Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jaguar XJ dostal facelift, přijíždí nová vrcholná výbava Autobiography

Ondřej Chamilla
Diskuze (30)
Jaguar prezentuje luxusní sedan XJ modelového roku 2016 jako nejvýraznější a nejdynamičtější vůz ve třídě. Úpravy obsahují nový stupeň výbavy, pozměněný vzhled i techniku.

Novinek je v případě faceliftu Jaguaru XJ je více než dost. Začít můžeme pozměněným vzhledem s novými nárazníky a plně diodovými čelními světlomety. Změny se dotkly i zadních svítilen a dalších detailů. Objednat si můžete také černý paket, který dělá vzhled vozu agresivnější.

Uvnitř pak najdete nový informační systém InControl Touch Pro, který nabízí vylepšenou navigaci, konektivitu s Androidem i iOs, Wifi hotspot a také audio Meridian s výkonem 1.300 W a 26 reproduktory. Kaplička přístrojů je pak tvořena nastavitelným 12.3 palcovým displejem, který umí ukazovat mapu navigace.

Novinkou ve výbavě je rovněž adaptivní tempomat s pomocníkem pro zácpy, detekce provozu při couvání či poloautomatické parkování či kamera s ptačím pohledem.

Elektrický posilovač řízení má snížit spotřebu a zlepšit cit i reakce. Elektronická funkce All-Surface Progress Control zajišťuje hladkou a efektivní jízdu na povrchu se sníženou přilnavostí. Vylepšený třílitrový turbodiesel pak nyní nabízí výkon 300 koní (221 kW) oproti dřívějším 275 a točivý moment rovných 700 N.m při snížení emisí o 6 procent a zlepšení zrychlení z klidu na sto kilometrů v hodině za 6,2 sekund.

Novinkou jsou také vrcholný stupeň výbavy Autobiography, který je dostupný pouze pro prodloužené varianty L a jezdí na 20 palcových kolech. Ve výbavě nechybí luxusní zadní sedadla či zábavní systém. Objednat si můžete rovněž variantu R-Sport, která přináší úpravu vzhledu včetně decentního zadního spoileru. V interiéru pak najdete sportovní sedadla a jiné detaily.

Základní pohonnou jednotkou nového XJ je dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec se 177 kW. O dieselu jsme již hovořili, nad ním pak stojí benzinový kompresorový šestiválec dostupný i s pohonem všech kol, který má 250 kW. Vrcholem jsou tři verze osmiválce, a to s výkonem 346, 375 a 405 kW. Všechny jednotky jsou spojeny s osmistupňovým automatem ZF a standardně posílají výkon na zadní nápravu.

Vůz vzniká podobně jako sportovní F-Type v britské továrně Castle Bromwich a do prodeje má zamířit letos na podzim.

Jaguar XJ 2016 - technická data
Motor2.0 Turbo3.0 V6 diesel3.0 V6 kompresor5.0 V8
Převodovka8AT8AT8AT8AT
Zdvihový objem (cm3)1.9992.9932.9955.000
Válce/ventily4/46/46/48/4
Největší výkon (kW/min-1)177/5500221/4000250/6500405/6000-6500
Točivý moment (N.m/min-1)340/2000-4000700/2000450/3500-5000680/3500-4000
Maximální rychlost (km/h)241250250280
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,96,25,94,6
Spotřeba (l na 100 km)8,45,79,111,1

Ondřej Chamilla
Diskuze (30)
16. 6. 2015 12:48
Re: Prodeje
Nebral bych to optikou prodejních čísel. Na Jaguaru je nejlíp vidět, že v tradičních segmentech (třeba sedany) se usnout v koutku nevyplácí.
V SUV sektoru se dá mnohem líp fungovat i s druhdy pošramocenou pověstí (LR).
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2015 10:55
Re: Experimental Jaguar
Jeden známej řiká že žlutý auto si kupuješ navěky a s červenou limuzínou to asi nebude o moc lepší :-)

Na QP se často zapomíná i když viz já včera 20:32 je to průkopník a zakladatel kategorie :yes:
Avatar - Hammunasakra
16. 6. 2015 10:53
Re: Prodeje
Jj to je prostě klasika [odkaz] [odkaz] [odkaz] :yes: :-)
16. 6. 2015 10:50
Re: Experimental Jaguar
Vidíš, na QP jsem úplně zapomněl.

To je otázka. Já jich už pár viděl, ale moc to nebude. A záleží jaká červená. Mně osobně jdou víc ke kupé než k sedanům. Kdyby jich jezdilo více, možná by si to sedlo.
Avatar - Barrichello
16. 6. 2015 10:46
Re: Prodeje
A XJ sou nejvíc vidět ty z 80-90. let let, sem tam nějaká X350 a tahle nová generace. Aspon po Praze k vidění občas sou.