Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Je to oficiální: Ford Mustang míří do Evropy – a s ním i Edge!

Je to oficiální: Ford Mustang míří do Evropy – a s ním i Edge!

Je to oficiální: Ford Mustang míří do Evropy – a s ním i Edge! Zdroj: acz

Diskuze (44)
Strategie globálních produktů zavane ke břehům starého kontinentu dva modely, se kterými Ford slaví úspěchy na severoamerickém trhu.

Ford je dnes samé „překvapení“. Poté, co ráno potvrdil spekulace o zařazení tříválce 1,0 l EcoBoost do nabídky motorizací pro nové Mondeo, zveřejnil dnes odpoledne to, o čem se šuškalo snad ještě déle – příští generace ikonického pony carFord Mustang bude oficiálně k mání i v Evropě.

Mustangy samozřejmě jezdí po evropských silnicích už dnes, jedná se ovšem o auta dovezená specializovanými firmami, popřípadě individuálně. Příští generace Mustangu ale už vzejde z globální strategie One Ford a je vyvíjena tak, aby splnila očekávání zákazníků nejen v USA.

Žádné technické podrobnosti o budoucím Fordu Mustang nejsou oficiálně známy. To, že s ní Ford počítá i pro Evropu, ale začalo být zřejmé nejpozději v okamžiku, kdy automobilka přivezla Mustang Boss 302 a nechala v něm svézt zástupce vybraných evropských médií včetně Auto.cz. Mustang byl také součástí oficiální přítomnosti značky Ford na Festivalu rychlosti v britském Goodwoodu a na Le Mans Classic.

Ford samozřejmě nepředpokládá, že by se Mustang prodával v Evropě po desetitisících jako v Americe. Měl by sloužit spíše jako ambasador značky, vdechnout kousek svého kouzla zbytku modelové řady a přilákat do showroomu nové zákazníky – i kdyby si nakonec koupili úplně jiný model. Například crossover Edge.

Druhý plánovaný přistěhovalec Fordu z USA je ve své domovině hitem. Zatímco za oceánem se Ford Edge nabízí s vidlicovým šestiválcem 3,5 l a dvoulitrovým přeplňovaným 2,0 l EcoBoost, je zřejmé, že pro Evropu bude muset dostat diesel.

V modelové řadě evropského Fordu se Edge zařadí po bok druhé generace modelu Kuga a nového malého SUV jménem EcoSport, které se už prodává na některých mimoevropských trzích. Podle prognóz modrého oválu si budou Evropané za pět let kupovat o třetinu víc aut typu SUV než dnes a Ford chce z tohoto kynoucího koláče větší porci – každý desátý Ford prodaný v roce 2016 v Evropě by mělo být SUV.




Vstoupit do diskuze (44)