První jízdní dojmy: Citroën DS5

První jízdní dojmy: Citroën DS5

 
 

Využili jsme nabídky a Citroën DS5 krátce vyzkoušeli v ulicích Prahy. Jak se nám líbil?

První české jízdní dojmy ze Citroënu DS5 jsou opravdu bleskové, na projetí vozu máme jen několik desítek minut a musíme jej stihnout vyfotit. Berte je tedy spíše jako takovou malou ochutnávku, spíše předskokana opravdového redakčního testu.

Na první pohled DS5 vypadá, jakoby někdo z bossů omylem poslal rozšafné návrhy designérů přímo do sériové výroby. Netrvá to však ani deset sekund a začínám být méně příkrý...design je rozhodně rafinovanější, než jsme u drtivé většiny ostatních automobilů zvyklí. Musíte se zadívat. Prosklením mi trochu připomíná původní noblesní babičku DS, eleganci však trochu kazí vysoký předek, který si vynutily přísné předpisy pro případ srážky s chodcem. Nad motorem je opravdu hodně místa.

Citroën DS5, originální bohyně a Concorde: Setkání pod křídly

Dvojice zadních stříbrných ozdobných koncovek je napůl falešná, do pravé ústí dvojice koncovek výfuku, zatímco do levé žádný. Na rozdíl od některých jiných vozů zde však není na první pohled vidět jejich ozdobnost, protože opravdové koncovky jsou ukryty poměrně hluboko v nárazníku.

DS5 každopádně přitahuje pozornost, kamkoliv se podívá. Nefotil jsem ani pět minut a už zastavil pán se Scénicem a auto ho evidentně velmi zajímalo. Poněkud ochladl až poté, co jsem mu řekl, že tento kousek s dvoulitrovým turbodieselem a automatem, navíc ve velmi štědré výbavě Sport, stojí něco kolem 930 tisíc.

Interiér jako z Airbusu

V interiéru šok pokračuje. Řidiče i spolujezdce obklopují měkké plasty, ti kdo mají v autě rádi hodně prostoru se v DS5 nebudou cítit nejlépe. Předlohou pro design interiéru byl prý kokpit dopravního letadla. Zde musím potvrdit, že navození leteckého pocitu se povedlo téměř dokonale.

Hodně tomu přispívá dělené přední střešní okno, které rozděluje podélný střešní panel. Právě na něm je ovládání roletek či polohy HUD (průhledového displeje), střešní panel však vyššímu kolegovi z redakce (má 196 cm) poněkud vadí, mým 180 centimetrům však tvarování interiéru zcela vyhovuje.

Volant je dole zploštělý, v čemž sice žádnou výhodu nespatřuji (spíše naopak), avšak vypadá i drží se velmi dobře. Míra nastavení volantu i křeslovitého sedadla je dostatečná, není problém se do interiéru příjemně zavrtat. Výhled vzad je poněkud omezen malým oknem, při pohledu šikmo vpřed je situace o mnoho lepší díky dvojici tenkých sloupků. Vnitřní zpětné zrcátko je umístěno poměrně nízko a chvíli trvalo, než jsem si na jeho pozici zvykl.

Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů
Motor1,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1400275/1700
Max. rychlost [km/h]202235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,16,7
Cena Design [Kč]699.900-
Cena Style [Kč]769.900-
Cena Sport [Kč]-879.900

Rozmístění tlačítek je sice trochu chaotičtější (či méně obvyklé, chcete-li), ale věřím, že za nějaký čas by se člověk uvnitř zorientoval. Za půl hodiny se mi to nepovedlo. Co mi trochu vadilo, byla samotná velikost tlačítek – například ovládání klimatizace nebo rádia mají na starost relativně hodně malé čudlíky. Naopak moc se mi líbí použití čtveřice velkých otočných ovladačů a pátého vícesměrového ovladače obrazovky navigace.

Citroën DS5: První dojmy a technická data

Trochu odvážné, ale přece: interiér mi v lecčems připomíná design i vnitřek nových Lamborghini nebo třeba Panameru. Neotřelost, tvar tlačítek (kde se mimochodem asi bude nepříjemně usazovat prach) i celkové provedení interiéru je na vskutku vysoké úrovni. Několik detailů mi uvnitř sice nesedí, ale je jich opravdu jen několik a celkový dojem nemají šanci ohrozit. Zpracování i výběr materiálů je (téměř vždy) výborné. Jen bych přivítal větší množství odkládacích prostor, třeba kelímek s kávou si musíte, chtě nechtě, odložit do dveří. Tam je na něj připraven držáček.

Trochu problém je se zadními sedadly – když jsem si nastavil sedadlo a posadil se za sebe, nezbylo moc místa pod předním sedákem a tak jsem musel nohy v kolenou ohnout o něco více. Jinak je zde do výšky i šířky místa poměrně dost. Dveře zavazadlového prostoru se nedají otevřít zvenku, je potřeba buď použít klíček nebo tlačítko vlevo pod volantem.

Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů
Motor1,6 e-HDi 110 Airdream2,0 HDi 165Hybrid4
PřevodovkaEGS66M (6A)EGS6
Zdvihový objem [cm3]156019971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/3600120/3750120/3850
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750340/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]191215 (212)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,48,8 (10,1)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,9 (5,9)3,8
Cena Design [Kč]679.900--
Cena Style [Kč]-784.900 (834.900)964.900
Cena Sport [Kč]-884.900 (934.900)1.064.900

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Jízda:

Přístrojový panel je trochu jako z vesmírné lodi. Vsadím se, že tuto větu někdo použil i v testu původního DS, avšak grafické zpracování i rámečky kolem přístrojů (které jsou dobře čitelné i na sluníčku) mi nedávají na výběr. Ručička rychloměru vás po nastartování pozdraví přeběhnutím tam a zpět, zajímavostí byl v testovaném voze hned třikrát jištěný rychloměr – digitálně a analogově na panelu plus digitálně na průhledovém displeji. Že by trojité jištění bylo další inspirací v letectví?

Podvozkově je na tom DS5 určitě dobře, na devatenáctipalcových kolech se tvářila dokonce sportovně. Solidní řízení, citlivé i okolo středové polohy, by asi také nebylo proti, avšak automatická převodovka je nastavena spíše na klidnou jízdu a rychlá změna stupňů jí nejde dvakrát dobře. Podřazuje se směrem k sobě, pádla pod volantem nebyla.

Z vozu je trochu cítit vnitřní boj mezi komfortem a sportovností. Auto se velmi dobře drží vozovky a poslušně ji kopíruje, rychlé změny směru však doprovází větší pohyby karoserie. Po pár kilometrech si neodvažuji vyřknout ortel, zatím to ale vypadalo, že kompromis se povedlo najít poměrně solidní. Brzdy jsou bez výhrad. Ještě jeden postřeh nakonec. Parkovací kamera je hodně nízko nad silnicí, uvidíme v týdenním testu, zda to má v reálném životě nějaké nevýhody.

Jake.auto.cz: Citroën DS5 (přehled všech článků)


Citroën DS5
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Radikálové chtějí nahradit EU spoluprací suverénních zemí Radikálové chtějí nahradit EU spoluprací suverénních zemí

Zástupci evropských protiimigračních stran z frakce…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

Šéfové bývalé vládní koalice mění sněmovní posty Šéfové bývalé vládní koalice mění sněmovní posty

Bývalý vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) povede…

EU jen těžko hledá kompromis v otázce přerozdělování migrantů, přiznává Tusk EU jen těžko hledá kompromis v otázce přerozdělování migrantů, přiznává Tusk

Debata šéfů států a vlád zemí Evropské unie o migrační…

 
 

Přidat názorDiskuse: První jízdní dojmy: Citroën DS5







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula! Nové kolo crashtestů plné zklamání: Duster tři hvězdy, Punto nula!

Nová metodika hodnocení je pro přestárlý Fiat Punto…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 



PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Škoda představuje flotilu aut britských záchranných složek. Včetně Superbu pro psy!

Škoda představuje flotilu aut britských záchranných složek

Dnes 14:56

Vozy mladoboleslavské automobilky jsou ve službách záchranných složek tradicí u nás i ve světě. Velká Británie nyní představuje své nové přírůstky.




Blesk.cz

Počasí s Honsovou: Poslední víkend před Vánoci prosněží a bude mrznout

Počasí s Honsovou: Poslední víkend před Vánoci…

Teploty pohybující se mezi -2 a 6 stupni Celsia, zataženo a sněhové přeháňky. Takové počasí čeká Česko poslední…

Obchody se o svátcích zase otevřou? ODS našla spojence v Babišovi s Okamurou

Obchody se o svátcích zase otevřou? ODS našla…

Jeden ze svých „hlasitých“ cílů začala krátce po volbách plnit ODS. Ve Sněmovně už leží návrh na úplné zrušení…

 

iSport.cz

Na Kanadu s lajnou ostrostřelců! Snad nám to půjde, doufá Růžička

Na Kanadu s lajnou ostrostřelců! Snad nám to půjde,…

PŘÍMO Z RUSKA | Trenér národního mužstva Josef Jandač se rozhodl spojit velkou palebnou sílu do jednoho útoku.…

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL, ve 26 letech zemřel

Tragédie změnila hokej. Čajka měl namířeno do NHL,…

Byla to tragédie, jakou československý hokej do té doby nepoznal. A která ho navždy změnila. Pátého ledna 1990…

 

Reflex.cz

Rozkradená tombola na plese hasičů dobyla filmový svět. Před 50 lety vznikl film Hoří, má panenko

Rozkradená tombola na plese hasičů dobyla filmový…

Před 50 lety se třináctitisícové podkrkonošské město Vrchlabí nesmazatelně zapsalo do dějin českého, ale i…

Když EU neumí, či nechce řešit nelegální migraci, je odmítání uprchlických kvót správné

Když EU neumí, či nechce řešit nelegální migraci, je…

Přestože se neustálý německo-francouzský-bruselský tlak v EU projevuje i tím, že Evropská komise chce žalovat…