SEAT Mii: První jízdní dojmy

SEAT Mii: První jízdní dojmy

 
 

Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži, jak jezdí nový SEAT Mii ve svých výsostných vodách. Ukázal nám, co dokáže v ulicích Barcelony.

Továrna Volkswagenu v Devínské Nové Vsi chrlí mini trojčata už několik týdnů. SEAT se zatím ale prodává jen doma ve Španělsku, stejně jako Škodu Citigo si mohou v první fázi koupit jen Češi.

Od začátku SEAT nabízí třídveřovou karoserii a stupeň výbavy Style s příplatkovým balíkem Sport. Na jaře přibude základní výbava Reference a další rozšiřující paket Chic. Rok 2012 ale přinese i pětidveřovou karoserii, robotizovanou převodovku, motory spalující zemní plyn a úspornou verzi Ecomotive se systémem start-stop.

Paleta motorizací se vzhledem k nabídce sesterských modelů nemění. Od začátku ji tvoří litrový benzinový tříválec naladěný na 44 nebo 55 kW (60 a 75 k).

Trojjedinému modelu s drobnými odlišnostmi jsme se věnovali už ve více článcích. Máme za sebou první seznámení s VW Up! v ulicích Říma, národní prezentaci Škody Citigo, velký redakční test Citigo se základním motorem i srovnávací minitest Citigo s Fabií.

Stejný a přece jiný

Trojčata byla od začátku vyvíjena s ohledem filozofii jednotlivých značek. I když jsou rozdíly navenek symbolické, při bližším pohledu odhalíme několik originálních prvků.

Obyčejně se přeznačkované modely liší jen světlomety a maskou chladiče. To platí i v případě SEATu Mii, ale k tomu se přidává sportovnější ztvárnění předního nárazníku s výrazně tvarovanou spodní hranou. I zadní nárazník a koncová světla má každý z trojice jiné, Volkswagen se navíc liší i víkem zavazadlového prostoru a tvarem bočních oken.

Příplatkový paket Sport k výbavě Style obsahuje v souladu s pozicí SEATu jako dynamicky založené značky také o 10 % tužší podvozek a o 15 mm sníženou světlou výšku.

Ano, pro čtyři

Pojďme si však sednout za volant. Na první pohled jednoduché a logické ovládání umožní uživateli snadnou orientaci. Žádné ovladače nejsou zákeřně ukryté v nedostupných zákoutích, ale rovnou je třeba upřesnit, že palubní deska Mii ani mnoho tlačítek neobsahuje.

Shluku ukazovatelů před řidičem kraluje rychloměr s integrovaným displejem, kterému sekunduje až příliš malý otáčkoměr a na opačné straně palivoměr. Středová konzola také zapadá do jednoduché filozofie interiéru – dvě poličky, jeden držák na láhev, 12V zásuvka a tlačítko deaktivace systému City Safety.

V oblasti vnitřního prostoru se SEAT Mii nemá za co stydět, zvlášť vzhledem k délce 3,56 metra. Předním pasažérům zůstává nad hlavou pěkná rezerva a průměrně vysoký jedinec si nemůže stěžovat ani vzadu, dokonce ani na prostor pro kolena.

Přesto pokud plánujete využívat Mii na přepravu víc než dvou osob, nebo jestli chcete na zadních sedadlech vozit děti v sedačce, radši si počkejte na pětidveřovou verzi. I přes nárůst délky Mii v porovnání se starším SEATem Arosa o pouhé 2 milimetry poskočil objem zavazadlového prostoru téměř na dvojnásobek (130 vs. 251 litrů). Kryt za zadními opěradly se polohuje manuálně, proto se občas může stát, že ho omylem necháte vyklopený. Při pohledu do zpětného zrcátka potom uvidíte jen tmavou plochu a chtě-nechtě musíte ještě jednou vystoupit a dát to do pořádku.

Uličnické sklony

SEAT Mii se cítil ve velkoměstském prostředí Barcelony jako ryba ve vodě. Litráčik dokáže s lehkým SEATem pěkně zacvičit. V městském provozu se jeho objemový hendikep nijak neprojeví, že má tři válce však dává najevo typickým zvukem a výraznými vibracemi, hlavně při volnoběhu.

Oproti předchůdcům v podobě Volkswagenu Lupo a SEATu Arosa se rodinka koncernových mini rozrostla o Škodu, která bude na našem trhu bezpochyby nejoblíbenější. Zatím je u nás Škoda v prodeji jako jediná, v létě ji doplní VW a v zatím neupřesněném termínu i SEAT. Cena Mii by měla být situovaná někde mezi Škodou a Volkswagenem. SEAT si může přízeň publika získat kromě standardních kvalit trojčat i jemně sportovním nádechem v podobě emotivnějšího designu a paketu Sport.

Živý motor, který si hravě poradí s malým městským přemisťovadlem poradí a opravdu slušná nabídka prostoru pro čtyři pasažéry také nejsou k zahození. Chystaná pětidveřová verze se určitě postará o další zvýšení atraktivity.

Text a foto: Marián Balog, automoto.sk

Spolupracujeme s TipCars.com
Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná Zájem Pražanů o MHD stoupá, cena roční jízdenky tak zůstane stejná

Roční kupon na cestování pražskou MHD nezdraží. Cena…

Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný Prezident Zeman ve středu odvolá Babiše z vlády, nahradí ho Pilný

Prezident Miloš Zeman ve středu odvolá Andreje Babiše z…

Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka Zeman podepsal milost pro doživotně odsouzeného Kajínka

Prezident Miloš Zeman udělil milost Jiřímu Kajínkovi,…

Turecko po loňském zmařeném puči pokračuje v rozsáhlém zatýkání Turecko po loňském zmařeném puči pokračuje v rozsáhlém zatýkání

Turecko v souvislosti s loňským zmařeným pokusem o puč…

 
Zdroj: automoto.sk

Štítky Seat Jízdní dojmy Nové modely Minivozy

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 




Seat zrenovoval polokabriolet 600 z roku 1965 k 60. výročí zahájení výroby Seat zrenovoval polokabriolet 600 z roku 1965 k 60. výročí zahájení výroby

Seat 600 se stal ve Španělsku sociálním fenoménem. Letos…

Seat uvádí stylové Mii by Mango Limited Edition a Mii FR Line Seat uvádí stylové Mii by Mango Limited Edition a Mii FR Line

Španělská automobilka si připravila dvojici nových verzí…

 



 
Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Kompresní poměr spalovacího motoru: Je lepší vyšší, nebo nižší? Jak kdy!

Dnes 08:00

Kompresní poměr patří spolu se zdvihovým objemem, maximálním výkonem a točivým momentem k hlavním údajům o motoru. Víte ale, co udává a kdy je vyšší komprese výhodnější?




Blesk.cz

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu, mobil nepoužívám, kartou neplatím

Jožo Ráž z Elánu: V životě jsem nebyl na internetu,…

Jožo Ráž (62) byl dříve vděčný za každého fanouška, ale nyní už jejich přízeň nemůže vydržet. Slovenský zpěvák…

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži ušetřila přes 17 milionů

Stromovku ještě letos zvelebí. Praha díky soutěži…

Plány na revitalizaci Stromovky pokračují. Praze se podařilo vysoutěžit dodavatelské firmy pro realizaci…

 

iSport.cz

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té zkušenosti nelituju

Hejnová po změně trenéra: Potřebuju pohodu, ale té…

Jen několik měsíců vydržela atletce Zuzaně Hejnové spolupráce s německým trenérem Falkem Balzerem. Krátce před…

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v Interu střídal Ranieriho

Italský kouč Sparty: právník, co se učil v AS Řím, v…

Podruhé v novodobé historii, nepočítáme-li slovenské sousedy, vsadila Sparta na zahraničního trenéra. Od příští…

 

Reflex.cz

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci premiéra, říká jeho exporadce Šarapatka

Obyčejnými lidmi Zeman pohrdal už ve funkci…

Jaký byl Miloš Zeman jako premiér? A jak se od té doby změnil? A měl by se znovu ucházet o post na Hradě? Nejen…

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje za lepší silnice

Svérázný protest. Ruska koupelí v obří kaluži bojuje…

Ruská stylistka ze Saratova se vysvlékla do plavek a nechala se nafotit s nafukovacím plameňákem v loužích,…