1.1. 2016 Leoš Káňa

Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d

 

Jsou jako den a noc. Přesto spolu Jeep Cherokee a Mercedes-Benz GLC svádějí boj o zákazníky ve stejném segmentu.

Mezi prémiovými SUV snad nepotkáte rozdílnější dvojici. Jeep Cherokee ctí drsné charisma americké značky, třída GLC zase rozvíjí eleganci a styl Mercedesu. Tak co mají společného? Rozměry, pohon všech kol, devítistupňové automaty, zdvihový objem vznětového motoru a také cenu. Tedy rozhodně více, než se na první pohled zdá.

DOJEM

Rozdílný svět

Jeep nás zaujal maskou s mohutným žebrováním, na kterou navazují úzké pruhy s diodami denního svícení a blikači – hlavní světlomety jsou usazeny o pár centimetrů níže v nárazníku a lehce se zašpiní. Mužný vzhled dotvářejí typicky hranaté lemy blatníků nebo vysoko situovaná zadní světla. Tak tohle je chlap jak hora!

Jenže mercedes je delší, širší a nižší jen o 3 centimetry. Své rozměry umně schovává i díky většímu rozvoru náprav a menším převisům. Na první pohled proto působí kompaktně, což ještě podtrhují oválné křivky a jemné prolisy. Třída GLC s typickou mercedesovskou maskou vlastně vypadá jako lehce nafouknuté „céčkové“ kombi, hledat v něm SUV není zrovna jednoduché. Proti hranatému předchůdci GLK je proměna mercedesu diametrální.

Bližším zkoumáním vozů jsme narazili na jednu zajímavost. Oba mají výrazné dvojité koncovky výfuku s chromovaným lemem, jenže u mercedesu jsou falešné a zaslepené – výfuk má jeden a ten je vyveden za nárazníkem. Musíme uznat, že jeep i mercedes přitahují zaslouženou pozornost.

Dělník a modelka

Noblesu si mercedes přenesl také do interiéru. Palubní deska včetně přístrojového štítu, tlačítek, výdechů ventilace či displeje nad středovou konzolou se naprosto shoduje s třídou C. Připadá nám, že sedíme v luxusním obýváku, k čemuž přispívají pohodlná sedadla. Jenže to aby se člověk pokaždé přezouval do bačkor! Do jeepu se nebojíme usednout ani se zablácenými botami a v montérkách. Praktické tvrdé plasty s jednoduchými tvary půjdou lehce očistit a uvnitř si nepřipadáme nijak nepatřičně. Tady zkrátka vládne chlapská ruka. Tlačítka jsou dostatečně velká a po ruce, jen si musíme zvykat na některé odlišnosti: ovládání hlasitosti rádia je na volantu z druhé strany a víčko nádrže se otevírá tlačítkem ve dveřích.

PROSTOR A POHODLÍ

Těsný souboj

Už při nastupování si všímáme prvních rozdílů. Sedadla cherokee jsou ukotvena o něco výš, zadní dveře lze otevřít do většího úhlu a nezasahují do nich tolik podběhy kol. Takže nasoukat se dovnitř je jednodušší. Jenže uvnitř mercedesu je více místa ve všech směrech. Relativně nízký posaz přispívá k dostatku prostoru nad hlavami, dlouhý rozvor zajistil 174 cm vysokému figurantovi sedícímu vzadu ještě 14 cm volného místa před koleny a šířkou kabiny překonává GLC i kombíkové „céčko“. Ale nebojte se, uvnitř jeepu jsme žádné prostorové problémy nezaznamenali, náskok mercedesu je minimální. A například vzadu se nám sedělo příjemněji v cherokee díky sedákům, které lépe podepírají stehna.

Poloviční šance

Při porovnávání kufrů však dostává americký přístup na frak. Vysoko umístěná nákladová hrana a menší vstupní otvor zhoršují manipulaci se zavazadly. Ještě víc nám možná vadil jeho podprůměrný objem. Základní údaj 335 litrů na delší rodinné cestování nestačí. Pod podlahou by ale mělo být ještě dalších volných 77 l. Tam však máme plnohodnotnou rezervu za příplatek 5000 Kč. No nic, tak zkusíme posunout zadní sedadla úplně dopředu, čímž bychom měli získat navíc dalších 88 litrů. Jenže potom už si nikdo do druhé řady nesedne. Nedá se nic dělat, při balení na dovolenou musíme více přemýšlet o tom, co nutně potřebujeme. Do porovnávací tabulky ale nakonec zapisujeme 412 l bez započítání rezervy, protože s ní neoperuje ani mercedes.

Ten ale v české specifikaci pojme až 505 litrů nákladu, tedy výrazně více. Pod podlahou je navíc další úložný prostor na drobnosti a povinnou výbavu – zde se asi skrývá rozdíl mezi údajem 550 l pro německé zákazníky. Sklopením zadních opěradel – slouží k tomu i tlačítka v bocích kufru – se přepravní kapacita zvětší na 1600 l a vzadu se utvoří rovná ložná plocha. Ta navazuje na nakládací hranu ve výšce 72 cm nad zemí, což je na SUV slušné. S velikostí i uspořádáním kufru jsme byli spokojeni, ale v porovnání s etalonem třídy Jaguarem F-Pace to stačí pouze na známku 2,25. Cherokee dopadl mnohem hůře, a to jsme mu ještě známku za variabilitu v podobě posunu dělené zadní lavice zlepšili na 3,50.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou Protesty lékařů budou nejspíše zbytečné. Peníze pro ně dle ministra nejsou

Peníze navíc pro protestující praktické, dětské lékaře a…

Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru Komentář Michala Šnobra: Jak se prolhat k jádru

Po zkušenostech s posledním vývojem staveb jaderných…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

 



Jeep Wrangler od Moparu:  Americký offroad do těch nejtěžších podmínek Jeep Wrangler od Moparu: Americký offroad do těch nejtěžších podmínek

Divize Mopar nabízí různé příslušenství pro vozy koncernu…

Jeep Renegade a Cherokee přijíždějí v edici Night Eagle Jeep Renegade a Cherokee přijíždějí v edici Night Eagle

Jeep si pro Frankfurt připravil evropskou premiéru…

 



 
Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Volby do Poslanecké sněmovny 2017: Co strany slibují v oblasti dopravy?

Dnes 08:00

Dokončení dálniční sítě, jednodušší bodový systém nebo zavedení elektronických dálničních známek. I to jsou sliby jednotlivých stran v oblasti dopravy před nadcházejícími volbami.




Blesk.cz

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to schytává i od slavných!

Jágrova Kopřivová všem pro smích: Blondýnka to…

Má tu holku rád vůbec někdo jiný kromě Jaromíra Jágra? Řady děvčat, jež se ní obouvají, jsou totiž pořád početnější.

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají: Orangutaní schovávaná

Mají spolu mít mláďata, zatím si jen hrají:…

Na lásku teprve čekají. Kamarádi ale už jsou a společné hry si umí užít. Orangutani Mawar (28) a Pagy (16) v…

 

iSport.cz

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává, Liverpool má rekord

Lize mistrů vládne ANGLIE! City doma neprohrává,…

Uběhlo dlouhých pět let od doby, kdy Ligu mistrů naposledy ovládl anglický tým. Chelsea s Petrem Čechem v brance…

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i vypínák Stříteského

Momenty 14. kola extraligy: krvavá rána do hlavy i…

MOMENTY KOLA | Ani šest zápasů 14. kola hokejové Tipsport extraligy nenudilo, ačkoliv se tentokrát obešlo bez…

 

Reflex.cz

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s kým se smí mluvit, a pak se diví, že lidé volí radši Zemana

Analytik Kartous: Pražské elity chtějí určovat, s…

Arogance, přezíravost, prvoplánovost a opačná totalita. Mediální analytik Bohumil Kartous viní pražské elity…

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Turecký světec Hacš Bektas Veli aneb Čtvery dveře k osvícení

Malý hádž - tak bývá často nazývána pouť ke svatyni Hacšbektas, na kterou se každý srpen vydávají tisíce…