Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kdo utrácí nejvíce za příplatkovou výbavu? Zákazníci Porsche!

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
Nejvíce utrácejí za příplatkovou výbavu klienti, kteří si vybírají auta dražších značek. Vyplývá to z britské studie HPI Spec Check.

Skutečnost je pochopitelná. Za malé auto, případně vůz nižší střední třídy vynaloží zájemce jen tolik, kolik uzná za vhodné. Dali byste třeba půl milionu za Fabii, nebo dvojnásobek za novou Octavii? Asi ne, přitom to není zas až takový problém. Ale zákazníci luxusnějších značek uvažují trochu jinak, zaškrtávají v seznamech příplatků mnohem hustěji a výrobci drahých aut jim v tom „vycházejí vstříc“ jejich cenami. HPI pro svůj přehled shromáždilo data za posledních šest měsíců a poskytlo jim je devatenáct dovozců působících na britském trhu: od Alfy Romeo po Volvo.

Není tedy divu, že lídry žebříčku podle HPI, jak značkového, tak i modelového jsou německé automobilky. Největší sumu peněz vydají za „extras“ klienti Porsche, konkrétně ti, kteří si vyberou Cayenne. Není problém pro ně utratit skoro deset tisíc liber, tedy 300 tisíc korun. Přitom ta tuhle částku koupíte v Británii třeba Duster, no, ale zákazník Porsche se jaksi nedívá po Dacii, že? Ti, kteří zvolí BMW X5, si do něj navymýšlí doplňky v průměru za 8 tisíc liber (240 tisíc korun). Pomyslný bronz patří roadsteru Mercedes-Benz SLK (6,3 tisíce liber, tedy asi 190.000 Kč). Majitelé supersportu Audi R8 a luxusní limuzíny A8 volí dodatečnou výbavu za asi 5,3 tisíce liber.

Průměrné částky vydané za příplatkovou výbavu – modely
-Značka a modelČástka [GBP]Částka [Kč]
1.Porsche CAYENNE9.924298.000
2.BMW X57.996240.100
3.Mercedes-Benz SLK6.290188.900
4.Audi R85.351160.700
5.Audi A85.338160.300

Utrácejí ale i zájemci o levnější auta. Třeba v případě Insignie, v Albionu pochopitelně se staroslavným emblémem Vauxhallu: v průměru přes 1400 liber (42 tisíc Kč). Za více než 30 tisíc korun v přepočtu pak volí „extras“ ti, kteří se rozhodli si postavit do garáže Volkswagen Golf.

Výrobce z Zuffenhausenu vede i mezi značkami s průměrem skoro 7,4 tisíce liber (222 tisíc korun), do tohoto pořadí byly v úvahu vzaty všechny nabízené modely. Na druhém místě je BMW, zajímavé je, že se skoro poloviční sumou! Majitelé Porsche jsou zkrátka a dobře velmi nároční. Třetí místo obsadil Mercedes-Benz, čtvrté německo-britské Mini a páté Audi. Také nijak překvapivé pořadí, možná až na čtyři kruhy.

Průměrné částky vydané za příplatkovou výbavu – značky
-ZnačkaČástka [GBP]Částka [Kč]
1.Porsche7.394222.000
2.BMW3.892116.900
3.Mercedes-Benz3.510105.400
4.Mini2.97489.300
5.Audi2.37071.200

Aleš Dragoun
Diskuze (18)
14. 10. 2013 15:59
Re: Žádné překvapení
Zial sa priplaca skoro vsade. Alebo si clovek kupi lexus, ci infiniti... na druhu stranu vysoka uroven individualizacie je urcite dobra vec, ale ked uz sa jedna o premiove auto na urovni 5er, tak by malo byt aj slusne vybavene uz v zaklade.
14. 10. 2013 10:04
Re: Výběr vozů
U Porsche jsem spíš čekal Panameru. 911 podle mne rozdělovat na jednotlivé verze nebudou a Carrer s minimem příplatků se prodá hodně. Ale jsou to až překvapivě nízké částky. Obecný závěr mě nepřekvapuje, ale čekal bych přeci jen o něco více. Částečně to může být odlišnými výbavami pro britský trh (co jsem si tak všiml, mívají bohatší základ než třeba v Německu). Pokud jde o SLK, z nedostatku peněz si ho nekoupíš a v základu mu toho chybí rozhodně více než S. Tak možná proto.
14. 10. 2013 09:54
Re: Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
Nevím, jestli lze říct, že nižší modely výsledek kazí. Ano, jsou levnější, takže lze předpokládat těsnější rozpočet, ale zase bývají hůře vybavené, takže potřeba připlácet je větší. Spíš ukazuje, že ani u vysoko postavených modelů moc nepřiplácí.
14. 10. 2013 09:52
Re: Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
V podstatě nemá smysl ani jedno, protože důležité je, co dostáváš a za kolik. A to ti taková statistika neřekne. Obecně z toho spíš plyne, že spousta Britů kupuje auta téměř bez příplatků (vezmou jen pár věcí, které chtějí).
Avatar - HitmanPB
14. 10. 2013 09:38
Re: Otázka znie: posudzovať absolútne alebo relatívne čísla?
Áno, u Porsche štatistiku "nekazia" nižšie modely ako v prípade D3.
Tabuľka nepriamo prezrádza to, že veľa ľudí kupuje autá v základnej výbave. Zarátanie týchto aut do štatistiky podstatne znižuje priemernú cenu výbavy. Ak by sa štatistika viedla tak, že by sa vylúčili autá bez príplatkov a brali sa iba autá s príplatkovou výbavou, boli by čísla podstatne vyššie.
Zaujímavá by bola takáto štatistika pre Nemecko.