Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kde všude vyrábí Škoda Auto své modely? Už dávno ne jen v Česku

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
Škoda Auto své výrobní aktivity v poslední době rozšiřuje zejména do zemí, které tvoří velkou část odbytu automobilky. Patří mezi ně Čína, Indie nebo Rusko.

Výběr údajů o zahraničních aktivitách společností Škoda Auto a koncernu Volkswagen (Škoda Auto podle dnešního oznámení ukončila jednání s indickou Tata Motors o možné společné výrobě aut v rámci strategického partnerství):

- Vozy Škoda Citigo se vyrábějí také v závodě Volkswagenu v Bratislavě. Ve spolupráci s místními partnery Škoda vyrábí na Ukrajině a v Kazachstánu.

- V lidnaté Indii Škoda vyrábí přizpůsobený model Rapid a modely Yeti, Octavia a Superb. Populární jsou zde rodinné sedany. Superb byl na indický subkontinent uveden v roce 2004, Yeti v roce 2010. Společnost v Indii provozuje závody v Aurangabádu a Pune.

- Škoda vstoupila na indický trh v roce 2000 a o rok později začala v Aurangabádu montovat škodovky. Nejprve se zde vyráběla octavia, později se výroba rozšířila i o superby a fabie. Podle údajů ze září 2014 firma v Indii investovala kolem 750 milionů eur (asi 20 miliard korun).

- Škoda Auto patří k evropským průkopníkům v Číně. Již v roce 1936 provozovala značka v Říši středu pět zastoupení. V novodobé historii zde firma začala s výrobou v roce 2007, kdy na trh přišel model Octavia. O rok později začala lokální výroba malého vozu Fabia. V roce 2013 z linky sjel miliontý vůz značky vyrobený v Číně.

- Aktuálně zde Škoda vyrábí v několika závodech: vedle továrny An-tching u Šanghaje se auta produkují i v závodech ve městech Nan-ťing, I-čeng, Ning-po a Čchang-ša. Čína je pro Škodu klíčovým trhem, celkový počet zde vyrobených aut přesáhl dva miliony.

- Loni v srpnu podepsala Škoda se zástupci čínské SAIC Motor a SAIC Volkswagen dohodu, podle níž bude v Číně vedle speciální karosářské verze nového SUV Kodiaq vyrábět i nový vůz kategorie Crossover Utility Vehicle (CUV) a auta s alternativními pohony.

- Společnosti Škoda, Volkswagen a SAIC Motor podepsaly loni v březnu za přítomnosti čínského prezidenta Si Ťin-pchinga a českého prezidenta Miloše Zemana memorandum, které v nejbližších pěti letech počítá s investicemi ve výši zhruba dvou miliard eur do rozšiřování modelové palety značky Škoda.

- Rusko je pro firmu třetím největším trhem. Škoda zde vyrábí ve dvou závodech - v Kaluze (kromě modelů skupiny Volkswagen se zde od roku 2014 produkuje i Škoda Rapid) a v Nižném Novgorodu (například modely Yeti a Octavia). V loňském roce Škoda Auto zvýšila prodej na ruském trhu o 0,7 procenta na 55.400 vozů.

- Letos v červnu představitelé koncernu Volkswagen a ruské automobilky GAZ podepsali dohodu o prodloužení spolupráce při výrobě vozů Škoda a Volkswagen v Rusku do roku 2025. Spolupráce firem začala v roce 2011 podpisem dohody o montáži vozů VW a Škoda v továrně automobilky GAZ v Nižném Novgorodu.

- Skupina Volkswagen má po celém světě 120 továren. Nejvíc jich má v Evropě (71), následuje Asie (31), Jižní Amerika (9), Severní Amerika (4) a Afrika (4). V Jižní Americe vyrábí v Brazílii a v Argentině, na africkém kontinentě v Jižní Africe nebo v Alžírsku. Vyrábí i v USA a v Mexiku. V Asii vyrábí v Číně, kde má dvacítku továren, v Indii, Thajsku, Malajsii, Jižní Koreji a na Tchaj-wanu. Asie je společně s Evropou největším trhem koncernu.

- V Alžírsku, které je největším automobilovým trhem v severní Africe, Škoda letos vyrobí 2100 vozů Octavia. Octavia se bude vyrábět ve společném výrobním závodě mateřského Volkswagenu a alžírské společnosti SOVAC. Závod vzdálený asi 300 kilometrů jihovýchodně od hlavního města Alžíru by měl denně produkovat 200 vozů Škoda Octavia, Volkswagen Golf, Seat Ibiza a Volkswagen Caddy. V příštím roce se výroba rozšíří ještě o modely Volkswagen Polo a Škoda Fabia. Škoda Auto zatím v Alžírsku prodala 41.700 aut. Na trh vstoupila v roce 2002 s modely Fabia a Octavia. V současnosti v zemi nabízí šest modelů a příští rok chce nabídku rozšířit o nové sportovně-užitkové vozy Kodiaq a Karoq. Nejprodávanější je Fabia s loňským podílem 27 procent.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (17)
2. 8. 2018 00:11
Škoda
Moc zajímavý článek, pro mne osobně je Škoda Auto prostě přesně ta automobilka, kterou bych chtěl svým nákupem vozidla podpořit. Líbí se mi, jak pracují se zákazníkem a také se snaží zapojit do inovací, do kterých se jiní bojí opřít :-) Sám jezdím v Octavii od [odkaz] a nemůžu si na nic stěžovat! ;-)
13. 8. 2017 15:35
Re: škoda
taky nemám nic proti Ukraině či Maďarsku apod. jen je to trošku vtipné ;-)
12. 8. 2017 22:42
Re: Škoda nejlepší vozy
Vždy se dobře pobavím na tím, jak "někdo" kritizuje očividnou ironii a sám není schopen:
a) rozeznat;
b) vyjádřit se bez gramatických chyb.

Opět jsi předvedl zoufalost a jednoduchost sobě vlastní. >:D
12. 8. 2017 14:48
Re: škoda
A? Audi TT z maďarska.
12. 8. 2017 11:38
Re: Kde všude se vyrábí ŠÁDEPOPELNICE ??
všude!!
protože ŠÁDE v roce 2017 NIC JINÝHO NEŽ FOSILNÍ SRAČKOMETY VYRÁBĚT NEUMÍ !!
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes: