Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kauza TSI: VW rozšiřuje kulanci na zničené motory

David Bureš
Diskuze (440)
Problémy s rozvodovým řetězem v jednotkách TSI mají na svědomí subdodavatelé.

Volkswagen rozšiřuje kulanci, tedy pozáruční, čistě dobrovolný příspěvek na řešení závad způsobených chybou výrobce, na motory 1,2 TSI a 1,4 TSI s problémovými rozvodovými řetězy. Činí tak v reakci na tlak německých zákazníků i médií.

Plná kulance se bude vztahovat i na starší vozy a na vozy s více najetými kilometry.

Podmínkou plné kulance na starší vozidla je však bezchybné plnění servisního plánu. Opravy jednotlivých motorů bude Volkswagen řešit individuálně.

Závada se majiteli hlásí rachotem motoru po studeném startu. Po několika sekundách pak dojde k navýšení tlaku oleje a dopnutí řetězu, takže rušivý zvuk zmizí a vše je v normálu. A právě v kritické fázi, kdy není řetěz dopnut, může dojít k přeskočení.

Z dřívějšího rozhovoru německého magazínu Auto Bild s inženýry z Wolfsburgu vyplynulo, že problémy s rozvodovým řetězem mají na svědomí subdodavatelé. Výrobce řetězu prý používal příliš opotřebený nástroj, čímž vznikl problém s dodržením výrobních tolerancí. Následkem toho jednotlivé zuby nezapadaly do řetězu správně. Vznikaly drobné kovové třísky, které při dalším používání řetěz dále obrušovaly a znehodnocovaly jej.

Vysvětlení problémů s řetězem se může ukrývat i ve způsobu používání vozu. Mnohem vyšší riziko poškození řetězu hrozí, pokud uživatel svůj vůz používá ke krátkým jízdám, při kterých se motor nezahřeje na pracovní teplotu.

David Bureš
Diskuze (440)
26. 2. 2013 15:40
Potkany motor, autorizovany servis podvod
Rad bych apeloval na ridice, kteri prijeli s vicemene funkcnim autem (pravdepodobne pouze preskoceny vytahany rozv. retez) do autorizovaneho servisu VW, Skoda apod. a nakonec jim bylo sdeleno, ze se jejich motor "potkal", i kdyz ve skutecnosti se jednalo a zavadu pouze vymeny rozvodu, retezu a napinaku rozv. retezu? Ja jsem v podobne situaci, kdy mam duvodne podezreni, ze autorizovany autoservis zamerne poskodil (rozumej potkali ho oni) motor tak, aby navysil cenu opravy z cca 30 000 Kc na 150 000 Kc. Na opravu se vztahuje kulance, nicmene se spoluucasti, 30 procent. Chci se pokusit zastavit tyto nekale praktiky a chystam se podat trestni oznameni. Urcite by pomohlo, pokud by takovych lidi s podezrenim bylo vice. Ozvete se pripadne na email michal.hudecek@seznam.cz.
Avatar - chlapecx
19. 6. 2012 18:38
Re: Trocha opakování
a KDO JINÝ když ne TEN co to vyrábí? :-) myslíš, že Toyota si dělá KAŽDEJ ŠROUBEK???? tě ubezpěčím, Toyota to JEN MONTUJE :-)
Avatar - chlapecx
19. 6. 2012 18:35
Re: GTI
a já zase nějak od DRUHÉ GENERACE Fabie, tedy od Fabie II, NIJAK NESLYŠEL o Stejných problémech, jako měl HTP ve fabii I :-) že by to bylo ěma kosntrukčníma změnama a úpravama co tam proběhly? 8-s :-! >:D ;-\ :*) :-O 8-s od faceliftu pak dokonce došlo k dalším úpravám který snízily spotřebu, ještě nějaký mouchy.... možná i prodloužily se malinko převody na převodovce.... nevidím v něm problém. narozdíl od TSI ten motor už má 10 let a ty problémy, co míval, už nená :-)
naopak na opředpisový ježdění po okreskách už je to motor dostatečný.... odpovídající objemua výkonu...
Avatar - chlapecx
19. 6. 2012 18:25
Re: a jak jsou na tom 1.8TSI a 2.0TSI?
ale notak, VW si OPRAVDU nevyrábí všechny dílečky a šroubečky sám :-) takže spíš ten DODAVATEL to NEUMÍ UDĚLAT ne????
Avatar - chlapecx
19. 6. 2012 18:24
Re: a jak jsou na tom 1.8TSI a 2.0TSI?
vždycky se dá všechno "udělat lépe" to je fakt :-) ale co když se to dělá z různých důvodů "právě takto"? :-)