Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar Land Rover konečně představuje očekávaný šestiválec. Debutuje v Range Roveru Sport

David Bureš
Diskuze (18)
Nový řadový třílitr s dvojitým přeplňováním postupně nahradí dosavadní vidlicový šestiválec. Spárován bude s 48V elektrickou sítí.

V těžkém období pro Jaguar Land Rover (JLR) související s obří finanční ztrátou přichází z Velké Británie konečně jedna dobrá zpráva. Britská automobilka konečně odhaluje napjatě očekávaný řadový šestiválec rodiny Ingenium, o jehož příchodu se mluví už léta. Jako první jej využije Range Rover Sport ve speciální edici HST.

Nový řadový šestiválec byl vyvíjen tak, aby byl lehký, poskytl více síly a zároveň byl úspornější. Proto využívá dvojici přeplňování, které kombinuje turbodmychadlo typu twin-scroll a elektrický kompresor. To zajišťuje prakticky okamžité reakce a vysoký točivý moment už v nízkých otáčkách.

Nechybí ani spárování s 48V elektrickou palubní sítí, uchovávající elektřinu pro pozdější využití, vozy s tímto motorem tudíž budou mildhybridy. Je to tudíž další krok ke splnění plánu JLR mít do roku 2020 všechny modely nějakým způsobem elektrifikované.

Video se připravuje ...

Účinnosti pomáhá i kontinuální variabilní časování ventilů, zatímco proměnné časování vaček zajistí optimální spalování za všech podmínek. Výsledkem toho všeho je, že oproti dosavadnímu vidlicovému třílitru nový agregát sdílející architekturu se čtyřválcovými dvoulitry Ingenium vypouští o 12 % méně oxidu uhličitého, zatímco emise pevných částic klesly o 75 %.

Nový zážehový šestiválec vlastního vývoje debutuje ve speciální edici Range Rover Sport HST, v níž poskytuje výkon 400 koní (294 kW) a točivý moment 550 N.m. To umožňuje tomuto SUV zrychlit z 0-100 km/h za 6,2 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 225 km/h.

Range Rover Sport HST se kromě nového motoru liší od ostatních variant také svým vzhledem, který oživují karbonové doplňky na kapotě, přídi nebo víku kufru. Uvnitř najdeme čalounění ve specifické barevné kombinaci nebo semišové prvky.

O nových řadových šestiválcích rodiny Ingenium se hovoří už od roku 2014, později se spekulovalo o tom, že na trh dorazí v závěru roku 2017. K tomu ale nedošlo, motor odvozený od dvoulitrového čtyřválce Ingenium byl odsouván, až jsme se ho nakonec dočkali až letos. Vyrábět se bude po boku čtyřválců Ingeninum a turbodieselů v závodě Wolverhampton, po Range Roveru Sport se objeví i v dalších modelech. Očekáváme ho třeba v letos modernizovaném Jaguaru XF.

David Bureš
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - praděda7
13. 2. 2019 22:25
Re: Nevěřil jsem!
Původně jsem jasně napsal nějaký Austin, takže jsem měl na rozdíl od Zemana pravdu a takový vůz existoval a dokázal jsem to, i když původní odkaz byl "nedotažený"....... ;-)
Avatar - white label
13. 2. 2019 20:41
Re: Nevěřil jsem!
Připomínáš mi Zemana s jeho hledáním údajného Peroutkova článku.
Šlo o "překlep", Austin 3-Litre, na který jsi dal původně odkaz, měl podélně uložený 3L motor a zadní náhod.
Teď najednou dáváš odkaz na jiného Austina (Kimberley/Tasman), viz i odlišné foto v tomto odkazu, s menším motorem (2,2), takže chtělo by to trochu soudnosti, nebo si pořiď Ovčáčka, ať to pak za tebe okecává. ;-)

Jeho zástavba vypadala nějak takhle:
[odkaz]
Avatar - praděda7
13. 2. 2019 20:22
Re: Nevěřil jsem!
No nedalo mě to a pátral jsem dál. Něco mě říkalo, že se tenkrát psalo, že je to jediný vůz s šestiválcem napříč a taky že jo. Takže o žádný překlep nešlo. [odkaz]
13. 2. 2019 18:25
Re: Hmm
Tak já jsem skromný. S novým R 6 se rád spokojím.
Avatar - white label
13. 2. 2019 18:02
Re: Nevěřil jsem!
Byl to RWD, to FWD v tom odkazu musí být nějaký "překlep".