyslné váhy klesne o dalších 21 kg. Ale i klasické ocelové kotouče jsou dimenzovány patřičně. Interiér hraje na sportovní notu, jak se sluší a patří, nabízí sedačky Performance s lepším bočním vedením těla a hliníkové doplňky.
Všichni importéři dostanou jen omezený počet kusů, ceny nejsou dosud známy. Jaguar novinku přiveze zcela jistě do Ženevy, podrobnosti odhalí ještě před ní a s cenami alespoň v eurech jistě nebude otálet. Takže je rozhodně dobré si pospíšit. Prodej začne v květnu, tedy konkrétně v zemi tulipánů, německou brožuru totiž vypátral nizozemský časopis Autovisie.