Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Japonci v Tokiu: Co chystají domácí automobilky pro prestižní tuningovou výstavu?

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Tokyo Auto Salon je poměrně známou přehlídkou závodních a sportovních vozů v Zemi vycházejícího slunce. Domácí výrobci si jej pochopitelně nemohou nechat ujít.

Výstava s oficiálním názvem Tokyo Auto Salon (neplést s klasickým podzimním autosalonem, který se pro změnu jmenuje Motorshow) se otevře 11. ledna 2013 a je podobně jako SEMA v Los Angeles nebo nám nejbližší německý Essenu zaměřena na závodní auta a tuning. Kromě ladičů a výrobců všemožných doplňků se tu ovšem představují i samotní výrobci.

Honda

Honda oprášila svůj roadster S2000, který dostal název Modulo Climax, nové nárazníky a černočervený interiér. Modulo dodává na trh tuningové díly a jeho péči neunikl ani retro kei car N-One. Ten se ukáže celkem ve třech verzích, další vznikla ve spolupráci s JNA (Japan Nailist Association – sdružením nehtových designérů). Na své si tak mohou přijít i ženy. Poslední variantou je sportovní koncept s emblémem Mugenu. Ten se vyřádil i na poslední generaci CR-V a hybridu CR-Z včetně závodního speciálu pro Super GT. Chybět nebude ani již dobře známá „placka“ HSV-010 GT ze stejného mistrovství.

Mazda

Také třetí generace Mazdy 6 se v Japonsku jmenuje Atenza a automobilka jí věnuje náležitou pozornost. Červený sedan Atenza Racer má černá kola a spoilery včetně předního lízátka a bočních prahů, brzdová soustava je od italského Bremba. Jinak černý interiér se sedadly v kůži dostal lesklé doplňky a hliníkové pedály. Kombi Grand Touring Wagon je zvenčí podobné Raceru, místo lesklých prvků ve středu palubní desky má ale černé s červeným pásem a sportovnější tříramenný volant. Taktéž červený sedan GT Sound Special je pro změnu vybaven audiosoustavou Diatone, navigací, interiér je dvoubarevný v kombinaci černé a bílé a hraje spíše na luxusní notu, o čemž svědčí i aplikace dřeva.

Pozornosti neušlo ani SUV CX-5. Mazda se letos evidentně zhlédla v v „ďábelském“ mixu černé a červené, jak je vidět i v případě Grand Touringu s aerokitem a brzdami Brembo skrytými pod dvacetipalcovými koly. Výjimkou je ovšem bílý CX-5 Active Driver s karbonovou kapotou, respektive lesklými černými koly, lemy blatníků, nárazníků a kryty zrcátek. Pedály a opěrky pro nohy předních cestujících jsou hliníkové, sportovní sedadla mají červené prošívání, sedáky i opěradla a volant je pokryt Alcantarou. Mazda vystaví i uzavřený sportovní prototyp Skyactiv-D pro kategorii LPM2.

Nissan

Crossoverem Juke se Nissan trefil do černého, představí dva vozy, jedním z nich bude sériová podoba vyladěná továrním tunerem Nismo. Stejné logo nese i bodykit pro elektromobil Leaf. Na sezónu 2013 je připravena nová verze supersportu GT-R pro třídu GT3, ale i závodní 370Z, který se bude prohánět ve značkovém poháru. Za rokem 2012 se ohlédne vítězný GT-R z populárního seriálu Super GT. Ten byl postaven pro změnu u Autechu a získal jak titul mezi jezdci, tak i v týmech. Nissan se neopomene pochlubit ani revolučním sportovním prototypem DeltaWing, který Japonci na jejich půdě ještě neviděli.

Subaru

Nejzajímavějšími vozy na stánku Subaru bezesporu budou tři koncepty. Prvním je kupé BRZ Premium Sport Package. To se chlubí spoilery od STI, karbonovou střechou, sportovním výfukem a devatenáctipalcovými koly od BBS. Karoserie dostala černé doplňky, interiér pro změnu metalické a ještě navíc kožená sedadla. Bodykit se stejným emblémem má i koncept Forester Sport, který je určen hlavně na silnice. Disponuje tvrdým podvozkem s tlumiči od Bilsteinu, brzdovými třmeny od Bremba, laděným výfukovým systémem a dvacetipalcovými koly, opět značky BBS. Interiér je čalouněn kůží Akahon, odlišná je od nové čtvrté generace „lesníka“ i maska chladiče. Studie XV Sport má pro změnu od sériového crossoveru odlišný přední nárazník, jiné nástavce prahů a zvětšený prostor pro sedmnáctipalcové lité ráfky Enkei. Podvozkové a brzdové komponenty nesou znovu značky Bilstein a Brembo.

Aleš Dragoun
Diskuze (0)