Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XFR-S: Lovec M5 s 550 koňmi

Michal Fokt
Diskuze (22)

Tak ho tu konečně máme v celé jeho drsné kráse - řádně okřídlený nejostřejší sedan značky Jaguar, zacílený na BMW M5.

Jaguar nám pod laskavým indickým dozorem jen vzkvétá a už před delší dobou se ze značky, která pořádně nevěděla, co vlastně chce, (opět) stala uznávaná sportovní prémiovka a s tím pochopitelně souvisí i rozšíření portfolia o opravdu ostré modely.

Tím nejsportovnějším, co si budete už napřesrok moci koupit se čtyřmi dveřmi a skákající kočkou na zádi, bude vůz Jaguar XFR-S, jehož světová premiéra proběhne už zítra na autosalonu v Los Angeles. Kromě drsně vyhlížejícího předního nárazníku, jenž vizuálně hravě strčí do kapsy doposud vládnoucí XFR a černě lakované masky chladiče ho poznáte podle jinak tvarovaných prahů. Záď je až na černě lakovanou lištu stejná, ale zdobí ji na evropskou značku až překvapivě velké křídlo na víku kufru.

Ale dost kochání, přejděme k faktům. Kompresorem přeplňovaný pětilitrový V8 disponuje výkonem 550 koní, tedy o 40 více, než má XFR a točivým momentem 680 Nm, což je o pořádných 55 Nm více. Díky tomu pokoříte z klidu stovku za 4,4 s a rozjedete se na rychlost 300 km/h.

Nový bodykit karoserie, vyobrazené v laku French Racing Blue, zvyšuje přítlak o 70 %, přičemž v žádném z dílů nechybí určitý podíl uhlíkového kompozitu. Nový design mají také kola se šesti masivními paprsky. Jaguar XFR-S nemá být běžná masovka, Britové jej vyrobí pouze jako limitovanou edici. Počet aut pro Evropu není znám, ale třeba USA dostanou pouze 200 kousků.

Michal Fokt
Diskuze (22)
29. 11. 2012 12:07
Re: LSD
Mě se křídlo zrovna líbí. Je chic. Si nemůžu pomoct, ta * vypadá furt jak mondeo. Stejně jako Aston Martin, nebo Maserati.
29. 11. 2012 10:53
Re: Rýchlý-Silný
Pěkné. Mě se velmi zamlouvá tato jasně modrá. Možná trochu kýčovitá, ale výborně nabourává britskou usedlost spojenou s Jaguarem. Často potkávám XKR-S v této modré a je to nádhera.
Ve vztahu k XKR-S a nyní k XFR-S musím konstatovat, že Jaguaro se povedlo dle mne potřebné přiostření a zdrsnění klasických tvarů, tak jak to dnes žádá doba a zároveň to nepřesahuje hranici konzervativnosti. Ano, možná je to na hraně kýče, ale maximálně na hraně. A naopak toto postrádám u Aston Martinu. Výborné klasické tvary. Stará škola v moderní době, ale postrádám v rámci běžných modelů něco chuligánského. One-77 beru jako limitku. A V12 Vantage výborný, ale jeden. ;-\
29. 11. 2012 07:51
Re: Rýchlý-Silný
Pěkná silnice :yes:
Avatar - vijo
29. 11. 2012 02:46
LSD
Ak z toho chcú mať "M5 killer" mohli by ponúknuť samosvor na úrovni... Inak je to vydarené auto s nevydareným krídlom, perfektná farba.
Avatar - HitmanPB
29. 11. 2012 00:03
Tak táto fotografia je určite z reálu...
[odkaz] :no: