Škodovky Made in India

Škodovky Made in India

 

Společnost Škoda Auto otevřela dnes v indickém městě Aurangabad ve státě Maharastra novou montážní halu na výrobu osobních automobilů. Měsíční kapacita nové továrny dosahuje 800 vozů...

Společnost Škoda Auto otevřela dnes v indickém městě Aurangabad ve státě Maharastra novou montážní halu na výrobu osobních automobilů. Měsíční kapacita nové továrny dosahuje 800 vozů, přičemž v letošním roce plánuje Škoda Auto v Indii vyrobit přibližně 8500 aut.

Na indický trh vstoupila značka Škoda v roce 2000, kdy se poprvé představila na autosalónu „Auto Expo 2000“ v Dillí. Pro svůj záměr získala v listopadu 1999 souhlas od indického Výboru na podporu zahraničních investic (Foreign Investment Promotion Board) a podepsala Memorandum o shodě s generálním tajemníkem zahraničního obchodu Indie. Na základě toho byla založena společnost Škoda Auto India jako 100% dceřinná společnost Škoda Auto. Výroba automobilů řady Škoda Octavia byla postupně zahájena od druhé poloviny roku 2000. V prvních měsících sjížděly z montážní linky výhradně verze Octavia vybavené turbodieselovým motorem 1.9 TDI, později byl výrobní program rozšířen i o modifikace s benzínovými agregáty.

V roce 2001 bylo v Indii prodáno 189 vozů, v roce 2002 již 4401 vozidel a v loňském roce celkem 4451 automobilů Škoda Octavia. V letošním roce plánuje značka Škoda umístit na indickém trhu již více jak 8000 modelů Octavia a jako novinku i 300 automobilů Škoda Superb.

Produkce vozů Škoda v Indii probíhá v současné době podle metody CKD-3, založené na montáži rozložených automobilů z dovážených komponentů. Montážní sety CKD-3 se vyrábějí a připravují v závodech společnosti Škoda Auto v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí. Jde o montážní moduly, složené z nevybavené svařené a nalakované karoserie, rozložené pohonné jednotky (motor, převodovka a přední náprava), zadní nápravy, přístrojové desky, jednotlivých prvků interiéru a dalších komponentů. Rozložené vozy jsou do závodu Škoda Auto India dopravovány lodí ve speciálních kontejnerech. Finální montáž automobilů pak probíhá přímo na montážní lince společnosti Škoda Auto India za dodržení všech koncernových kvalitativních standardů. Za podmínky zachování špičkové kvality se do budoucna počítá také s výraznějším zapojením místního dodavatelského průmyslu. Montážní závod Škoda Auto India v současnosti zaměstnává přibližně 300 zaměstnanců.

Závod Škoda Auto India v Aurangabadu je součástí strategického plánu zahraničních aktivit Škoda Auto. Kromě továrny v Indii jsou automobily Škoda montovány i v Solomonovu na Ukrajině (firma Evrocar) a v bosenském Sarajevu. Automobily Škoda smontované v Indii jsou v současné době určené především pro místní trh. V souvislosti s posilováním postavení značky Škoda v tomto perspektivním regionu a otevíráním nových trhů je však předpoklad, že by se továrna Škoda Auto India mohla stát základnou pro export do dalších zemí především jižní a jihovýchodní Asie.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Škoda Auto

Štítky Škoda Ekonomika Výroba

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně Pravda o znečišťování ovzduší! Diesely jsou v tom trošku nevinně

Měření společnosti Dekra ukázalo, že největší množství…

 





 
Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta v řadě!

TEST: Mercedes-Benz S 400 d 4Matic – Nafta znovu v řadě! Co to přineslo?

Dnes 09:51

Je to sice jeden z nejméně nápadných faceliftů, o slušnou revoluci však přesto jde. Vznětové vidlicové jednotky nahrazují zbrusu nové řadové motory!




Blesk.cz

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav je velmi vážný!

Květu Fialovou (88) převezli do nemocnice, její stav…

Herečka Květa Fialová (88), která se už několik let potýká s Alzheimerovou chorobou ve specializovaném centru,…

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s mechanickým srdcem se dočkalo záchrany

Neuvěřitelná operace v Motole: Batole (1) s…

Čtyři měsíce strachu s mimotělním mechanickým srdcem strávilo ve Fakultní nemocnici v Motole dítě, které čekalo…

 

iSport.cz

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase vtipně reagoval

Gebre Selassie: spousta šancí, žádný gól! Po zápase…

Werder Brémy nezažívá dobrý vstup do sezony. Klub, v němž působí i tři čeští hráči Theodor Gebre Selassie, Jiří…

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii čas, hráči jim to vrátí

Brabec o Spartě: Fanoušci musí dát nové strategii…

Se Spartou vyhrál v roce 2014 ligu i pohár a o dva roky později se vydal na svoje první zahraniční angažmá.…

 

Reflex.cz

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider se představuje v první ukázce

Menší prsa, více špíny a divočiny. Nový Tomb Raider…

Jedna z nejvíce sexy postav videoherní historie Lara Croft se dočká svého filmového restartu. Po dlouhých 15…

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat komunistickou stranu. Vypnuli ho

Čínský problém: chatovací robot začal pomlouvat…

Dvojice „chatbotů“, softwarových robotů schopných komunikovat s lidmi, byla v Číně vyřazena z provozu poté, co…