SEAT Mii: První jízdní dojmy

SEAT Mii: První jízdní dojmy

 
 
23.1. 2012 redakce AUTO.CZ

Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži, jak jezdí nový SEAT Mii ve svých výsostných vodách. Ukázal nám, co dokáže v ulicích Barcelony.

Továrna Volkswagenu v Devínské Nové Vsi chrlí mini trojčata už několik týdnů. SEAT se zatím ale prodává jen doma ve Španělsku, stejně jako Škodu Citigo si mohou v první fázi koupit jen Češi.

Od začátku SEAT nabízí třídveřovou karoserii a stupeň výbavy Style s příplatkovým balíkem Sport. Na jaře přibude základní výbava Reference a další rozšiřující paket Chic. Rok 2012 ale přinese i pětidveřovou karoserii, robotizovanou převodovku, motory spalující zemní plyn a úspornou verzi Ecomotive se systémem start-stop.

Paleta motorizací se vzhledem k nabídce sesterských modelů nemění. Od začátku ji tvoří litrový benzinový tříválec naladěný na 44 nebo 55 kW (60 a 75 k).

Trojjedinému modelu s drobnými odlišnostmi jsme se věnovali už ve více článcích. Máme za sebou první seznámení s VW Up! v ulicích Říma, národní prezentaci Škody Citigo, velký redakční test Citigo se základním motorem i srovnávací minitest Citigo s Fabií.

Stejný a přece jiný

Trojčata byla od začátku vyvíjena s ohledem filozofii jednotlivých značek. I když jsou rozdíly navenek symbolické, při bližším pohledu odhalíme několik originálních prvků.

Obyčejně se přeznačkované modely liší jen světlomety a maskou chladiče. To platí i v případě SEATu Mii, ale k tomu se přidává sportovnější ztvárnění předního nárazníku s výrazně tvarovanou spodní hranou. I zadní nárazník a koncová světla má každý z trojice jiné, Volkswagen se navíc liší i víkem zavazadlového prostoru a tvarem bočních oken.

Příplatkový paket Sport k výbavě Style obsahuje v souladu s pozicí SEATu jako dynamicky založené značky také o 10 % tužší podvozek a o 15 mm sníženou světlou výšku.

Ano, pro čtyři

Pojďme si však sednout za volant. Na první pohled jednoduché a logické ovládání umožní uživateli snadnou orientaci. Žádné ovladače nejsou zákeřně ukryté v nedostupných zákoutích, ale rovnou je třeba upřesnit, že palubní deska Mii ani mnoho tlačítek neobsahuje.

Shluku ukazovatelů před řidičem kraluje rychloměr s integrovaným displejem, kterému sekunduje až příliš malý otáčkoměr a na opačné straně palivoměr. Středová konzola také zapadá do jednoduché filozofie interiéru – dvě poličky, jeden držák na láhev, 12V zásuvka a tlačítko deaktivace systému City Safety.

V oblasti vnitřního prostoru se SEAT Mii nemá za co stydět, zvlášť vzhledem k délce 3,56 metra. Předním pasažérům zůstává nad hlavou pěkná rezerva a průměrně vysoký jedinec si nemůže stěžovat ani vzadu, dokonce ani na prostor pro kolena.

Přesto pokud plánujete využívat Mii na přepravu víc než dvou osob, nebo jestli chcete na zadních sedadlech vozit děti v sedačce, radši si počkejte na pětidveřovou verzi. I přes nárůst délky Mii v porovnání se starším SEATem Arosa o pouhé 2 milimetry poskočil objem zavazadlového prostoru téměř na dvojnásobek (130 vs. 251 litrů). Kryt za zadními opěradly se polohuje manuálně, proto se občas může stát, že ho omylem necháte vyklopený. Při pohledu do zpětného zrcátka potom uvidíte jen tmavou plochu a chtě-nechtě musíte ještě jednou vystoupit a dát to do pořádku.

Uličnické sklony

SEAT Mii se cítil ve velkoměstském prostředí Barcelony jako ryba ve vodě. Litráčik dokáže s lehkým SEATem pěkně zacvičit. V městském provozu se jeho objemový hendikep nijak neprojeví, že má tři válce však dává najevo typickým zvukem a výraznými vibracemi, hlavně při volnoběhu.

Oproti předchůdcům v podobě Volkswagenu Lupo a SEATu Arosa se rodinka koncernových mini rozrostla o Škodu, která bude na našem trhu bezpochyby nejoblíbenější. Zatím je u nás Škoda v prodeji jako jediná, v létě ji doplní VW a v zatím neupřesněném termínu i SEAT. Cena Mii by měla být situovaná někde mezi Škodou a Volkswagenem. SEAT si může přízeň publika získat kromě standardních kvalit trojčat i jemně sportovním nádechem v podobě emotivnějšího designu a paketu Sport.

Živý motor, který si hravě poradí s malým městským přemisťovadlem poradí a opravdu slušná nabídka prostoru pro čtyři pasažéry také nejsou k zahození. Chystaná pětidveřová verze se určitě postará o další zvýšení atraktivity.

Text a foto: Marián Balog, automoto.sk

Spolupracujeme s TipCars.com
Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více Bohatí Češi věří fondům kvalifikovaných investorů, vkládají do nich stále více

Bohatí Češi přicházejí na chuť investování do fondů…

Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně Praha a Vídeň představí svá inovativní řešení v rámci Dnů Vídně

Inovativní plánování chytrých měst, zakládání městských…

Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident Stropnickému v odchodu z ministerstva bránit nebudu, řekl prezident

Odstupovat by měli spíš až pravomocně odsouzení členové…

Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele Amazon bude dodávat zboží až do auta, i bez přítomnosti majitele

Americká společnost Amazon, která koncem loňského roku…

 
Zdroj: automoto.sk

Štítky Seat Jízdní dojmy Nové modely Minivozy

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m! Češi zase posouvají hranice. Tato Škoda Superb má 523 koní a 567 N.m!

Pod kapotou bílého Superbu je dvoulitr TSI o původním…

Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7? Technická data VW Touareg 3.0 TDI: Jak si stojí proti Q7?

Nový Touareg se svými technickými údaji přichází až nyní.

 



Seat zrenovoval polokabriolet 600 z roku 1965 k 60. výročí zahájení výroby Seat zrenovoval polokabriolet 600 z roku 1965 k 60. výročí zahájení výroby

Seat 600 se stal ve Španělsku sociálním fenoménem. Letos…

Seat uvádí stylové Mii by Mango Limited Edition a Mii FR Line Seat uvádí stylové Mii by Mango Limited Edition a Mii FR Line

Španělská automobilka si připravila dvojici nových verzí…

 



 
Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Jak je to s tím tajemstvím loga Škodovky na krytu motoru? Podívejte se s námi pod kapotu Kodiaqu

Včera

Škodovky prý v motorovém prostoru ukrývají logo VW zakryté okřídleným šípem. Zkusili jsme kouknout pod kapotu Kodiaqu Sportline.




Blesk.cz

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo vůbec odletět

Letadlo ČSA mělo problémy v Kodani. Nakonec nesmělo…

Pořádné zdržení zažili cestující, kteří měli letět v pondělí večer z dánské Kodaně do Prahy. Jejich letoun se…

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to pak zbytečně ještě rozmázl!

Gott se na Slovensku dočkal ponížení! Na pódiu to…

Karel Gott (78) na koncertech všem rozdává radost, on sám se ale tentokrát dočkal jen nemilého překvapení! Na…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat město? Kde začíná cenzura?

Může Ježíš znásilňovat muslimku? Má na to přispívat…

Brno žije! Divadlo žije! Národní divadlo Brno zařadilo do květnového festivalu Divadelní svět Brno představení…

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Tajemství kamenných rytířů aneb Pod ochranou Rolandů

Socha kamenného rytíře s brněním nebo pláštěm a taseným mečem se opírá o erb s městskými znaky. Každý obchodník,…