Kdo je na ledu nejrychlejší? Nokian a Audi RS6 (331 km/h) – video

Kdo je na ledu nejrychlejší? Nokian a Audi RS6 (331 km/h) – video

 
 

Závody o rychlostní rekord na ledu pokračují. Světový rekord momentálně drží Audi RS6 MTM s pneumatikami Nokian.

Audi RS6 MTM se stalo s hodnotou 331,61 km/h nejrychlejším automobilem na ledě. Testovací jezdec firmy Nokian, Janne Laitinen, tak překonal předchozí rekord, stanovený letos v únoru.

Tehdy jel Juha Kankkunen s kabrioletem Bentley Continental Supersport, obutým do pneumatik Pirelli, 330,695 km/h. Nový rekord byl stanoven na 14km ledové trati v zálivu Bothnia ve finském městě Oulu.

Audi RS6 MTM bylo při rekordu obuto do zimních pneumatik Nokian Hakkapeliitta 7 255/35 R20 s hřeby. Průměr pneumatik se v těchto rychlostech může zvětšit o 15 až 20 mm, se zvyšujícím se odporem vzduchu navíc rostou nároky na trakční schopnost gum.

K zápisu do Guinnessovy knihy rekordů je nutné splnit několik podmínek. Rekordní rychlost na jednokilometrovém úseku je průměrem dvou jízd v obou směrech trati, mezi oběma jízdami s letmým startem nesmí uplynout více než hodina. Led navíc musí být přírodní a nesmí být upraven žádnými prostředky, které by zdrsnily jeho povrch. Obutí vozu pak musí být běžně k dostání a musí být homologováno pro silniční provoz v zemi, ve které rekord proběhl.

Zajímavostí českého trhu je, že pneumatiky s hřeby oficiálně nejsou na našich silnicích legální, přesto Češi ročně jen u Nokianu koupí desítky takových pneumatik.

Nokian už rychlostní rekord na ledě držel v minulosti. Letos v únoru Juha Kankkunen překonal vlastní rekord z roku 2007. Tehdy jel za volantem Bentley Continental GT, obutým do pneumatik Nokian se 130 hřeby. Při rekordu z letošního února však Kankkunen přezul na zimní obutí Pirelli Sotto Zero 275/40 R20.

Firma se chlubí, že se v roce 1934 stala prvním výrobcem zimních pneumatik na světě. O dva roky uvedla na trh řadu Hakkapeliitta, jehož moderního nástupce obulo i rekordní Audi. Nokian své nové produkty testuje mimo jiné i na vlastní trati Ivalo, ležící 300 km na sever od severního polárního kruhu.

Výroba minulé generace Audi RS6 skončila vloni. Pod karoserií vozu se ukrýval 5litrový motor V10 přeplňovaný dvěma turby, který produkoval maximální výkon 426 kW a maximální točivý moment 650 Nm. Prostřednictvím systému quattro byla poháněna všechna čtyři kola. Jeho maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, ale na přání mohl omezovač zasahovat až v rychlosti 280 km/h.

Nokian nijak nekomentoval, nakolik byl modrý sedan pro rekordní účely upraven. Ví se je to, že vozidlo prošlo úpravami firmy MTM. Jedinými viditelnými změnami jsou lehce upravená příď, chybějící vnější zpětná zrcátka a zakrytá kola pro lepší aerodynamiku.

ADAC testy letních pneu: 195/65 R15 V

Audi RS6 Avant – Tři sta z místa

Spolupracujeme s TipCars.com
Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon Palestina hrozí přerušením vztahů se Spojenými státy, vadí jí nový zákon

Palestinské vedení přeruší veškerou komunikaci se…

Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel Česko má problém s extremismem, tvrdí německý Spiegel

Zatímco v 90. letech reagovalo Česko na rasismus a štvaní…

V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám V Německu pokračují jednání o vládě. Pokud zkrachují, dojde k předčasným volbám

V Berlíně dnes pokračuje dlouhá série jednání o nové…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout Ojetiny vyrobené v Česku a na Slovensku: Víme, kterým se vyhnout

Automobilovému průmyslu v České i Slovenské republice se…

Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění! Evropský parlament: Všechny nové vozy musejí mít automatické brzdění!

Evropská komise se bude zabývat návrhy parlamentního…

 



Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Renault odhalil nový Duster. Od Dacie se neliší jen svým znakem!

Včera

Druhé generace se dočkal také bratr Dacie Duster se znaky mateřského Renaultu. Od rumunského sourozence se liší v několika ohledech.




Blesk.cz

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na koncepty většího X Plus a menšího iPhonu SE

iPhone X už nebude výjimečný. Podívejte se na…

Snad jste si nemysleli, že to iPhonem X končí. Naopak, pro Apple je to nový začátek. Jedinou otázkou je, jak to…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…