1.1. 2016 Leoš Káňa

Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d

 

Jsou jako den a noc. Přesto spolu Jeep Cherokee a Mercedes-Benz GLC svádějí boj o zákazníky ve stejném segmentu.

Mezi prémiovými SUV snad nepotkáte rozdílnější dvojici. Jeep Cherokee ctí drsné charisma americké značky, třída GLC zase rozvíjí eleganci a styl Mercedesu. Tak co mají společného? Rozměry, pohon všech kol, devítistupňové automaty, zdvihový objem vznětového motoru a také cenu. Tedy rozhodně více, než se na první pohled zdá.

DOJEM

Rozdílný svět

Jeep nás zaujal maskou s mohutným žebrováním, na kterou navazují úzké pruhy s diodami denního svícení a blikači – hlavní světlomety jsou usazeny o pár centimetrů níže v nárazníku a lehce se zašpiní. Mužný vzhled dotvářejí typicky hranaté lemy blatníků nebo vysoko situovaná zadní světla. Tak tohle je chlap jak hora!

Jenže mercedes je delší, širší a nižší jen o 3 centimetry. Své rozměry umně schovává i díky většímu rozvoru náprav a menším převisům. Na první pohled proto působí kompaktně, což ještě podtrhují oválné křivky a jemné prolisy. Třída GLC s typickou mercedesovskou maskou vlastně vypadá jako lehce nafouknuté „céčkové“ kombi, hledat v něm SUV není zrovna jednoduché. Proti hranatému předchůdci GLK je proměna mercedesu diametrální.

Bližším zkoumáním vozů jsme narazili na jednu zajímavost. Oba mají výrazné dvojité koncovky výfuku s chromovaným lemem, jenže u mercedesu jsou falešné a zaslepené – výfuk má jeden a ten je vyveden za nárazníkem. Musíme uznat, že jeep i mercedes přitahují zaslouženou pozornost.

Dělník a modelka

Noblesu si mercedes přenesl také do interiéru. Palubní deska včetně přístrojového štítu, tlačítek, výdechů ventilace či displeje nad středovou konzolou se naprosto shoduje s třídou C. Připadá nám, že sedíme v luxusním obýváku, k čemuž přispívají pohodlná sedadla. Jenže to aby se člověk pokaždé přezouval do bačkor! Do jeepu se nebojíme usednout ani se zablácenými botami a v montérkách. Praktické tvrdé plasty s jednoduchými tvary půjdou lehce očistit a uvnitř si nepřipadáme nijak nepatřičně. Tady zkrátka vládne chlapská ruka. Tlačítka jsou dostatečně velká a po ruce, jen si musíme zvykat na některé odlišnosti: ovládání hlasitosti rádia je na volantu z druhé strany a víčko nádrže se otevírá tlačítkem ve dveřích.

PROSTOR A POHODLÍ

Těsný souboj

Už při nastupování si všímáme prvních rozdílů. Sedadla cherokee jsou ukotvena o něco výš, zadní dveře lze otevřít do většího úhlu a nezasahují do nich tolik podběhy kol. Takže nasoukat se dovnitř je jednodušší. Jenže uvnitř mercedesu je více místa ve všech směrech. Relativně nízký posaz přispívá k dostatku prostoru nad hlavami, dlouhý rozvor zajistil 174 cm vysokému figurantovi sedícímu vzadu ještě 14 cm volného místa před koleny a šířkou kabiny překonává GLC i kombíkové „céčko“. Ale nebojte se, uvnitř jeepu jsme žádné prostorové problémy nezaznamenali, náskok mercedesu je minimální. A například vzadu se nám sedělo příjemněji v cherokee díky sedákům, které lépe podepírají stehna.

Poloviční šance

Při porovnávání kufrů však dostává americký přístup na frak. Vysoko umístěná nákladová hrana a menší vstupní otvor zhoršují manipulaci se zavazadly. Ještě víc nám možná vadil jeho podprůměrný objem. Základní údaj 335 litrů na delší rodinné cestování nestačí. Pod podlahou by ale mělo být ještě dalších volných 77 l. Tam však máme plnohodnotnou rezervu za příplatek 5000 Kč. No nic, tak zkusíme posunout zadní sedadla úplně dopředu, čímž bychom měli získat navíc dalších 88 litrů. Jenže potom už si nikdo do druhé řady nesedne. Nedá se nic dělat, při balení na dovolenou musíme více přemýšlet o tom, co nutně potřebujeme. Do porovnávací tabulky ale nakonec zapisujeme 412 l bez započítání rezervy, protože s ní neoperuje ani mercedes.

Ten ale v české specifikaci pojme až 505 litrů nákladu, tedy výrazně více. Pod podlahou je navíc další úložný prostor na drobnosti a povinnou výbavu – zde se asi skrývá rozdíl mezi údajem 550 l pro německé zákazníky. Sklopením zadních opěradel – slouží k tomu i tlačítka v bocích kufru – se přepravní kapacita zvětší na 1600 l a vzadu se utvoří rovná ložná plocha. Ta navazuje na nakládací hranu ve výšce 72 cm nad zemí, což je na SUV slušné. S velikostí i uspořádáním kufru jsme byli spokojeni, ale v porovnání s etalonem třídy Jaguarem F-Pace to stačí pouze na známku 2,25. Cherokee dopadl mnohem hůře, a to jsme mu ještě známku za variabilitu v podobě posunu dělené zadní lavice zlepšili na 3,50.

1/3 Pokračovat ve čtení

Spolupracujeme s TipCars.com
Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu Íránský prezident z podpory útoku obvinil státy Perského zálivu

Skupinu, která stojí za sobotním útokem na vojenskou…

Špatné vyjednání brexitu považuje Corbyn za signál k novým volbám Špatné vyjednání brexitu považuje Corbyn za signál k novým volbám

Vůdce britských labouristů Jeremy Corbyn bude žádat…

Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy Bannon: Ultrapravicoví vlastenci jsou novou elitou Evropy

Ultrapravicoví vlastenci jsou novou evropskou elitou. Na…

OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř OBRAZEM: Nissan představil mobilní vesmírnou observatoř

Automobilka Nissan přichází se zajímavým konceptem, který…

 
 

Přidat názorDiskuse: Jeep Cherokee 2.2 AWD vs. Mercedes-Benz GLC 220 d







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu Co vyhraje? Závodní Tesla vs. F1 vs. superbike vs. F-16 a další ve sprintu

Závod ve sprintu, který se jen tak nevidí. Na…

Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle Jízdní dojmy z Česka: Peugeot 508 se základním motorem funguje skvěle

Peugeot 508 druhé generace je bezesporu velmi zajímavým…

 



Modernizovaný Jeep Cherokee vyměnil kontroverzní design za konzervativní Modernizovaný Jeep Cherokee vyměnil kontroverzní design za konzervativní

Jeep představuje podobu modernizovaného modelu Cherokee.…

Jeep Wrangler od Moparu:  Americký offroad do těch nejtěžších podmínek Jeep Wrangler od Moparu: Americký offroad do těch nejtěžších podmínek

Divize Mopar nabízí různé příslušenství pro vozy koncernu…

 



 
Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Tyto speciální Škody Pick-Up určitě neznáte! Jsou to okruhové speciály

Dnes 08:00

Ve Švédsku jsou pick-upy notně populární. Není tak divu, že se tam podívali na zoubek i takovému autu od Škodovky. A „trochu“ si s ním pohráli!




Blesk.cz

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a Windows Vista. Nastal čas přejít na novější systém

Firefox se definitivně rozloučil s Windows XP a…

Jak jsme téměř před rokem psali, tak se i stalo – Mozilla se svým Firefoxem hodila stará Windows XP a Visty do…

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří neuvěřitelných 300 metrů

Pavučina pohltila pobřeží v dovolenkovém ráji: Měří…

Nejen v Česku dochází kvůli zvyšující se teplotě ovzduší k úkazům, na které nejsme zvyklí. V Řecku letošní…

 

iSport.cz

Ščasný po Liberci: Tettehova forma? Snad se bude dál zlepšovat

Ščasný po Liberci: Tettehova forma? Snad se bude dál…

Dva roky, jeden měsíc a jeden den. Tak dlouho nebyla Sparta v čele FORTUNA:LIGY. Po sobotním vítězství nad…

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány, řekl Csaplár

Slepička si sám zlomil kotník. Dostáváme těžké rány,…

Další rána pro nováčka FORTUNA:LIGY. Příbram v Karviné padla 1:4 a navíc přišla o zkušeného lídra a nejlepšího…

 

Reflex.cz

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka tance Jana Drdácká

Flamenco, to je stesk i radost, říká česká učitelka…

Tanec je jedním z nejstarších druhů umění v historii lidstva. Znají ho všichni, má tisíce nejrůznějších podob…

Zažíváme nový vrchol populismu: Tolik slibů a blábolů jsme ještě nikdy neslyšeli

Zažíváme nový vrchol populismu: Tolik slibů a…

To, že mnoho lidí blbne na sociálních sítích a že někteří z nich si podle Facebooku či Twitteru řídí i své…