26.9. 2014 Auto Tip

Jeep Renegade: První jízdní dojmy

 

Nejmenší Jeep technicky vychází z chystaného Fiatu 500X. Podaří se mu dostát pověsti slavného jména, nebo si uřízne ostudu?

Značka Jeep patří mezi ikony automobilového průmyslu, vždyť legendární willys, známý z kolbišť 2. světové války, je považován za praotce moderních terénních aut. Proto to nebude mít novinka v podobě modelu Renegade neboli odpadlíka vůbec lehké. Jedná se totiž o první výsledek přímé spolupráce Američanů s mateřským Fiatem. Již fakt, že velká část techniky (například vznětové a některé zážehové motory) pocházejí z Itálie a že produkce bude probíhat tamtéž v továrně Melfi, budí u pravověrných fanoušků značky hrůzu.

Designéři se ovšem snažili vtisknout renegadu tvář připomínající slavné modely značky Jeep. Předku vévodí výrazná maska se sedmi otvory a kulatá světla, jež jsou jedním z poznávacích znaků ultimativnějšího wrangleru. Zadní hranaté svítilny doplňuje vzor ve tvaru křížku, jenž se opakuje i v interiéru.

Uvnitř vládne mladistvá atmosféra. V případě testované verze černý interiér doplňovaly barevné dekory okolo ventilace nebo voliče převodovky. Madlo před spolujezdcem nebylo jen na ozdobu, v terénu přišlo vhod. Dojem trochu pokazily tvrdé plasty na dveřích, ruce s nimi ovšem přijdou do styku jen minimálně, tudíž se jedná spíše o estetickou výtku.

Jeep Renegade - Ceny a motory
Motor1.6 E-TorQ EVO 1.4 MultiAir 2 1.4 MultiAir 2 1.6 Multijet 2.0 Multijet 2.0 Multijet 2.0 Multijet
PohonFWDFWD4WDFWD4WD4WD4WD
Převodovka5M6M9A6M6M9A + redukce9A + redukce
Největší výkon [kW]8110312588103103125
Cena Sport [Kč]431.900523.900
Cena Longitude [Kč]531.900556.900632.900
Cena Limited [Kč]574.900697.900599.900675.900755.900
Cena Trailhawk [Kč]806.900
Cena Opening Edition [Kč]620.900645.900721.900

Díky krabicovitému tvaru má řidič stále velmi dobrý přehled o karoserii, což se hodí ve městě i v terénu. Malý jeep se totiž nebojí ani výletu mimo zpevněné povrchy. Do ruky nám přišla vrcholná verze Trailhawk, která je k dispozici pouze s motorem 2.0 Multijet o výkonu 125 kW, devítistupňovou (!) samočinnou převodovkou ZF a pohonem všech kol. Ten nabízí čtyři režimy: Auto, Snow, Sand a Mud, respektive ještě Rock u trailhawku. Na rozdíl od drtivé většiny konkurentů renegade dokáže zcela odpojit zadní kola, čímž šetří palivo. Testované provedení navíc nabízelo systém Active Drive Low, tedy blokování prvního, extrémně krátkého stupně. Zmíněná verze se lišila také jinými nárazníky a světlou výškou 220 mm (+20 mm proti běžné čtyřkolce). První kilometry nás zavedly na dálnici, kde překvapilo velmi dobré odhlučnění motoru, jenž byl slyšet jen při výraznější akceleraci. Valivý hluk od celoročních pneumatik (pro trailhawk standard) ale do interiéru pronikal celkem výrazně.

Zmíněné obutí má ale opodstatnění, na horším povrchu toho zvládne více než klasické letní pneumatiky, o čemž jsme se sami přesvědčili. Součástí testovacích jízd byla několik kilometrů dlouhá offroadová trať. Před začátkem jsme přepnuli do režimu Rock a Low a vyrazili vstříc dobrodružství. Nejzábavnější částí byl bahnitý úsek s téměř kolmým stoupáním, o kterém jsme mysleli, že bude nad síly nového jeepu. Jaké překvapení, když Renegade prokličkoval s hbitostí kamzíka mezi stromy a vyšplhal se tam, kam by to nezvládl ani člověk s pohorkami. Podmínky spíše pro Subaru Forester zvládla novinka na jedničku. Neznáme moc podobných aut, která by z tohoto úkolu vyšla se ctí.

Jeep Renegade je hodný jména značky. Ačkoliv míří spíše do měst, neztratí se ani na blátivé lesní cestě. Geny se prostě nezapřou, ani když jsou namixovány s italskými.

Plusy

  • Charakteristický vzhled
  • Schopnosti v terénu
  • Možnost devítistupňové převodovky
  • Odhlučnění motoru

Minusy

  • Laciné detaily v interiéru
  • Vyšší cena, hluk od pneumatik

Technické údaje
Motor Přeplňovaný vznětový čtyřválec DOHC
Objem 1956 cm3
Výkon 125 kW při 3750/min
Točivý moment 350 N.m při 1750/min
Převodovka samočinná devítistupňová
Pohon kolElektronicky spínaný pohon všech kol s možností oboustranného odpojení kloubového hřídele
Pneumatiky 215/60 R 17
Rozvor 2570 mm
Vnější rozměry 4232 x 1800 x 1690 mm
Objem zavazadelníku 350-869 l
Normovaná spotřeba 5,9 l na 100 km

Autor: Ondřej Šámal, Auto Tip

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt V Bratislavě před 35 lety vyvíjeli malou dodávku. Byl to neúspěšný projekt

Malý užitkový automobil měl mít zhruba poloviční nosnost…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Jeep Renegade Hell’s Revenge: SUV pro motorkáře Jeep Renegade Hell’s Revenge: SUV pro motorkáře

Jeep ve spolupráci s Garage Italia Customs připravil…

Jeep Renegade Hard Steel: Ocelový odpadlík s přívěsem Jeep Renegade Hard Steel: Ocelový odpadlík s přívěsem

Jeep Renegade má italské kořeny a na jihu Evropy se…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…