1.1. 2016 Leoš Káňa

Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d

 

Jsou jako den a noc. Přesto spolu Jeep Cherokee a Mercedes-Benz GLC svádějí boj o zákazníky ve stejném segmentu.

Mezi prémiovými SUV snad nepotkáte rozdílnější dvojici. Jeep Cherokee ctí drsné charisma americké značky, třída GLC zase rozvíjí eleganci a styl Mercedesu. Tak co mají společného? Rozměry, pohon všech kol, devítistupňové automaty, zdvihový objem vznětového motoru a také cenu. Tedy rozhodně více, než se na první pohled zdá.

DOJEM

Rozdílný svět

Jeep nás zaujal maskou s mohutným žebrováním, na kterou navazují úzké pruhy s diodami denního svícení a blikači – hlavní světlomety jsou usazeny o pár centimetrů níže v nárazníku a lehce se zašpiní. Mužný vzhled dotvářejí typicky hranaté lemy blatníků nebo vysoko situovaná zadní světla. Tak tohle je chlap jak hora!

Jenže mercedes je delší, širší a nižší jen o 3 centimetry. Své rozměry umně schovává i díky většímu rozvoru náprav a menším převisům. Na první pohled proto působí kompaktně, což ještě podtrhují oválné křivky a jemné prolisy. Třída GLC s typickou mercedesovskou maskou vlastně vypadá jako lehce nafouknuté „céčkové“ kombi, hledat v něm SUV není zrovna jednoduché. Proti hranatému předchůdci GLK je proměna mercedesu diametrální.

Bližším zkoumáním vozů jsme narazili na jednu zajímavost. Oba mají výrazné dvojité koncovky výfuku s chromovaným lemem, jenže u mercedesu jsou falešné a zaslepené – výfuk má jeden a ten je vyveden za nárazníkem. Musíme uznat, že jeep i mercedes přitahují zaslouženou pozornost.

Dělník a modelka

Noblesu si mercedes přenesl také do interiéru. Palubní deska včetně přístrojového štítu, tlačítek, výdechů ventilace či displeje nad středovou konzolou se naprosto shoduje s třídou C. Připadá nám, že sedíme v luxusním obýváku, k čemuž přispívají pohodlná sedadla. Jenže to aby se člověk pokaždé přezouval do bačkor! Do jeepu se nebojíme usednout ani se zablácenými botami a v montérkách. Praktické tvrdé plasty s jednoduchými tvary půjdou lehce očistit a uvnitř si nepřipadáme nijak nepatřičně. Tady zkrátka vládne chlapská ruka. Tlačítka jsou dostatečně velká a po ruce, jen si musíme zvykat na některé odlišnosti: ovládání hlasitosti rádia je na volantu z druhé strany a víčko nádrže se otevírá tlačítkem ve dveřích.

PROSTOR A POHODLÍ

Těsný souboj

Už při nastupování si všímáme prvních rozdílů. Sedadla cherokee jsou ukotvena o něco výš, zadní dveře lze otevřít do většího úhlu a nezasahují do nich tolik podběhy kol. Takže nasoukat se dovnitř je jednodušší. Jenže uvnitř mercedesu je více místa ve všech směrech. Relativně nízký posaz přispívá k dostatku prostoru nad hlavami, dlouhý rozvor zajistil 174 cm vysokému figurantovi sedícímu vzadu ještě 14 cm volného místa před koleny a šířkou kabiny překonává GLC i kombíkové „céčko“. Ale nebojte se, uvnitř jeepu jsme žádné prostorové problémy nezaznamenali, náskok mercedesu je minimální. A například vzadu se nám sedělo příjemněji v cherokee díky sedákům, které lépe podepírají stehna.

Poloviční šance

Při porovnávání kufrů však dostává americký přístup na frak. Vysoko umístěná nákladová hrana a menší vstupní otvor zhoršují manipulaci se zavazadly. Ještě víc nám možná vadil jeho podprůměrný objem. Základní údaj 335 litrů na delší rodinné cestování nestačí. Pod podlahou by ale mělo být ještě dalších volných 77 l. Tam však máme plnohodnotnou rezervu za příplatek 5000 Kč. No nic, tak zkusíme posunout zadní sedadla úplně dopředu, čímž bychom měli získat navíc dalších 88 litrů. Jenže potom už si nikdo do druhé řady nesedne. Nedá se nic dělat, při balení na dovolenou musíme více přemýšlet o tom, co nutně potřebujeme. Do porovnávací tabulky ale nakonec zapisujeme 412 l bez započítání rezervy, protože s ní neoperuje ani mercedes.

Ten ale v české specifikaci pojme až 505 litrů nákladu, tedy výrazně více. Pod podlahou je navíc další úložný prostor na drobnosti a povinnou výbavu – zde se asi skrývá rozdíl mezi údajem 550 l pro německé zákazníky. Sklopením zadních opěradel – slouží k tomu i tlačítka v bocích kufru – se přepravní kapacita zvětší na 1600 l a vzadu se utvoří rovná ložná plocha. Ta navazuje na nakládací hranu ve výšce 72 cm nad zemí, což je na SUV slušné. S velikostí i uspořádáním kufru jsme byli spokojeni, ale v porovnání s etalonem třídy Jaguarem F-Pace to stačí pouze na známku 2,25. Cherokee dopadl mnohem hůře, a to jsme mu ještě známku za variabilitu v podobě posunu dělené zadní lavice zlepšili na 3,50.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil Česku hrozí vyschnutí penězovodů z EU. Musíme si najít spojence i mimo region, tvrdí Pospíšil

Peníze z fondů Evropské unie by se v příštím desetiletí…

ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá ČSSD požaduje povinné odstoupení pro odsouzeného člena vlády. ANO to odmítá

Před vyjednáváním o vládě se zástupci ANO a ČSSD nadále…

Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý Bezstarostná doba není ideální pro psychické zdraví, říká psychiatr Hollý

Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Modernizovaný Jeep Cherokee vyměnil kontroverzní design za konzervativní Modernizovaný Jeep Cherokee vyměnil kontroverzní design za konzervativní

Jeep představuje podobu modernizovaného modelu Cherokee.…

Jeep Wrangler od Moparu:  Americký offroad do těch nejtěžších podmínek Jeep Wrangler od Moparu: Americký offroad do těch nejtěžších podmínek

Divize Mopar nabízí různé příslušenství pro vozy koncernu…

 



 
Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Přímo z dějiště premiéry Škody Kamiq: Během tří let dvojnásobné prodeje!

Dnes 19:51

Škoda v Pekingu představila svůj nový SUV model vyvinutý speciálně pro tamní trh Škoda Kamiq. Ten by se měl v příštích letech stát jedním z pilířů čínského růstu prodejů.




Blesk.cz

Skřípání plechu, střepy ve vzduchu a dvě úmrtí. Srážka autobusu a kamionu dopadla tragicky

Skřípání plechu, střepy ve vzduchu a dvě úmrtí.…

Dva lidé zemřeli a nejméně šest dalších osob utrpělo podle prvních informací zranění při dnešní srážce autobusu…

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci propukli v pláč! Bez tebe to není ono, vzlykají

Autor hitu Pošta v SuperStar skončil a diváci…

„Pošta, pošta, žluté auto má…“ Touto autorskou písní soutěžící Ladislav Angyal (19) totálně odzbrojil nejen…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce ovládnout slovenské MMA

Buďte ve střehu! varuje rapper Rytmus. Chce…

Na slovenské hudební scéně nerezonuje žádné jméno, tak jako jeho. Patrik „Rytmus“ Vrbovský jako rapper dokázal,…

 

Reflex.cz

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není dobrá pro duševní zdraví, říká šéf Bohnic Hollý

K psychiatrům chodí čím dál víc lidí, doba není…

Kdo je zdravý a kdo psychicky nemocný? Podle ředitele Psychiatrické nemocnice Bohnice Martina Hollého je hranice…

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický islamismus ohrožuje svobodu, vzniká apartheid naruby

Sto francouzských osobností v Le Figaro: Politický…

Situace kolem vzrůstající muslimské komunity ve Francii se stále více vyhrocuje. Naposledy se to projevilo před…