19.5. 2018 Tomáš Dusil Tomáš Dusil - dus.png

Jak vypadá motor 1.9 TDI po 691.000 ujetých kilometrech? Výsledek vás v lecčem překvapí!

Na první pohled trochu omšelá první generace Škody Octavia strávila svůj život ve Velké Británii. Dodnes najela značných 691.000 km. Jak se na ní tak vysoký proběh podepsal? V jakém stavu je její motor a podvozek?

Na první pohled auto vypadá jako každá jiná Škoda Octavia první novodobé generace. Její výroba začala v roce 1996 a šlo o první kompletně vyvinutý vůz pod taktovkou Volkswagenu. Exemplář zachycený ve videu byl vyroben v roce 1998 a pod jeho kapotou bije motor 1.9 TDI. Tedy legendární přeplňovaný vznětový čtyřválec ještě ve své původní variantě s rotačním čerpadlem. Že jsou tyto motory odolné a spolehlivé, ví dnes už i malé dítě.

Mnohá tato auta ale dnes mohou mít najeto i k jednomu milionu kilometrů. Problém je, že u dovezených ojetin tak vysoké číslo na počitadle uvidíte jen zřídka. Pokud totiž někdo takto ojetou Octavii dovezl ze zahraničí, zpravidla její stav tachometru patřičně „upravil“.

Nicméně o to tady teď nejde. Nás zajímá, jak se zub času a ujeté kilometry podepsaly na konkrétním exempláři z přiloženého videa. Jako první přichází na řadu motor. Velkým problémem moderních motorů jsou sklony k zanášení karbonem. Zpravidla se to týká sacího potrubí a příčnou je paradoxně snaha o snížení emisí oxidů dusíku. Za tímto účelem motory používají systém recirkulace spalin EGR. Mastné spaliny však toto zařízení zalepují a zanášejí karbonem, jak je ostatně dobře vidět po demontáži EGR ventilu. Nánosů je ale přesto méně vzhledem k tak velkému počtu ujetých kilometrů než na modernějších motorech, splňujících třeba emisní normu Euro 5. Ty jsou takto zaneseny zpravidla mnohem dříve. Důvodem je intenzivnější recirkulace spalin. Prostě jejich EGR přepouští spaliny ve větší míře než na motorech splňujících Euro 2 či Euro 3.

Pamatujete? Toto jsou nejslavnější limitované edice vozů Škoda!

Největší překvapení se ale událo po sejmutí ventilového víka. Že mají motory 1.9 TDI dnes často ojeté vačky, je známý fakt. Příčinou jsou jednak současně bezpopelné oleje a dále fakt, že rozvodový mechanismus využívá systém, kdy vačka stlačuje přímo hrníčková zdvihátka. Ventilový mechanismus tedy nepoužívá vahadla s rolnami, které by snižovaly tření a tedy i opotřebení. Na motoru ukázané Octavie jsou však palce vaček jen zcela minimálně opotřebené. Jde o vzhledem k tolika najetým kilometrům o málo vídaný stav. Většinou je opotřebení výraznější. To svědčí o pravidelném, spíše častějším servisu a hlavně o používání opravdu kvalitních olejů.

Také zbytek auta překvapil. Koroze je zespodu minimum, úniky oleje sice jsou, avšak ne v nějak extrémní míře a naprostým šokem je původní výfuk, jehož rok výroby sedí s rokem výroby vozidla. Opravdu nevídané! Když už nic jiného, minimálně toto video dokazuje, jak kvalitním produktem původní novodobá Škoda Octavia byla.

Rallye Dakar 2019

Přidat názorDiskuse: Jak vypadá motor 1.9 TDI po 691.000…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Bývalé východní Německo si obvykle spojujeme se…

Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody Škoda Scala má české ceny. Stojí od 394.900 Kč, má pro to dobré důvody

Šéf českého zastoupení Škody Auto nám v rámci prezentace…

 






 
Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Škoda Scala: Velké cenové srovnání s konkurencí. Jak si vede česká novinka?

Dnes 18:45

Nový mladoboleslavský kompakt je v tuto chvíli dostupný se třemi motory, zážehovým tříválcem 1.0 TSI, čtyřválcem 1.5 TSI a turbodieselem 1.6 TDI.




Blesk.cz

Hvězda Kamarádů Antonín Navrátil: 27 let tahanic o postiženou dceru!

Hvězda Kamarádů Antonín Navrátil: 27 let tahanic o…

Z televizního seriálu Kamarádi ho známe jako spravedlivého Honzu. Spravedlnost v osobním životě se ale bývalé…

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na mrznoucí mlhy

Počasí na víkend: Na horách bude až -15 °C, pozor na…

O víkendu přijde po vydatném sněžení ochlazení. I v nížinách bude teplota po ránu ojediněle klesat až k -10 °C,…

 

iSport.cz

Češi v Austrálii letí! Kukal o štíhlé Kvitové, českém finále i Berdychovi

Češi v Austrálii letí! Kukal o štíhlé Kvitové,…

Australské slunce prospívá českým tenistům! Tomáš Berdych na prvním grandslamu sezony v Melbourne suverénně…

TOP 50 talentů: Obránce Leicesteru, útočník Fiorentiny i naděje z Atalanty

TOP 50 talentů: Obránce Leicesteru, útočník…

POŘADÍ OD 11. DO 20. MÍSTA | Deník Sport dal již tradičně dohromady výběr největších českých fotbalových…

 

Reflex.cz

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti jako e-shop

Andrej Babiš si stát představuje jako firmu, Piráti…

Pirátská strana si naplánovala sjezd na třetí lednovou sobotu. Průběh tohoto setkání však bude patrně mnohem…

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let pohledem tamních časopisů

Když byl hidžáb ještě daleko: Íránská móda 60. let…

Na přelomu 60. a 70. let bylo v Íránu velice módní zcela kopírovat zvyky západních států, a to včetně minisukní…