reklama


Kdo je na ledu nejrychlejší? Nokian a Audi RS6 (331 km/h) – video

Kdo je na ledu nejrychlejší? Nokian a Audi RS6 (331 km/h) – video

 
 

Závody o rychlostní rekord na ledu pokračují. Světový rekord momentálně drží Audi RS6 MTM s pneumatikami Nokian.

Audi RS6 MTM se stalo s hodnotou 331,61 km/h nejrychlejším automobilem na ledě. Testovací jezdec firmy Nokian, Janne Laitinen, tak překonal předchozí rekord, stanovený letos v únoru.

Tehdy jel Juha Kankkunen s kabrioletem Bentley Continental Supersport, obutým do pneumatik Pirelli, 330,695 km/h. Nový rekord byl stanoven na 14km ledové trati v zálivu Bothnia ve finském městě Oulu.

Audi RS6 MTM bylo při rekordu obuto do zimních pneumatik Nokian Hakkapeliitta 7 255/35 R20 s hřeby. Průměr pneumatik se v těchto rychlostech může zvětšit o 15 až 20 mm, se zvyšujícím se odporem vzduchu navíc rostou nároky na trakční schopnost gum.

K zápisu do Guinnessovy knihy rekordů je nutné splnit několik podmínek. Rekordní rychlost na jednokilometrovém úseku je průměrem dvou jízd v obou směrech trati, mezi oběma jízdami s letmým startem nesmí uplynout více než hodina. Led navíc musí být přírodní a nesmí být upraven žádnými prostředky, které by zdrsnily jeho povrch. Obutí vozu pak musí být běžně k dostání a musí být homologováno pro silniční provoz v zemi, ve které rekord proběhl.

Zajímavostí českého trhu je, že pneumatiky s hřeby oficiálně nejsou na našich silnicích legální, přesto Češi ročně jen u Nokianu koupí desítky takových pneumatik.

Nokian už rychlostní rekord na ledě držel v minulosti. Letos v únoru Juha Kankkunen překonal vlastní rekord z roku 2007. Tehdy jel za volantem Bentley Continental GT, obutým do pneumatik Nokian se 130 hřeby. Při rekordu z letošního února však Kankkunen přezul na zimní obutí Pirelli Sotto Zero 275/40 R20.

Firma se chlubí, že se v roce 1934 stala prvním výrobcem zimních pneumatik na světě. O dva roky uvedla na trh řadu Hakkapeliitta, jehož moderního nástupce obulo i rekordní Audi. Nokian své nové produkty testuje mimo jiné i na vlastní trati Ivalo, ležící 300 km na sever od severního polárního kruhu.

Výroba minulé generace Audi RS6 skončila vloni. Pod karoserií vozu se ukrýval 5litrový motor V10 přeplňovaný dvěma turby, který produkoval maximální výkon 426 kW a maximální točivý moment 650 Nm. Prostřednictvím systému quattro byla poháněna všechna čtyři kola. Jeho maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, ale na přání mohl omezovač zasahovat až v rychlosti 280 km/h.

Nokian nijak nekomentoval, nakolik byl modrý sedan pro rekordní účely upraven. Ví se je to, že vozidlo prošlo úpravami firmy MTM. Jedinými viditelnými změnami jsou lehce upravená příď, chybějící vnější zpětná zrcátka a zakrytá kola pro lepší aerodynamiku.

ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V

Audi RS6 Avant – Tři sta z místa

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D Dopravní podnik nechá prověřit čtyři alternativní možnosti stavby metra D

Pražský dopravní podnik (DPP) zadal firmě Metroprojekt…

Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo! Komentář Jiřího X. Doležala: Nechme Slovanskou epopej Američanům, je to propagandistické dílo!

Realita přináší našemu národu příležitost, jak se zbavit…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

 




Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Expanze Lady? Zveřejňuje české ceníky Kaliny, Granty i Vesty!

Dnes 17:51

Pozici nejlevnější značky na českém trhu léta úspěšně drží Dacia, která se však dočká staronového konkurenta. Větší roli by u nás opět ráda hrála i ruská Lada.




Blesk.cz

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté chtějí zakázat cizí názvy

EXIT, Spiderman, Facebook? Zapomeňte. Komunisté…

Podle skupinky komunistických poslanců jsme v Česku a budeme prostě mluvit česky. A ani na Spidermana už se…

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se kompletně odtrhne od EU

Mayová si přeje „tvrdý brexit“. Británie se…

Británie upřednostní úplné oddělení země od Evropské unie, tzv. tvrdý brexit. Nepřeje si ani částečně setrvat. V…

 

iSport.cz

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili Rosol i Pavlásek

Kalamita českých tenistů. Z Davis Cupu se omluvili…

Adam Pavlásek ani Lukáš Rosol nebudou k dispozici pro první kolo Davisova poháru, které čeští tenisté odehrají…

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

Tři esa a odchod. Končil jsem jak bombarďák, zářil Štěpánek

PŘÍMO Z MELBOURNE | Jízda osmatřicetiletého barda Radka Štěpánka se z kvalifikace přelila už do 2. kola…

 

Reflex.cz

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá starobylý zvyk

Děti opuštěné kvůli tradici: V Indii stále přežívá…

Nata Pratha, starobylý zvyk, který v komunitě Bhilů na severozápadu Indie povoluje muži zaplatit peníze za…

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat tvůrce seriálu Bohéma?

Potomci herce Zdeňka Štěpánka zuří! Budou žalovat…

V neděli večer odvysílala Česká televize první díl seriálu Bohéma. Bohužel sklidil spíše negativní ohlasy a…

 
 
reklama