reklama


První jízdní dojmy: Citroën DS5

První jízdní dojmy: Citroën DS5

 
 

Využili jsme nabídky a Citroën DS5 krátce vyzkoušeli v ulicích Prahy. Jak se nám líbil?

První české jízdní dojmy ze Citroënu DS5 jsou opravdu bleskové, na projetí vozu máme jen několik desítek minut a musíme jej stihnout vyfotit. Berte je tedy spíše jako takovou malou ochutnávku, spíše předskokana opravdového redakčního testu.

Na první pohled DS5 vypadá, jakoby někdo z bossů omylem poslal rozšafné návrhy designérů přímo do sériové výroby. Netrvá to však ani deset sekund a začínám být méně příkrý...design je rozhodně rafinovanější, než jsme u drtivé většiny ostatních automobilů zvyklí. Musíte se zadívat. Prosklením mi trochu připomíná původní noblesní babičku DS, eleganci však trochu kazí vysoký předek, který si vynutily přísné předpisy pro případ srážky s chodcem. Nad motorem je opravdu hodně místa.

Citroën DS5, originální bohyně a Concorde: Setkání pod křídly

Dvojice zadních stříbrných ozdobných koncovek je napůl falešná, do pravé ústí dvojice koncovek výfuku, zatímco do levé žádný. Na rozdíl od některých jiných vozů zde však není na první pohled vidět jejich ozdobnost, protože opravdové koncovky jsou ukryty poměrně hluboko v nárazníku.

DS5 každopádně přitahuje pozornost, kamkoliv se podívá. Nefotil jsem ani pět minut a už zastavil pán se Scénicem a auto ho evidentně velmi zajímalo. Poněkud ochladl až poté, co jsem mu řekl, že tento kousek s dvoulitrovým turbodieselem a automatem, navíc ve velmi štědré výbavě Sport, stojí něco kolem 930 tisíc.

Interiér jako z Airbusu

V interiéru šok pokračuje. Řidiče i spolujezdce obklopují měkké plasty, ti kdo mají v autě rádi hodně prostoru se v DS5 nebudou cítit nejlépe. Předlohou pro design interiéru byl prý kokpit dopravního letadla. Zde musím potvrdit, že navození leteckého pocitu se povedlo téměř dokonale.

Hodně tomu přispívá dělené přední střešní okno, které rozděluje podélný střešní panel. Právě na něm je ovládání roletek či polohy HUD (průhledového displeje), střešní panel však vyššímu kolegovi z redakce (má 196 cm) poněkud vadí, mým 180 centimetrům však tvarování interiéru zcela vyhovuje.

Volant je dole zploštělý, v čemž sice žádnou výhodu nespatřuji (spíše naopak), avšak vypadá i drží se velmi dobře. Míra nastavení volantu i křeslovitého sedadla je dostatečná, není problém se do interiéru příjemně zavrtat. Výhled vzad je poněkud omezen malým oknem, při pohledu šikmo vpřed je situace o mnoho lepší díky dvojici tenkých sloupků. Vnitřní zpětné zrcátko je umístěno poměrně nízko a chvíli trvalo, než jsem si na jeho pozici zvykl.

Citroën DS5 - Ceny benzinových motorů
Motor1,6 THP 1551,6 THP 200
Převodovka6A6M
Zdvihový objem [cm3]15981598
Válce/ventily4/44/4
Největší výkon [kW/min-1]115/6000147/5800
Největší toč. mom. [Nm/min-1]240/1400275/1700
Max. rychlost [km/h]202235
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,78,2
Komb. spotřeba [l/100 km]7,16,7
Cena Design [Kč]699.900-
Cena Style [Kč]769.900-
Cena Sport [Kč]-879.900

Rozmístění tlačítek je sice trochu chaotičtější (či méně obvyklé, chcete-li), ale věřím, že za nějaký čas by se člověk uvnitř zorientoval. Za půl hodiny se mi to nepovedlo. Co mi trochu vadilo, byla samotná velikost tlačítek – například ovládání klimatizace nebo rádia mají na starost relativně hodně malé čudlíky. Naopak moc se mi líbí použití čtveřice velkých otočných ovladačů a pátého vícesměrového ovladače obrazovky navigace.

Citroën DS5: První dojmy a technická data

Trochu odvážné, ale přece: interiér mi v lecčems připomíná design i vnitřek nových Lamborghini nebo třeba Panameru. Neotřelost, tvar tlačítek (kde se mimochodem asi bude nepříjemně usazovat prach) i celkové provedení interiéru je na vskutku vysoké úrovni. Několik detailů mi uvnitř sice nesedí, ale je jich opravdu jen několik a celkový dojem nemají šanci ohrozit. Zpracování i výběr materiálů je (téměř vždy) výborné. Jen bych přivítal větší množství odkládacích prostor, třeba kelímek s kávou si musíte, chtě nechtě, odložit do dveří. Tam je na něj připraven držáček.

Trochu problém je se zadními sedadly – když jsem si nastavil sedadlo a posadil se za sebe, nezbylo moc místa pod předním sedákem a tak jsem musel nohy v kolenou ohnout o něco více. Jinak je zde do výšky i šířky místa poměrně dost. Dveře zavazadlového prostoru se nedají otevřít zvenku, je potřeba buď použít klíček nebo tlačítko vlevo pod volantem.

Citroën DS5 - Ceny dieselových motorů
Motor1,6 e-HDi 110 Airdream2,0 HDi 165Hybrid4
PřevodovkaEGS66M (6A)EGS6
Zdvihový objem [cm3]156019971997
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]82/3600120/3750120/3850
Největší toč. mom. [Nm/min-1]270/1750340/2000300/1750
Max. rychlost [km/h]191215 (212)211
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,48,8 (10,1)8,6
Komb. spotřeba [l/100 km]4,44,9 (5,9)3,8
Cena Design [Kč]679.900--
Cena Style [Kč]-784.900 (834.900)964.900
Cena Sport [Kč]-884.900 (934.900)1.064.900

Údaje v závorkách platí pro automatickou převodovku.

Jízda:

Přístrojový panel je trochu jako z vesmírné lodi. Vsadím se, že tuto větu někdo použil i v testu původního DS, avšak grafické zpracování i rámečky kolem přístrojů (které jsou dobře čitelné i na sluníčku) mi nedávají na výběr. Ručička rychloměru vás po nastartování pozdraví přeběhnutím tam a zpět, zajímavostí byl v testovaném voze hned třikrát jištěný rychloměr – digitálně a analogově na panelu plus digitálně na průhledovém displeji. Že by trojité jištění bylo další inspirací v letectví?

Podvozkově je na tom DS5 určitě dobře, na devatenáctipalcových kolech se tvářila dokonce sportovně. Solidní řízení, citlivé i okolo středové polohy, by asi také nebylo proti, avšak automatická převodovka je nastavena spíše na klidnou jízdu a rychlá změna stupňů jí nejde dvakrát dobře. Podřazuje se směrem k sobě, pádla pod volantem nebyla.

Z vozu je trochu cítit vnitřní boj mezi komfortem a sportovností. Auto se velmi dobře drží vozovky a poslušně ji kopíruje, rychlé změny směru však doprovází větší pohyby karoserie. Po pár kilometrech si neodvažuji vyřknout ortel, zatím to ale vypadalo, že kompromis se povedlo najít poměrně solidní. Brzdy jsou bez výhrad. Ještě jeden postřeh nakonec. Parkovací kamera je hodně nízko nad silnicí, uvidíme v týdenním testu, zda to má v reálném životě nějaké nevýhody.

Jake.auto.cz: Citroën DS5 (přehled všech článků)


Citroën DS5
 
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost Bývalého guvernéra Singera angažovali v Generali. Hledali respektovanou osobnost

Bývalý guvernér České národní banky Miroslav Singer (48)…

Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy Ceny u průmyslu loni klesly o 3,3 pct, dosud nejvíc. Je za tím cena ropy

Ceny průmyslových výrobců se loni snížily dosud nejvíc,…

Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu Naše plány narušila česká byrokracie, říká Steven Harman z Amazonu

Americký internetový gigant Amazon zaměstnává v Česku ve…

Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva Nerovnost je větší než jindy. Osm boháčů má majetek jako polovina lidstva

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší…

 
 

Přidat názorDiskuse: První jízdní dojmy: Citroën DS5



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let Zapomenuté koncepty: Toto bylo první elektrické BMW. Je mu už 44 let

Na olympiádě v Mnichově překvapil v roce 1973 kromě…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 




PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům. PSA končí s hydropneumatickým odpružením. Kvůli nákladům.

Velké nebesky komfortní citroëny s hydropneumatickým…

Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m Citroën DS 5LS R: 1.6 Turbo znamená 300 koní a 400 N.m

Pro dubnový pekingský autosalon si francouzská…

 



 
Renault Mégane GrandCoupé Energy TCe 130 EDC – Nenechte se ošálit

TEST: Renault Mégane GrandCoupé – Nenechte se ošálit

Dnes 10:52

Krátce po představení karosářské verze kombi Grandtour přichází mégane s variantou GrandCoupé. Pod honosným názvem a atraktivními liniemi karoserie se však ukrývá čtyřdveřový sedan. Jde tak vlastně o nástupce modelu fluence.




Blesk.cz

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem oznámila rozchod!

„Popelka“ Eva Hrušková přiznala: Manželovi jsem…

Herečka Eva Hrušková (64) se proslavila díky roli Popelky. Nyní promluvila o krutém rozchodu, za kterým stál…

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32 mrtvých, včetně dětí

Turecký letoun se zřítil na vesnici. Nejméně 32…

V Kyrgyzstánu se dnes ráno při pokusu o přistání v husté mlze zřítilo turecké nákladní letadlo. Zahynulo…

 

iSport.cz

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo, řekla Plíšková

Mrákoty, ošetřování, pak výhra. Počasí mě dostalo,…

PŘÍMO Z MELBOURNE | V tom vedru na ni šly mrákoty, po druhém setu musela odejít z kurtu, pak jí lékař měřil…

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City padlo, Chelsea vládne

SESTŘIHY: Výhru Liverpoolu odmítl Zlatan, City…

Nemít Ibru, nemají bod. Manchester United vybojoval ze šlágru 21. kola anglické Premier League proti Liverpoolu…

 

Reflex.cz

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je stejně bohatých jako polovina lidstva

Historická majetková nerovnost: Osm miliardářů je…

Osm nejbohatších lidí vlastní stejný majetek jako chudší polovina světové populace, tedy 3,6 miliardy lidí.…

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra proti terorismu a hybridním hrozbám

Vnitro, Orwell a nejasný cíl aneb Rizika Centra…

Většina debat o vzniku Centra proti terorismu a hybridním hrozbám při ministerstvu vnitra byla tragicky…

 
 
reklama