SEAT Mii: První jízdní dojmy

SEAT Mii: První jízdní dojmy

 
 

Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži, jak jezdí nový SEAT Mii ve svých výsostných vodách. Ukázal nám, co dokáže v ulicích Barcelony.

Továrna Volkswagenu v Devínské Nové Vsi chrlí mini trojčata už několik týdnů. SEAT se zatím ale prodává jen doma ve Španělsku, stejně jako Škodu Citigo si mohou v první fázi koupit jen Češi.

Od začátku SEAT nabízí třídveřovou karoserii a stupeň výbavy Style s příplatkovým balíkem Sport. Na jaře přibude základní výbava Reference a další rozšiřující paket Chic. Rok 2012 ale přinese i pětidveřovou karoserii, robotizovanou převodovku, motory spalující zemní plyn a úspornou verzi Ecomotive se systémem start-stop.

Paleta motorizací se vzhledem k nabídce sesterských modelů nemění. Od začátku ji tvoří litrový benzinový tříválec naladěný na 44 nebo 55 kW (60 a 75 k).

Trojjedinému modelu s drobnými odlišnostmi jsme se věnovali už ve více článcích. Máme za sebou první seznámení s VW Up! v ulicích Říma, národní prezentaci Škody Citigo, velký redakční test Citigo se základním motorem i srovnávací minitest Citigo s Fabií.

Stejný a přece jiný

Trojčata byla od začátku vyvíjena s ohledem filozofii jednotlivých značek. I když jsou rozdíly navenek symbolické, při bližším pohledu odhalíme několik originálních prvků.

Obyčejně se přeznačkované modely liší jen světlomety a maskou chladiče. To platí i v případě SEATu Mii, ale k tomu se přidává sportovnější ztvárnění předního nárazníku s výrazně tvarovanou spodní hranou. I zadní nárazník a koncová světla má každý z trojice jiné, Volkswagen se navíc liší i víkem zavazadlového prostoru a tvarem bočních oken.

Příplatkový paket Sport k výbavě Style obsahuje v souladu s pozicí SEATu jako dynamicky založené značky také o 10 % tužší podvozek a o 15 mm sníženou světlou výšku.

Ano, pro čtyři

Pojďme si však sednout za volant. Na první pohled jednoduché a logické ovládání umožní uživateli snadnou orientaci. Žádné ovladače nejsou zákeřně ukryté v nedostupných zákoutích, ale rovnou je třeba upřesnit, že palubní deska Mii ani mnoho tlačítek neobsahuje.

Shluku ukazovatelů před řidičem kraluje rychloměr s integrovaným displejem, kterému sekunduje až příliš malý otáčkoměr a na opačné straně palivoměr. Středová konzola také zapadá do jednoduché filozofie interiéru – dvě poličky, jeden držák na láhev, 12V zásuvka a tlačítko deaktivace systému City Safety.

V oblasti vnitřního prostoru se SEAT Mii nemá za co stydět, zvlášť vzhledem k délce 3,56 metra. Předním pasažérům zůstává nad hlavou pěkná rezerva a průměrně vysoký jedinec si nemůže stěžovat ani vzadu, dokonce ani na prostor pro kolena.

Přesto pokud plánujete využívat Mii na přepravu víc než dvou osob, nebo jestli chcete na zadních sedadlech vozit děti v sedačce, radši si počkejte na pětidveřovou verzi. I přes nárůst délky Mii v porovnání se starším SEATem Arosa o pouhé 2 milimetry poskočil objem zavazadlového prostoru téměř na dvojnásobek (130 vs. 251 litrů). Kryt za zadními opěradly se polohuje manuálně, proto se občas může stát, že ho omylem necháte vyklopený. Při pohledu do zpětného zrcátka potom uvidíte jen tmavou plochu a chtě-nechtě musíte ještě jednou vystoupit a dát to do pořádku.

Uličnické sklony

SEAT Mii se cítil ve velkoměstském prostředí Barcelony jako ryba ve vodě. Litráčik dokáže s lehkým SEATem pěkně zacvičit. V městském provozu se jeho objemový hendikep nijak neprojeví, že má tři válce však dává najevo typickým zvukem a výraznými vibracemi, hlavně při volnoběhu.

Oproti předchůdcům v podobě Volkswagenu Lupo a SEATu Arosa se rodinka koncernových mini rozrostla o Škodu, která bude na našem trhu bezpochyby nejoblíbenější. Zatím je u nás Škoda v prodeji jako jediná, v létě ji doplní VW a v zatím neupřesněném termínu i SEAT. Cena Mii by měla být situovaná někde mezi Škodou a Volkswagenem. SEAT si může přízeň publika získat kromě standardních kvalit trojčat i jemně sportovním nádechem v podobě emotivnějšího designu a paketu Sport.

Živý motor, který si hravě poradí s malým městským přemisťovadlem poradí a opravdu slušná nabídka prostoru pro čtyři pasažéry také nejsou k zahození. Chystaná pětidveřová verze se určitě postará o další zvýšení atraktivity.

Text a foto: Marián Balog, automoto.sk

Spolupracujeme s TipCars.com
Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno Akcie, měny & názory: Vodík není žádné terno

Akcie společnosti Plug Power vyrábějící vodíkové palivové…

Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA Čína má rýže pořád málo. Komoditu proto koupí v USA

Přestože je největším producentem rýže na světě, nestačí…

Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem Růst mandatorních výdajů je neudržitelný, notoval si Pilný se Zemanem

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil v Lánech s…

 
Zdroj: automoto.sk

Štítky Seat Jízdní dojmy Nové modely Minivozy

 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji? 5W, 10W nebo něco jiného? Opravdu víte vše o motorovém oleji?

Mechanická konstrukce automobilu se dá s nadsázkou…

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku? Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh…

 



Seat zrenovoval polokabriolet 600 z roku 1965 k 60. výročí zahájení výroby Seat zrenovoval polokabriolet 600 z roku 1965 k 60. výročí zahájení výroby

Seat 600 se stal ve Španělsku sociálním fenoménem. Letos…

Seat uvádí stylové Mii by Mango Limited Edition a Mii FR Line Seat uvádí stylové Mii by Mango Limited Edition a Mii FR Line

Španělská automobilka si připravila dvojici nových verzí…

 



 
Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Poznáte, z čeho vznikl nejošklivější roadster na světě? Sedan z NDR byste netipovali!

Dnes 15:25

Podivný stroj s retro vzhledem vznikl v Maďarsku. Jeho základ je východoněmecký, pod kapotou ale pracuje motor původem od Renaultu.




Blesk.cz

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť: Daly jsme našemu životu sbohem!

Dvě známé Češky se vydaly na svatojakubskou pouť:…

Opustily děti i partnery, práci, domov, koníčky i povinnosti, aby se vydaly na cestu, která jim změní život. Dvě…

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s Vágnerem. Probere to vláda

Jurečka chce dát ČT 4,5 milionu na dokument s…

Ministerstvo zemědělství chce zaplatit 4,5 milionu korun České televizi, aby natočila a odvysílala tři díly…

 

iSport.cz

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě byla nejtěžší

Šťastný Froome po čtvrté výhře: Tahle Tour pro mě…

Dokázal to. Britský cyklista Chris Froome potvrdil roli favorita a v letošním ročníku Tour de France udržel…

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy stříbrné dvacítky 10 let poté

Generace, která měla na víc. Kde jsou hvězdy…

Fenin, Suchý, Kalouda, Petr, Šimůnek... Do Kanady vyráželi jako parta neznámých zelenáčů, za měsíc se domů…

 

Reflex.cz

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým kulturním bohatstvím se otevírá turistům

Objevte krásy starobylého Íránu. Země s velkým…

Kdysi nepřístupný Írán se po normalizaci vztahů se západními zeměmi postupně vrací na turistickou mapu světa.…

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Jsem prase, ale většina Čechů taky!

Uspořádal jsem ve své sociální bublině na Facebooku malý průzkum dodržování elementární hygieny mezi pražskými…