19.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil - dus.png

Jak vypadá motor 1.9 TDI po 691.000 ujetých kilometrech? Výsledek vás v lecčem překvapí!

Na první pohled trochu omšelá první generace Škody Octavia strávila svůj život ve Velké Británii. Dodnes najela značných 691.000 km. Jak se na ní tak vysoký proběh podepsal? V jakém stavu je její motor a podvozek?

Na první pohled auto vypadá jako každá jiná Škoda Octavia první novodobé generace. Její výroba začala v roce 1996 a šlo o první kompletně vyvinutý vůz pod taktovkou Volkswagenu. Exemplář zachycený ve videu byl vyroben v roce 1998 a pod jeho kapotou bije motor 1.9 TDI. Tedy legendární přeplňovaný vznětový čtyřválec ještě ve své původní variantě s rotačním čerpadlem. Že jsou tyto motory odolné a spolehlivé, ví dnes už i malé dítě.

Mnohá tato auta ale dnes mohou mít najeto i k jednomu milionu kilometrů. Problém je, že u dovezených ojetin tak vysoké číslo na počitadle uvidíte jen zřídka. Pokud totiž někdo takto ojetou Octavii dovezl ze zahraničí, zpravidla její stav tachometru patřičně „upravil“.

Nicméně o to tady teď nejde. Nás zajímá, jak se zub času a ujeté kilometry podepsaly na konkrétním exempláři z přiloženého videa. Jako první přichází na řadu motor. Velkým problémem moderních motorů jsou sklony k zanášení karbonem. Zpravidla se to týká sacího potrubí a příčnou je paradoxně snaha o snížení emisí oxidů dusíku. Za tímto účelem motory používají systém recirkulace spalin EGR. Mastné spaliny však toto zařízení zalepují a zanášejí karbonem, jak je ostatně dobře vidět po demontáži EGR ventilu. Nánosů je ale přesto méně vzhledem k tak velkému počtu ujetých kilometrů než na modernějších motorech, splňujících třeba emisní normu Euro 5. Ty jsou takto zaneseny zpravidla mnohem dříve. Důvodem je intenzivnější recirkulace spalin. Prostě jejich EGR přepouští spaliny ve větší míře než na motorech splňujících Euro 2 či Euro 3.

Pamatujete? Toto jsou nejslavnější limitované edice vozů Škoda!

Největší překvapení se ale událo po sejmutí ventilového víka. Že mají motory 1.9 TDI dnes často ojeté vačky, je známý fakt. Příčinou jsou jednak současně bezpopelné oleje a dále fakt, že rozvodový mechanismus využívá systém, kdy vačka stlačuje přímo hrníčková zdvihátka. Ventilový mechanismus tedy nepoužívá vahadla s rolnami, které by snižovaly tření a tedy i opotřebení. Na motoru ukázané Octavie jsou však palce vaček jen zcela minimálně opotřebené. Jde o vzhledem k tolika najetým kilometrům o málo vídaný stav. Většinou je opotřebení výraznější. To svědčí o pravidelném, spíše častějším servisu a hlavně o používání opravdu kvalitních olejů.

Také zbytek auta překvapil. Koroze je zespodu minimum, úniky oleje sice jsou, avšak ne v nějak extrémní míře a naprostým šokem je původní výfuk, jehož rok výroby sedí s rokem výroby vozidla. Opravdu nevídané! Když už nic jiného, minimálně toto video dokazuje, jak kvalitním produktem původní novodobá Škoda Octavia byla.


Přidat názorDiskuse: Jak vypadá motor 1.9 TDI po 691.000…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat? V Česku dnes koupíte nové auto se zárukou už za 170.000 Kč. Co od něj čekat?

Pořídit dnes nové auto se zárukou za méně než 200.000…

Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů Přísná pravidla pro STK se změní. Platila jenom pár týdnů

Deník E15 tento týden upozornil na velice přísná pravidla…

 






 
Do soutěží FIA míří první čínská značka. Lynk & Co bude působit ve WTCR

Do soutěží FIA míří čínská značka Lynk & Co, objeví se v šampionátu WTCR

Dnes 13:17

Automobilka Lynk & Co se stane první čínskou značkou, která se objeví pod hlavičkou Mezinárodní automobilové federace. Konkrétně jde o nového člena šampionátu WTCR.




Blesk.cz

Dálnice D10 ve směru na Prahu stála. Na dopravním tahu hořelo auto

Dálnice D10 ve směru na Prahu stála. Na dopravním…

Dálnici D10 uzavřel dnes na 32. kilometru ve směru na Prahu nedaleko Benátek nad Jizerou na Mladoboleslavsku…

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho získat? Radily odbornice na Horké lince Blesku

Příspěvek na bydlení: Kdo na něj má nárok? Jak ho…

Více peněz potřebným, ale také přísnější pravidla! Tak začátkem letošního roku stát nově nastavil pravidla pro…

 

iSport.cz

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Šumulikoski hledá trenéra pro Slovácko: Zkouším také Habance

Hledá pro Slovácko trenéra na delší dobu. Taky se snaží narovnat zaseklou komunikaci mezi hráči a realizačním…

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius. Přišlo mi nefér, co řekl

Skuhravý o Opavě: Její trenér musí být génius.…

Dukla vs. Opava jako jeden ze šlágrů kola FORTUNA:LIGY? Před sezonou by to znělo jako nepovedený vtip, v neděli…

 

Reflex.cz

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc poletíme dřív, než postavíme lávku v Troji, slibuje

Českou NASA povede expert na mosty Dolínek. Na Měsíc…

Poslanec a dosluhující náměstek pražské primátorky Adriany Krnáčové Petr Dolínek navrhuje vznik Národní kosmické…

Počet státních zaměstnanců  roste. Stát vydá příští rok na jejich platy 210 miliard

Počet státních zaměstnanců roste. Stát vydá příští…

Výdaje na platy zaměstnanců státu by měly v příštím roce vzrůst proti letošnímu plánovanému objemu o 23,3…