Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar I-Pace má český ceník. Dva miliony vám stačit nebudou

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
Po vzhledu a technice elektromobilu I-Pace nejsou tajemstvím ani oficiální české ceny. Na kolik novinka přijde v jednotlivých výbavách?

Elektrickou novinku Jaguar I-Pace odhalila britská automobilka krátce před ženevským autosalonem, kde jsme si ji mohli prvně prohlédnout naživo. Jen připomeňme, že vůz dostal lithium-iontové baterie s kapacitou 90 kWh, měření cyklem WLTP avizuje dojezd 480 kilometrů na jedno nabití. Auto disponuje výkonem 294 kW a 696 N.m točivého momentu. Z klidu na stovku I-Pace zrychluje 4,8 sekundy.

I-Pace lze objednat ve třech, respektive čtyřech výbavových provedeních – S, SE a HSE a třešničkou na dortu je First Edition, jež se bude nabízet jen v průběhu prvního roku.

Se stupněm S startuje elektromobil na 2.039.092 Kč. I když jde o vstupní provedení, již v něm jde o bohatě vybavený vůz. Auto je posazeno na 18“ kolech z lehkých slitin, disponuje LED světlomety, sportovními sedačkami, které jsou vpředu nastavitelné v osmi směrech, 12,3“ displejem s navigací či audiosystémem Meridian s 11 reproduktory. Z položek asistenčních systémů stojí za zmínku sledování pozornosti řidiče, nouzové brzdění, zadní parkovací kamera nebo paket Park Pack s parkovacími senzory, varováním před kolizí při couvání či sledování bezpečného vystupování.

Vyšší provedení SE už stojí 2.246.365 Kč a navíc nabízí dvacetipalcová kola, ostřikovače světlometů, dálková světla s asistentem, elektricky ovládané víko zavazadelníku, sedačky nastavitelné v 10 směrech s paměťovou funkcí či balíček Drive Pack s adaptivním tempomatem a asistentem pro jízdu v koloně, nouzové brzdění při vysoké rychlosti a systém sledování slepého úhlu.

Výbavový stupeň HSE je taktéž posazen na dvacítkách a stojí 2.402.697 Kč. Součástí jsou Matrix LED světlomety, senzorově ovládané víko zavazadelníku, sedadla vpředu nastavitelná v 18 směrech, navíc vyhřívaná a chlazená, vzadu pak také vyhřívaná. Vyspělejší je i audiosystém Meridian Surround, jenž disponuje vyšším výkonem a 17 reproduktory.

Atraktivní volbou může být provedení First Edition, které se nabízí výhradně v prvním modelovém roce. Specifikace se značně inspiruje konceptem, který elektromobilu předcházel. Kromě bohaté nabídky barev venku i v interiéru je k dispozici panoramatické střešní okno, zatmavená skla od sloupku B, vyhřívané čelní sklo, trysky ostřikovačů i multifunkční volant obšitý kůží, či čtyřzónová klimatizace.

Po jízdní stránce potěší elektronicky řízení vzduchové odpružení či adaptivní podvozek s konfigurovatelným režimem Dynamic. To všechno za částku 2.668.413. Kdyby vám obouvané dvacítky nestačily, můžete sáhnout dokonce po 22“ obutí, za které připlatíte 65.558 Kč.

Neprahnete-li po panoramatickém střešním okně (za příplatek 33.585 Kč), můžete nechat zbarvit střechu v černé barvě za 17.040 Kč. Za bílý a černý lak se nepřiplácí, metalické odstíny pak přijdou na 25.963 Kč, případně 57.701 Kč za prémiové zpracování černé a stříbrné.

Exteriér auta můžete vyšperkovat dvěma designovými pakety – Black Exterior Pack nabídne lesklé černé okenní lišty a černou masku chladiče za 10.146 Kč. Odvážnějším provedením je Carbon Fibre Exterior Pack s předními a zadními lištami, kryty zpětných zrcátek a obložením spodní části dveří z uhlíkového kompozitu za 94.955 Kč.

Jaguar k tomu všemu poskytne zákazníkům tříletou záruku omezenou na 100.000 kilometrů. Delší záruka se vztahuje na akumulátor, na který dostanete „krytí“ po dobu osmi let, respektive 160.000 kilometrů.

Jaguar I-Pace - technické údaje a české ceny
Pohon4x elektromotor
Max. výkon [kW]294
Max. točivý moment [N.m]696
Max. rychlost [km/h]200
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,8
Objem zavazadelníku [l]638*-656
Pohotovostní hmotnost [kg]2208
Akumulátor [kWh]90
Spotřeba dle WLTP [kWh/100 km]21,2
Dojezd dle WLTP [km]až 480
Cena S [Kč]2.039.092
Cena SE [Kč]2.246.365
Cena HSE [Kč]2.402.697
Cena First Edition [Kč]2.668.413
*se vzduchovým odpružením

Stanislav Kolman
Diskuze (26)
21. 3. 2018 09:43
Re: No neber to
Určitě to hodím na blog. Zkusím týden fungovat jako jezdím s běžným autem.
21. 3. 2018 09:25
Re: No neber to
Potom daj vedieť.
21. 3. 2018 08:35
Re: Kryptokurentní krasavec
cena ee v CR ale zustava relativne nemenna, pro majitele BEV se diky tarifun dokonce celkem vyrazne snizuje alespon v domacich podminkach kdy prumer CR nekde okolo 4000 za MWh a s tarifem pro BEV se da dostat na cca 2500 za MWh (pro celou domacnost) pro nekoho kdo denne dojizdi treba do 200km a ma moznost nabijet jak doma, tak treba v praci, a zaroven auto na delsi trasy potrebuje jen obcas (pocitam ze vetsina majitelu Ipace ho asi nebude mit jako jedine auto v rodine) tak muze na provozu usetrit celkem hodne, v Praze pak i celkem vyrazne na parkovani

to jak to bude v CR prodejny nebo neprodejny ukazou az prodejni cisla, ale Jaguaru se tu neproda moc ani tak, kolik jich rocne prodaj, par set? do tisicovky? nevim netusim
21. 3. 2018 08:28
Re: Je to těžký
objem prodeju baterii do BEV ale i v dalsich oborech jako je spotrebni elektronika za posldnenich 10 let stoupla 35x, presto cena baterii za tu dobu klesla na osminu (1/8), a to i presto ze nektere ze surovin stoupoly na cene az 12x, proste z obrich marzi se stavaj min obri marze a casem se z nich stanou bezne marze, porad se totiz bavime o relativne male serii vyroby, vem si ze by se rocne vyrobilo jen 1-2 miliony aut, kolik by asi staly pri techto poctech? opravdu by slo poridit treba neco jako Sandero za 180 tisic? spis ne, a trh by se soustredil na drazsi kousky s vetsi marzi

psal jsem to myslim i zde do diskuze, nejvetsi naklady na vyrobu baterii jsou podle LG Chem (dnes asi jeden z nejvetsich dodavatelu bateri pro BEV) ve vyrobnim procesu baterii , a to udajne az 82% nakladu
21. 3. 2018 08:03
Re: No neber to
F-Type a Fabka ještě pořád nějak nesplňuje pohodové rodinné svezení. Mám slíbený I-Pace na týden, jsem zvědav kolik reálně ujede.