19.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil - dus.png

Jak vypadá motor 1.9 TDI po 691.000 ujetých kilometrech? Výsledek vás v lecčem překvapí!

Na první pohled trochu omšelá první generace Škody Octavia strávila svůj život ve Velké Británii. Dodnes najela značných 691.000 km. Jak se na ní tak vysoký proběh podepsal? V jakém stavu je její motor a podvozek?

Na první pohled auto vypadá jako každá jiná Škoda Octavia první novodobé generace. Její výroba začala v roce 1996 a šlo o první kompletně vyvinutý vůz pod taktovkou Volkswagenu. Exemplář zachycený ve videu byl vyroben v roce 1998 a pod jeho kapotou bije motor 1.9 TDI. Tedy legendární přeplňovaný vznětový čtyřválec ještě ve své původní variantě s rotačním čerpadlem. Že jsou tyto motory odolné a spolehlivé, ví dnes už i malé dítě.

Mnohá tato auta ale dnes mohou mít najeto i k jednomu milionu kilometrů. Problém je, že u dovezených ojetin tak vysoké číslo na počitadle uvidíte jen zřídka. Pokud totiž někdo takto ojetou Octavii dovezl ze zahraničí, zpravidla její stav tachometru patřičně „upravil“.

Nicméně o to tady teď nejde. Nás zajímá, jak se zub času a ujeté kilometry podepsaly na konkrétním exempláři z přiloženého videa. Jako první přichází na řadu motor. Velkým problémem moderních motorů jsou sklony k zanášení karbonem. Zpravidla se to týká sacího potrubí a příčnou je paradoxně snaha o snížení emisí oxidů dusíku. Za tímto účelem motory používají systém recirkulace spalin EGR. Mastné spaliny však toto zařízení zalepují a zanášejí karbonem, jak je ostatně dobře vidět po demontáži EGR ventilu. Nánosů je ale přesto méně vzhledem k tak velkému počtu ujetých kilometrů než na modernějších motorech, splňujících třeba emisní normu Euro 5. Ty jsou takto zaneseny zpravidla mnohem dříve. Důvodem je intenzivnější recirkulace spalin. Prostě jejich EGR přepouští spaliny ve větší míře než na motorech splňujících Euro 2 či Euro 3.

Pamatujete? Toto jsou nejslavnější limitované edice vozů Škoda!

Největší překvapení se ale událo po sejmutí ventilového víka. Že mají motory 1.9 TDI dnes často ojeté vačky, je známý fakt. Příčinou jsou jednak současně bezpopelné oleje a dále fakt, že rozvodový mechanismus využívá systém, kdy vačka stlačuje přímo hrníčková zdvihátka. Ventilový mechanismus tedy nepoužívá vahadla s rolnami, které by snižovaly tření a tedy i opotřebení. Na motoru ukázané Octavie jsou však palce vaček jen zcela minimálně opotřebené. Jde o vzhledem k tolika najetým kilometrům o málo vídaný stav. Většinou je opotřebení výraznější. To svědčí o pravidelném, spíše častějším servisu a hlavně o používání opravdu kvalitních olejů.

Také zbytek auta překvapil. Koroze je zespodu minimum, úniky oleje sice jsou, avšak ne v nějak extrémní míře a naprostým šokem je původní výfuk, jehož rok výroby sedí s rokem výroby vozidla. Opravdu nevídané! Když už nic jiného, minimálně toto video dokazuje, jak kvalitním produktem původní novodobá Škoda Octavia byla.


Přidat názorDiskuse: Jak vypadá motor 1.9 TDI po 691.000…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé Škoda Kodiaq má i svou temnou stránku. Na toto si stěžují její majitelé

Mladoboleslavská automobilka se momentálně chlubí…

Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít Nové Suzuki Jimny na oficiálních fotkách. Je takové, jaké jej chceme mít

Po internetu už před časem kolovalo několik špionážních…

 



Připomeňte si Škodu Octavia Inferno. V čem byl speciál za ďábelskou cenu zvláštní? Připomeňte si Škodu Octavia Inferno. V čem byl speciál za ďábelskou cenu zvláštní?

Speciální edice Inferno vznikla na základech jedničkové…

Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla... Hledáte unikátní Škodu Octavia? Jedna by tu byla...

Škoda postavila jen 100 exemplářů Octavie RS v edici WRC.…

 



 
Poprvé za volantem nové Kie Ceed. S novým 1.4 T-GDI je výtečná!

Poprvé za volantem nové Kie Ceed. S novým 1.4 T-GDI je výtečná!

Dnes 09:50

Druhá nejprodávanější Kia v Evropě se dočkala nové generace. Zatímco s novým čtyřválcem 1.4 T-GDI nadchla, tříválec 1.0 T-GDI dokázal, že o moc povedený motor nejde.




Blesk.cz

Rockeři z Iron Maiden rozproudí Prahu: Víme, které písně zazní!

Rockeři z Iron Maiden rozproudí Prahu: Víme, které…

Praha na začátku léta zažívá vyloženě smršť vystoupení hudebních legend. Tu odstartoval před polovinou června…

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300 milionů! Podívejte!

Svatba rozmazlené dcery miliardáře stála 300…

Svatba je výjimečnou událostí v životě, tak proč do toho nevrazit co nejvíc peněz? Zvlášť když jste ruský…

 

iSport.cz

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů, hrací dny, play off

Program MS ve fotbale 2018: Kompletní rozpis zápasů,…

Mistrovství světa ve fotbale 2018 v Rusku nabídne od 14. června celkem 64 zápasů, ze kterých 8. července vzejde…

Nové logo ligy? Nejdřív to byl šok, pak krása, říká ředitel Fortuny

Nové logo ligy? Nejdřív to byl šok, pak krása, říká…

Tomu logu neuniknete. Tedy pokud budete od další sezony sledovat dění v nejvyšší fotbalové soutěži FORTUNA:LIGA,…

 

Reflex.cz

Putování Slovenskem: Poluvsie, obec, kde se narodil náš hrdina, parašutista Jozef Gabčík

Putování Slovenskem: Poluvsie, obec, kde se narodil…

Poluvsie, místo s poměrně krkolomným názvem, které se nachází nedaleko slovenské Žiliny, mnoho Čechů pořád…

Spojené státy odcházejí z Rady OSN pro lidská práva. Rada si prý z lidských práv tropí posměch

Spojené státy odcházejí z Rady OSN pro lidská práva.…

Spojené státy dnes oficiálně oznámily, že odcházejí z Rady OSN pro lidská práva (UNHRC). Tento orgán, který má…